Skip to main content

Een tijdje terug werd dit kastje bij me geïnstalleerd. Tijd voor glasvezel! Momenteel heeft KPN vrij aardige aanbiedingen. Mijn vraag is of ik die Hussel zonder extra hassle kan aanvragen. Er komt nog geen opening uit dit kastje, dus wat erin gebeurt weet ik niet. Ik vermoed dat de monteur, die ik normaliter nooit nodig had, hieruit een draadje maakt richting een LAN-poortje? Kan ik op dit moment ieder glasvezel-abonnement afsluiten?

Dank u!

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Dat is het kastje waar de glasvezel in uitkomt. Als je een glasvezel abonnement bij KPN afsluit komt er een monteur die er een kastje naast hangt, de mediaconverter (van glas naar RJ45 ethernet) en krijg je een router voor WiFi en een aantal RJ45 poorten, waarschijnlijk een V12. Is er in de buurt van dit kastje een stopcontact? Want de mediaconverter en de router/AP heeft wel stroom nodig.


Aha, dank je! Ja, dat stukje links op de foto is een kast met daaronder modem, stopcontacten, kabels e.d. Ik hoop ook dat de media converter daaronder mag. Want deze 'moest’ op 30 centimeter hoogte, waardoor hij net boven de kast uit prijkt. Het zij zo. Ik vermoed overigens i.v.m. de nodige ‘slack', zodat er aan de kabel gewerkt kan worden zonder dat hij te kort is of naar buiten verdwijnt (ooit met koperaansluiting gehad).


Reserve glasvezel zit opgerold in dat witte kastje. Is het begane grond dan vaak ook nog buiten de woning onder de grond een paar lussen.