Skip to main content

Hallo, ik heb een vraag.

in de meterkast van mijn schoonmoeder zit deze aansluiting (zie foto). Er is geen internetkabel die ik in de ONT kan stoppen maar alleen een optic, die uit het kastje komt.

Krijgt zij de juiste spullen bij haar aanvraag? Is dit zelf aan te sluiten (of door mij)? In het aansluitfilmpje van KPN zie ik nergens het voorbeeld namelijk zoals het er bij haar uitziet.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Ik kan helaas jouw vraag niet zomaar beantwoorden @MarcoDD , maar op zich zou je voldoende aansluitapparatuur en instructies moeten krijgen om het zelf te doen.
Wat ik me wel afvraag: wat doet die schroef in het linker oranje kastje? Werkt alles nog wel naar behoren?


@XS4-Arjan  Wat die schroef daar doet heb ik geen idee van. Ze woont er net. Geen idee ook of de vorige bewoonster ook van deze aansluiting gebruik heeft gemaakt en of deze werkte. 


Gewoon een gratis installatiemonteur laten komen @MarcoDD , dan weet je zeker dat het goed komt.

 


@MarcoDD Hoi

De linker patchcover kun je naar boven schuiven door het palletje aan de bovenkant ingedrukt houden.

Dan schuif je deze naar boven.

Volg deze handleiding en volg TY01 in het filmpje.

Link

!! Vergeet niet het bescherm kapje te verwijderen !!

Dat schroefje wat er in zit is voor een bevestiging van een glasvezel kastje van een andere provider.

TIP

Bewaar de oranje kap die heb je weer nodig als je naar een andere provider zou gaan.

 

 


Dankjewel. Dat filmpje had ik inderdaad gezien. 
 

mijn vraag over het gele kabeltje blijft dan nog open. Is het kastje “gesloopt” door de vorige bewoner? Hoort dat kabeltje ergens binnenin te zitten? En zo ja, waar?


Nogmaals, niet zelf gaan prutsen, alsje de boel stuk maakt moet je herstel betalen, gewoon een gratis installatie monteur laten komen @MarcoDD 


mijn vraag over het gele kabeltje blijft dan nog open. Is het kastje “gesloopt” door de vorige bewoner? Hoort dat kabeltje ergens binnenin te zitten? En zo ja, waar?

Dat kabeltje met groen connector gebruikt hij voor zijn eigen router met SFP module. Dat andere einde/connector zit nog steeds in de oranje kast, je moet deze verwijderen om KPN NTU erop te klikken. 


Oké bedankt allemaal. Dat wordt denk ik een monteurtje zodat ik zeker weet dat ie niet gesloopt is door de vorige bewoner. Bedankt voor het meedenken.


mijn vraag over het gele kabeltje blijft dan nog open. Is het kastje “gesloopt” door de vorige bewoner? Hoort dat kabeltje ergens binnenin te zitten? En zo ja, waar?

Dat gele kabeltje is eigenlijk gewoon een verlengkabel van ongeveer 60 cm ofzo. Met oranje kabeltje om het cosmetisch er mooi uit te laten zien. 

Bij KPN zit het glasvelmodem op de plek van die linkse oranje kap. Maar de sommige andere providers hebben geen glasvezelmodem wat daar past. Die gebruiken andere modellen die gewoon los aan een schroef aan de muur hangen.


Het is gewoon een oud T-Mobile aansluiting geweest. (Kan ik zien aan die schroef)

@MarcoDD

Die glasvezel patchkabel gaat gewoon mee met het afschuiven van de patchcover. (Bij jou Oranje kap)

Als je nieuwsgierig bent hoe de binnenkant eruit ziet.

De binnenkant van jou Oranje kap. (patchcover)

Zie je het niet zitten om zelf te doen dan een monteur laten komen.

 


@peter-keetfm  jij ook bedankt voor je bijdrage. Is duidelijk. Bij mijzelf thuis was het appeltje eitje met mijn aansluiting (vierkante witte KPN kastje). Zal bij mijn schoonmoeder ook vast lukken. Bij het afsluiten was alles al aangegeven incl foto stand van zaken. Mocht het niet lukken dan sturen ze een monteur. 
 

 


@MarcoDD

Het stelt niet zoveel voor bij de TY01 is het eigenlijk bijna hetzelfde.

Gewoon voorzichtig doen.

De glasvezel aan de zijkant gaat gewoon mee met de oranje kap.

Bewaar deze kap goed.

Het bescherm dopje wat je van het glasvezelkastje haalt. (Die je van Kpn krijgt) Kun je in de oranje kap doen zodat deze stofvrij blijft bij het opbergen.

Zie deze foto links is het glasvezelkastje van Kpn. (Kan ook zwart zijn)

Rechts is mijn patchcover met een witte glasvezel kabel uit de zijkant.

Nogmaals let op dat dopje dat je die wel verwijderd. (Anders druk je de glasvezel aansluiting stuk)

 

 


Reageer