Skip to main content
Beantwoord

Kan ik na alle aanpassingen een nieuw modem voor op mijn nieuwe adres krijgen?

• March 23, 2026
  • 4 reacties
  • 43 keer bekeken

Goedendag,

Ik heb nog een vraagje, onze Experian box daar hebben ze veel aan lopen sleutelen omdat we op ons oude adres maar op één aderpaar signaal hadden. Ze hebben er van alles en nog wat aan gedaan om het aan de praat te krijgen wat later door een expert is opgelost. Wel bleven we dus met maar één aderpaar zitten zodat we ook m aar de halve snelheid hadden van wat er eigenlijk zou moeten kunnen.

Om ellende te voorkomen wil eigenlijk vragen of we een nieuwe Experian box kunnen krijgen zodat we in het nieuwe huis een goede internetaansluiting kunnen creëren.

Ik hoor graag over hoe of wat.

Met vriendelijke groeten,

Bram Lagendijk

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Bramlagendijk ,

Alleen bij een defect wordt een modem vervangen. 

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 24, 2026

Hallo ​@Bramlagendijk ,

Alleen bij een defect wordt een modem vervangen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 24, 2026

En in je nieuwe huis heb je misschien glasvezel, dan heb je niets meer met pairbonding te maken.

De V10 is trouwens een van de beste modem/routers ooit, zeker nu deze voorzien zijn van de nieuwste KPN-firmware. ​@Bramlagendijk 

rvk01
Slimmerik
  • March 24, 2026

Als er allerlei aanpassingen op gedaan zijn kan het wel makkelijk zijn even een fabrieksreset te doen na de verhuizing 😉

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 25, 2026

Hoi ​@Bramlagendijk , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Zoals hierboven al wordt aangegeven, ruilen we een modem alleen om wanneer deze echt defect is dus in deze situatie kunnen we er helaas niet voor zorgen dat je modem wordt omgeruild voor een ander exemplaar. Ik snap wel heel goed dat je eventuele ellende graag voor wilt zijn dus in dat kader begrijp ik je vraag wel heel goed hoor! Maar als je op dit moment geen concrete problemen ervaart met je Experia Box v10, dan gaan we deze dus niet omruilen. Ik kan me voorstellen dat dit niet meteen het antwoord is waar je op had gehoopt maar hopelijk volg je onze uitleg hierin :) Mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het ons dan ook vooral weten!