Skip to main content

Als ik op mijn mediabox de ethernetkabel heb aangesloten, moet ik dan bij de instellingen wifi uitzetten? Kan dit anders storing (stilstaand beeld) veroorzaken? 

Nee. Wifi is automatisch uit op de box als er een ethernet kabel met internet signaal in zit. 

 


Sinds mijn aansluiting een week geleden krijg ik af en toe een kort krakend piepje en tegelijkertijd een korte uitval van geluid op mijn tv. Heel irritant. Lijkt me toch een signaalprobleem?


Nee. Wifi is automatisch uit op de box als er een ethernet kabel met internet signaal in zit. 

Maar je kunt de wifi nog wel fysiek uitschakelen binnen de TV+ @PeterG 


Kan. Maar is dus totaal niet nodig.

Met ethernet haalt ie het signaal alleen daarvan af. Ook al staat wifi ontvangst (herkennen netwerken) wel aan.

Leonidas mag kiezen. Ik heb wifi gewoon aan staan op de box. Maar dat pakt ie dus niet omdat er een kabel in zit.

Je kan het dus uitschakelen maar het hoeft zeker niet.


Welkom op de community @Leonides. Als je de TV+ Box met een kabel hebt aangesloten zal de Wifi geen oorzaak zijn van het piepje en de uitval. Op het moment dat je die uitval hebt, werkt de rest van de verbinding dan nog wel? Of valt er ook meer weg, zoals het internet zelf? Hoe is de TV+ Box met het modem verbonden, je zei al bekabeld, is dat een directe kabel, zit er iets tussen?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch te bespreken kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Gwn wifi uitzetten ,kan naar mijn inzicht zeker verbetering brengen op de prestatie van jou tv box


Reageer