Skip to main content

Hoi daar,

Ik heb een experiabox 10 en daar aan een bedrade KPN versterker ( wit vierkant). Kan ik de eerste bedraadde superwifi aan deze versterker hangen ipv aan de experiabox?

 

Groeten, Bert

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ja, dat denk ik wel. Volgens mij moet dat kunnen.

Het ding zou eigenlijk wel gigabit poorten moeten hebben, maar ik vermoed dat die die wel heeft.


Dank voor je snelle antwoord Nick. Ik Ga dit weekend maar eens experimenteren.


Ha @Bert69, welkom! Het kan zeker. Maar we raden het niet per se aan. Dat komt, omdat de SuperWifi punten wel met elkaar en de Experia Box samenwerken, waarbij zij ervoor zorgen dat jouw verbinding naadloos overloopt terwijl jij door het huis loopt. Echter, als je er zo'n ‘oude’ witte wifi versterker tussen zet, dan is dit niet meer het geval. Je hebt dan nog steeds wel overal in huis wifi, maar niet op de best mogelijke manier. Mijn advies zou zijn om in plaats van één, twee SuperWifi punten aan te schaffen en dan eentje op de plaats van de witte wifi versterker neer te zetten. 


Ha @Bert69, welkom! Het kan zeker. Maar we raden het niet per se aan. Dat komt, omdat de SuperWifi punten wel met elkaar en de Experia Box samenwerken, waarbij zij ervoor zorgen dat jouw verbinding naadloos overloopt terwijl jij door het huis loopt. Echter, als je er zo'n ‘oude’ witte wifi versterker tussen zet, dan is dit niet meer het geval.

Waarom zou dat niet het geval zijn? Dat vierkante ding functioneert gewoon als switch. En dat moet geen probleem zijn als die er tussen zit lijkt me.

Het zou anders zijn als dat vierkante witte ding draadloos met de Experiabox verbonden zou zijn. Dat is niet goed, een SuperWiFi daar aan knopen word een rommeltje.


Ha @Bert69, welkom! Het kan zeker. Maar we raden het niet per se aan. Dat komt, omdat de SuperWifi punten wel met elkaar en de Experia Box samenwerken, waarbij zij ervoor zorgen dat jouw verbinding naadloos overloopt terwijl jij door het huis loopt. Echter, als je er zo'n ‘oude’ witte wifi versterker tussen zet, dan is dit niet meer het geval.

Waarom zou dat niet het geval zijn? Dat vierkante ding functioneert gewoon als switch. En dat moet geen probleem zijn als die er tussen zit lijkt me.

Het zou anders zijn als dat vierkante witte ding draadloos met de Experiabox verbonden zou zijn. Dat is niet goed, een SuperWiFi daar aan knopen word een rommeltje.

Die oude vertrouwde KPN WiFi "versterker" wordt geen onderdeel van het mesh netwerk, sterker nog, deze zal averechts werken als ergens tussen de mesh nodes geplaatst wordt. Voorbeeld: begane grond "super"WiFi, 1e verdieping KPN WiFi "versterker" en 2e verdieping "super"WiFi.

Zelf heb ik een KPN WiFi "versterker" aan de rand van het dekkingsgebied op de 2e verdieping staan. Ook zorg ik er voor dat de verbinding met devices actief verbroken wordt als de veldsterkte te laag wordt.

 


Je zou WiFi op dat ding uit kunnen zetten. Of een andere naam kunnen geven dan het WiFi wat de SuperWiFi's uitzenden. Zo zou je hem kunnen gebruiken voor 2,4 apparatuur. Een printer of camera of slimme lampen. Want je lees soms wel eens dat die niet zo goed verbinden met de SuperWiFi's.

Maar dat die er tussen zit zou geen probleem moeten zijn voor de bedrade verbinding met de router.


Je zou WiFi op dat ding uit kunnen zetten. Of een andere naam kunnen geven dan het WiFi wat de SuperWiFi's uitzenden. Zo zou je hem kunnen gebruiken voor 2,4 apparatuur. Een printer of camera of slimme lampen. Want je lees soms wel eens dat die niet zo goed verbinden met de SuperWiFi's.

Maar dat die er tussen zit zou geen probleem moeten zijn voor de bedrade verbinding met de router.

Klopt allemaal.


Okay. Nu ben ik een aardige leek dus wees lief voor me….

ik heb drie superwifi schotels die ik wil installeren. Dus als ik het goed begrijp zou het meest ideale scenario zijn de WiFi versterkers verwijderen en de superwifi via de experiabox te laten lopen. ( ik neem aan dat de experiabox dan wel eerst gereset moet worden).


Je hoeft de Experia Box niet te resetten en je hoeft maar één van de "super"WiFi's met een netwerkkabel aan te sluiten.


Ja dat enkel de eerste aan de experiabox hoeft te hangen was me bekend. Thanks wjb.

Ik vermoed alleen dat de superwifi de experiabox niet kan vinden door de reeds geïnstalleerde kpn versterker. 


Ik vermoed alleen dat de superwifi de experiabox niet kan vinden door de reeds geïnstalleerde kpn versterker. 

Nee hoor, die wordt wel gevonden.


Okay. Dan ga ik binnenkort prutsen. Dank voor het meedenken allemaal.