Skip to main content

Ik krijg morgen een omruil van de Experia V10a voor de Experia V10. Aangezien ik alle 32 beschikbare  poort-forwarding regels gebruikt hebben DHCP-claims heb ingesteld, zou het wel zo prettig zijn indien ik de back-up file ook in de V10 kan importeren. Kan dit dus?

 

Hallo @jbfvos , nee, dat kan niet.

 


Hallo @jbfvos ben jij een oud-Telfort klant?

Volgens mij (naar horen zeggen) was backup/restore een functie aanwezig bij Telfort modems.
Bij KPN modems is backup/restore van de instellingen geen optie.


Hallo @RBxx , bij de V10 bij TFT is het ook nooit mogelijk geweest.

 


@RBxx, als je het niet zeker weet moet je nooit zomaar wat roepen...Assumption is the mother of all fuck-up's! Zo worden andere gebruikers verkeerd geïnformeerd 

Kijk maar eens goed in je V10a router bij "Administratie" en dan tabblad "Herstel/Opslaan/Instellingen uploaden"...

 


Bij KPN is het voor zover ik weet onmogelijk om back-ups te maken of terug te zetten. Op alle modellen die KPN momenteel in omloop heeft kan het niet. KPN heeft die functie doelbewust weggelaten. 


Welke firmware versie heeft jouw v10A dan @jbfvos? En is dat nog een (oud) Telfort uitvoering?

Hallo @jbfvos ben jij een oud-Telfort klant?

 


Bij KPN is het voor zover ik weet onmogelijk om back-ups te maken of terug te zetten. Op alle modellen die KPN momenteel in omloop heeft kan het niet. KPN heeft die functie doelbewust weggelaten. 

Ga nou eerst eens kijken in je V10a router!! Backups maken en herstellen is wel degelijk mogelijk. Dat heb ik al meerder keren gedaan na een factory reset...


Welke firmware versie heeft jouw v10A dan @jbfvos? En is dat nog een (oud) Telfort uitvoering?

Hallo @jbfvos ben jij een oud-Telfort klant?

 

Nee, ik ben geen oud-Telfort klant, en Nee, het is GEEN oude uitvoering. Ik overigens al twee keer contact gehad met de tweede lijns support van KPN, die konden mij echter geen antwoord geven op mijn vraag. Vandaag krijg ik echter wel een nieuwe V10. die is wat uitgebreider en kan een wat complexer netwerk aan (wat in mijn geval van toepassing is)...


Oh ja, en voor de duidelijkheid het betreft hier een Arcadyan VRV9517 met firmwareversie v5.00.52 build493-owl.

Volgens KPN is dit ook de laatste versie.


Je kunt sowieso op de v10 geen backup terug zetten. En al helemaal niet 1 die op de v10a gemaakt is. Want die modellen komen bij verschillende fabrikanten vandaan.

Ik heb even rond gezocht op het forum. Er is veel verwarring over back-ups maken op de v10a. Dit topic bijvoorbeeld:

https://forum.kpn.com/internet-9/back-up-terugzetten-experia-box-v10a-502275

Of dit topic:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/restore-instellingen-v10a-485121

Het lijkt zo te zijn dat het vroeger niet kon en sinds een jaar ofzo wel.


Hallo @jbfvos ,

Het is wel mogelijk met KPN firmware om back-ups met de Experia boxen V8 en de v10A back-ups te maken.

Het is echter de vraag of oude back-ups nog werken met grote updates in de firmware.

Ik zou adviseren om screendumps te maken van de huidige situatie en back-ups alleen terug te zetten bij gelijkblijvende firmware.

Bij andere experia boxen (in de toekomst) heb je niets aan een (oude) back-up.

Groet Bart


Je kunt sowieso op de v10 geen backup terug zetten. En al helemaal niet 1 die op de v10a gemaakt is. Want die modellen komen bij verschillende fabrikanten vandaan.

Ik heb even rond gezocht op het forum. Er is veel verwarring over back-ups maken op de v10a. Dit topic bijvoorbeeld:

https://forum.kpn.com/internet-9/back-up-terugzetten-experia-box-v10a-502275

Lijkt me dus duidelijk dat het WEL kan :wink:


Hallo @jbfvos ,

Het is wel mogelijk met KPN firmware om back-ups met de Experia boxen V8 en de v10A back-ups te maken.

Het is echter de vraag of oude back-ups nog werken met grote updates in de firmware.

Ik zou adviseren om screendumps te maken van de huidige situatie en back-ups alleen terug te zetten bij gelijkblijvende firmware.

Bij andere experia boxen (in de toekomst) heb je niets aan een (oude) back-up.

Groet Bart

Dat heb ik ook reeds gedaan Bart. Maar nu moet ik dus alle NAT translations weer opnieuw, handmatig invoeren, net als de geclaimde IP-nrs in de DHCP pool. En daar had ik eerlijk gezegd niet zo veel zin in...:sunglasses:


Hallo @jbfvos ,

De V10 is een andere router zonder back-up/restore mogelijkheid, dus is het goed dat je screendumps hebt gemaakt. Leuker kunnen we het niet maken.

Groet Bart


Hallo @jbfvos ,

De V10 is een andere router zonder back-up/restore mogelijkheid, dus is het goed dat je screendumps hebt gemaakt. Leuker kunnen we het niet maken.

Groet Bart

Nee…. maar wel makkelijker :wink: ...