Skip to main content

Ik ben van plan om binnenkort een smart tv te gaan kopen. Moet deze met een eigen internetkabel apart worden aangesloten op het internet rechtstreeks naar de experiabox of krijgt de tv zijn internet via het tv kastje van kpn?

Als de tv zijn eigen internetkabel nodig heeft kun je dan de kabel die je normaal in het tv kastje doet splitten dmv een router  waardoor er dan eentje in de tv gaat en de ander in het tv kastje. Of werkt dat niet? 

De TV sluit je rechtstreeks aan op je Experiabox. Je kunt een switch gebruiken om de kabel te splitten, je hebt dan de Netgear GS105E nodig. 

Andere optie is Wifi gebruiken op je Smart TV, dan heb je geen switch nodig:relaxed:


Hallo @Eddie0874 , je hebt een switch nodig, geen router, bijvoorbeeld de Netgear GS105 E, die E is belangrijk voor ondersteuning IGMP snooping, anders werkt de tv decoder van KPN niet.

 


De TV sluit je rechtstreeks aan op je Experiabox. Je kunt een switch gebruiken om de kabel te splitten, je hebt dan de Netgear GS105E nodig. 

Andere optie is Wifi gebruiken op je Smart TV, dan heb je geen switch nodig:relaxed:

Ik heb wel een netgear gs105 maar helaas zonder de E erachter.....de E is nodig om tv te kunnen kijken?


De TV sluit je rechtstreeks aan op je Experiabox. Je kunt een switch gebruiken om de kabel te splitten, je hebt dan de Netgear GS105E nodig. 

Andere optie is Wifi gebruiken op je Smart TV, dan heb je geen switch nodig:relaxed:

Ik heb wel een netgear gs105 maar helaas zonder de E erachter.....de E is nodig om tv te kunnen kijken?

Dat klopt.


Hoi @Eddie0874 en leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden :)

 

Zo te zien is je vraag reeds beantwoord door onze community en hopelijk heb je hier iets aan gehad! Mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben dan horen we dat natuurlijk graag!

 

Â