Skip to main content

Hi,

Ik heb recent glasvezel gekregen en heb nu Box 12 in huis. Helaas heb ik nog wel een aantal appraten die alleen via 2,4Hz aansluiten op het netwerk, zoals een Philips Wakeuplight. Ik heb me suf gezocht in de instellingen van het modem maar het lukt me niet 5Hz uit te schakelen zodat ik alles op 2,4Hz tijdelijk kan aansluiten. Kan dit uberhaupt? 

Je kunt binnen de modem de functie ‘extra wifi’ activeren en daar je instellingen aanpassen als je apparatuur standaard niet wil verbinden @MaartjeG 

De meeste apparatuur van goede kwaliteit weet zelf onderscheid te maken tussen de 2,4- en de 5.0-band en hoef je daar binnen de modem niets voor aan te passen.

 


Hi @MaartjeG, heb je al eens gekeken naar deze kennisbank?


Hoi @N.N., dank je. Ik heb de functie ‘extra wifi’ al geprobeerd aan te zetten, maar het resultaat was dat niets meer goed wilde verbinden. Ik neem aan dat je gewoon de functionaliteit in het tweede of derde tabblad (ik ben niet thuis dus kan het niet precies checken) bedoelt?


Ik heb de 12 niet (meer), maar de extra wifi instellingen vallen onder de rubriek wifi en aanverwante sub-rubrieken.

Welke firmwareversie heeft jouw modem/router @MaartjeG ?

 


Hoi @MaartjeG, voor wat je probeert te doen is Extra Wifi inderdaad de beste oplossing. Dat andere apparaten dan geen verbinding meer hebben is wel vreemd. Als die met het eerste Wifi netwerk verbonden zijn hoort dan niet te gebeuren. Dat is gescheiden van elkaar. Is het inmiddels wel gelukt om het te verbinden?


Reageer