Skip to main content

kan ik na reset van de experia box V10 weer gewoon contact maken met draadloos wifi via de SSID (netwerknaam) en WPA/WPA2 (wachtwoord) op de sticker achter op de Experia Box.

ik weet mijn wachtwoord bij inloggen op router namelijk niet en deze zou na een reset weer ingesteld moeten kunnen worden zo heb ik begrepen.

Moet bij opzetten van mesh netwerk de wifi van de experia box eigenlijk wel uitgeschakeld worden ?

Hoi @BBla en welkom op het forum! Na een reset is het wachtwoord voor inloggen op de Experia Box inderdaad weg. Dan kun je het wachtwoordveld leeg laten en moet het inloggen lukken. 

Voor de wifi geldt dat als deze gegevens in ons systeem zijn opgeslagen (gebeurt als je wel eens een servicetool hebt gebruikt), dan worden ook je oude wifi gegevens weer teruggezet. Je apparaten maken dan zonder verdere aanpassing weer verbinding met de wifi. Als dat niet gebeurt, dan moet je inderdaad de gegevens op de sticker hebben.:smile:

Je hebt het echter ook over het opzetten van een mesh netwerk, gebruik je hiervoor de SuperWifi punten? Zo ja, dan raad ik je aan om deze eerst los te koppelen als je op de Experia Box in wilt loggen. Op het moment dat je een SuperWifi punt in gebruik hebt, kun je alle WiFi instellingen aanpassen via de webinterface van het SuperWifi punt. Je kunt deze instellingen dus niet meer aanpassen op de Experia Box zelf. Vandaar!

Zodra je ingelogd bent kun je de SuperWifi weer aansluiten. Om in te loggen op de webinterface van de SuperWifi kun je het IP adres van het KPN SuperWifi punt opzoeken via de webinterface van de Experia Box. Het SuperWifi punt kun je vinden onder de naam "Wifi Extender". De gebruikersnaam is standaard al ingevuld op "admin". Het wachtwoord kun je vinden onder het schuifje aan de achterkant van het apparaat. Je moet dit wachtwoord aanpassen bij de eerste keer inloggen. Je moet altijd het wachtwoord gebruiken welke op het apparaat staat waarvan het lampje blauw gaat knipperen als je de webinterface open hebt staan.

Verder klopt het dat de wifi van de Experia Box wordt uitgezet als je Superwifi punten gebruikt.

Laat je weten of het hiermee gelukt is? 


Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.


Hoi Sanne_M

dank voor je heldere uitleg.

ik heb experia box gereset waarna ik een nieuw wachtwoord kon aanmaken.

daarna 2 superwifi punten heel eenvoudig geïnstalleerd met de telefoon app.

Niet gedacht dat het zo makkelijk zou gaan.

ben zeer tevreden .

nu veel beter bereik in huis zowel achter in  het huis (25 meter ver!) als in tuin : 30 m !

en op de bovenverdieping.

ook bij aansluiten van veel apparaten weinig vertraging op signaal.

allemaal heel goed.

 


Graag gedaan @BBla. Wat super dat alles goed werkt nu! :grin:  Fijn dat ze bij jou voor zo'n verbetering hebben gezorgd. Bedankt voor het delen van je bevindingen! :blush:


Reageer