Skip to main content

Ik ga overstappen naar KPN DSL . Mijn huidige provider komt ook via DSL binnen.

Kan ik KPN al starten terwijl de oude provider ook noog aangesloten is?

Helaas zal dat niet gaan tenzij er vrije aderparen aanwezig zijn. In dat geval wilt het nog wel eens voorkomen dat de leverstraat van KPN automatisch het vrije aderpaar kiest. Dat er meerdere aderparen het huis binnen komen is overigens geen garantie dat deze ook daadwerkelijk aangesloten zijn. Bij huisaansluitingen zijn doorgaans niet alle twee de aderparen ingelast, bij grote ISRA's met meer dan 2 aderparen komt het ook regelmatig voor dat slechts 1 of 2 paren zijn ingelast.

De enige manier om erachter te komen is door KPN aan te vragen, als de leverstraat aangeeft dat het niet kan wordt de order vanzelf geannuleerd.

Wat is precies de reden dat je KPN al wilt laten starten terwijl de huidige nog loopt? Als je bang bent zonder te zitten, daarvoor heeft KPN de Overstapservice. In veel gevallen komt er bij koper ook een monteur langs om alles aan te sluiten. Als het nodig is om in de infrastructuur wat om te steken zit je in principe hooguit zonder op het moment dat de aanpassing in de infrastructuur gedaan wordt en tot de monteur het modem op locatie heeft geïnstalleerd.


OK, dat is duidelijk !

Bedankt.