Skip to main content

Ik heb nu dus ook hetzelfde probleem!!! Is er een oplossing gevonden? 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

InKNRay,

Ja met wifi accespoint is sowieso internet 2x zo snel,dus wifi signaal modem nu uit en via acces point wifi.

Maar het echte probleem zat in die draadloze devolo adapters van kpn,die stoorde op het netwerk,die gereset en ander kanaal toegewezen en alles werkt weer als een zonnetje


Ok bedankt! Ik zal ff kijken hoe ik die draadloze adapters kan resetten... Heb je misschien verdere toelichting betreft die WiFi access point? Bedankt voor je reactie!! 


Ha @InkNRay, welkom! Leuk dat je ons forum hebt gevonden! Top advies van @Robert vd Doel. Heel fijn dat je nog even liet weten hoe het bij jou zat 🙂. Welk accespoint heb jij uiteindelijk aangeschaft? Hier op het forum lees je ook verschillende opties wat dat betreft. Kijk bijvoorbeeld eens in dit topic over een eigen router achter de Experia Box. In het startbericht worden verschillende opties qua accespoints benoemd. 


Ik heb geen acces point aangeschaft, ik ben niet handig genoeg om alle instellingen zelf te doen.. Ik heb wel de draadloze adapters gereset, maar helaas ook niks geholpen! Verder wordt ik dit een beetje zat. Elke keer maar router aan en uit om een paar uurtjes soms minuten beetje normale wifi te krijgen... Ik vind dat dit niet hoort, bij mijn oude modem nooit last van gehad... Hopelijk heeft iemand een oplossing. Ik heb een gelijke probleem op de telfort forum gevonden, meneer /mevrouw kreeg na een maand slecht internet uiteindelijk een andere modem toegestuurd gekregen…

Hier de link

https://forum.telfort.nl/internet-267/wifi-heeft-geen-geldige-ip-configuratie-85237


Nu krijg ik dit dus, ik wou nog de 5ghz kanaal uitzetten om te kijken of dat zou helpen... Maar nu kom ik niet meer in de instellingen van mijn modem... HELP! 


Ik heb toch even een eigen topic voor je gemaakt, @InkNRay. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Vind je goed dat ik een test doe om te kijken hoe je netwerk is aangesloten?


Ja dat is goed hoor... 


Top. Wat voor draadloze adapters heb jij in je netwerk zitten? Het zijn niet de draadloze verbindingssets die je via KPN kunt aanschaffen, klopt dat? Op het moment dat jij de draadloze adapters ertussenuit haalt en alleen verbindt met de wifi van de Experia Box, loop je dan ook tegen de melding ‘kan IP-adres niet verkrijgen’ aan?


Jawel, deze had ik al een paar jaar geleden via kpn aangeschaft de dvs 650 dacht ik. En de ip issue komt echt op hele random tijdstippen /momenten, er zit niet echt een patroon in... Ik heb echt niet heel veel tijd om dat allemaal bij te houden, ik weet alleen dat mijn wifi niet meer werkt zoals het eerst deed... Want nu moet ik vaker op een dag uit en aan zetten of vliegtuig stand aan en uit.... 


Wil je dan eens uitleggen hoe je alles precies aangesloten hebt? Op het moment dat je de DVS er eens tussenuit haalt, ervaar je deze problemen dan nog steeds? Ik wil je adviseren om de DVS er tussenuit te halen en dan de wifi manager te doorlopen. Ik ben erg benieuwd of je dan nog tegen dit probleem aanloopt. Het is wel even een werkje, maar ik heb echt het vermoeden dat dit niet opgelost gaat zijn met (alleen) een nieuw modem. 


Ik heb de dvs gisteren nog een keer gereset.... Tot nu toe gaat het goed.. Nu maar hopen dat dit geholpen heeft... Het blijft echt lastig want dan moet ik echt heel de dag thuis zijn om het in de gaten te houden.. Dit neemt verschrikkelijk veel tijd in beslag... Het hoort gewoon niet! 


Het lastige is dat de stabiliteit van de DVS echt van verschillende externe factoren afhankelijk is. Ik hoop ook dat dit geholpen heeft! Mocht dat niet het geval zijn, beantwoord dan alsnog bovenstaande vragen. We helpen je graag. 


Het lijkt erop dat het geholpen heeft..

Ik had ook nog van kanalen veranderd, tot nu toe is de WiFi stabiel gebleven! 


Fijn! Hopelijk is het nu inderdaad goed 🙂.