Skip to main content

Ik wil graag overstappen op glasvezel. De modem zou in de woonkamer komen. Mijn werkplek is ongeveer 10 meter daar vandaan (zonder dikke muren ertussen). Heb ik een versterker nodig of is deze afstand ok voor goed bereik?

Dat is moeilijk te zeggen. Er zijn zoveel meer factoren die meespelen dan een muur. U kunt het beste een kabel trekken naar uw werkplek.  Werken doe je bekabeld:wink:


Hoi @Evelyne11, welkom op het forum!
Hoewel een kabel natuurlijk de beste verbinding is zoals Joep noemt moet je met draadloos internet ook een heel eind komen.
Als je experiabox opzichzelf niet genoeg Wifi geeft om op je werkplek normaal te kunnen werken (met 20Mbit/s) kun je via onze online wifimanager ook gratis experia wifi's krijgen.
Dat gezegd hebbende is en blijft Wifi natuurlijk altijd wat onvoorspelbaar. Maar je hebt ook 14 dagen bedenktijd :) 


Hier 10 meter van het modem (een V10) nog prima bereik met twee eensteensmuren er tussen. 4 vd 5 streepjes. Wel met 2.4 Ghz wifi. Met 5 Ghz zal het misschien 3 van 5 zijn, maar dat is ook nog prima.