Skip to main content
Beantwoord

Kan interleaving worden uitgeschakeld?

  • June 21, 2020
  • 31 reacties
  • 662 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

31 reacties

  • Auteur
  • Topper
  • August 21, 2020

Te vroeg gejuicht. We kijken het de komende dagen nog even aan, maar waarschijnlijk wordt het opzeggen. In ieder geval veel dank voor je hulp hier op het forum!


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 22, 2020

Oeii, dat zou jammer zijn. Maar wel vreemd dat het zowel via Ziggo als KPN dan ook speelt. 

Ik snap de beslissing echter wel. Laat het me hier weten mocht het opgezegd moeten worden, dan bespaar ik je de moeite om te moeten bellen. Mocht het zover komen. 

Geen dank hoor, het was het proberen waard. 


  • Auteur
  • Topper
  • August 24, 2020

@Alex_P Bedankt voor je reactie. We hebben een laatste poging gewaagd en willen toch graag opzeggen. Helaas wilt dit niet lukken via de link uit de e-mail. We krijgen de melding “Annuleren kan tot 14 dagen na de datum op de orderbevestiging”, ondanks het feit er duidelijk is aangegeven dit tot 14 dagen na oplevering zou kunnen: “Bevalt het niet? Dan kunt u deze overeenkomst annuleren binnen 14 dagen nadat wij uw diensten hebben klaargezet voor gebruik”. Kun je dit voor ons in orde maken alsjeblieft?

Tot mijn verbazing was het modem ineens ingetraind op 37/10. Die snelheden hadden dus goed haalbaar moeten zijn, maar in de praktijk was dit verre van waar. We kwamen uit op een zeer wankelige 20/2. Aan het modem hadden we verder uiteraard ook niet gezeten.

Waren de snelheden consistent en konden we rekenen op een upgrade van de wijkcentrale, waren we graag klant gebleven terwijl er wordt gezocht naar de precieze oorzaak van de storingen.

(In een ander topic op dit forum las ik dat iemand van een paar straten verder op dezelfde centrale zit en ook al jaren (sinds 2017) op een vermeende steeds opnieuw uitgestelde upgrade van de centrale wacht, dus de kans op een upgrade in de nabije toekomst lijkt zeer klein.)

Het pakketverlies en de periodes hoge latentie via KPN leek overeen te komen met onze verbinding via Ziggo. Je zou dan denken dat er tussen het aansluitpunt en de centrale iets stoort, maar wat en hoe zou zoiets überhaupt verholpen kunnen worden als het volledig buiten onze macht ligt?

Overigens was de KPN-verbinding buiten de slechte momenten super zoals in mijn vorige reactie te lezen. Jammer dat dit hem toch niet wordt!


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 25, 2020

Snap ik, ik vind het uiteraard ook jammer. Met jouw akkoord ga ik het dan voor je opzeggen. 


  • Auteur
  • Topper
  • August 29, 2020

@Alex_P Dat is fijn, dankjewel. Je hebt ons akkoord voor het opzeggen.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 30, 2020

Bij deze gedaan.