Skip to main content

Kan KPN ook het glasvezel kastje op de eerste verdieping installeren? Alternatief een kabel trekken van het glasvezel kastje in de meterkast naar de eerste verdieping.

Kan KPN ook het glasvezel kastje op de eerste verdieping installeren? Alternatief een kabel trekken van het glasvezel kastje in de meterkast naar de eerste verdieping.

De glasvezelkabel moet ook getrokken worden. Dus wat maakt het uit? Of er nu een utp kabel ligt of een glasvezelkabel, wat is effectief het verschil?

Hoe is de situatie nu? Is glasvezel nu nog niet binnen gebracht in het pand?


Als het kastje (FTU) al geplaatst is zou ik het zo laten, anders kost het je een bak geld. KPN Netwerk moet dan komen.
De monteur kan wel een LAN kabel trekken naar de gewenste locatie voor het modem.


Hallo @de Makkos ,

Ja, ik heb dat ook zo laten doen en het was helemaal gratis.  
 

Je moet het wel meteen bij de plaatsing van het glasvezelkastje regelen met de eerste monteur. Dat is dus nog niet de monteur van de provider KPN. 
 

Tip : Koffie met koek erbij en het vriendelijk vragen aan de monteur werkt het beste.


Hallo @de Makkos ,

Ja, ik heb dat ook zo laten doen en het was helemaal gratis.  
 

Je moet het wel meteen bij de plaatsing van het glasvezelkastje regelen met de eerste monteurs. Dat is dus nog niet de monteur van de provider KPN. 
 

Tip : Koffie met koek erbij en het vriendelijk vragen aan de monteur werkt het beste.

Je moet heel veel geluk hebben dat je de juiste personen treft. Die gasten die bij mij aan de deur kwamen hadden dat zeker niet gedaan. De ene bleef sowieso al in de auto zitten om met z'n telefoon te spelen. En de werkmotivatie van de andere was ook ver beneden het vriespunt. 


Verder moet er genoeg glasvezelkabel bij je huis liggen om het ook nog eens een aantal meters naar boven door te trekken. @de Makkos 


Kan KPN ook het glasvezel kastje op de eerste verdieping installeren? Alternatief een kabel trekken van het glasvezel kastje in de meterkast naar de eerste verdieping.

Hoi @de Makkos! Welkom op KPN Community. Ik zie dat iedereen al goed is bijgesprongen en goed advies heeft gegeven. Dank daarvoor! Het hangt er dan inderdaad een beetje vanaf of er al wat geplaatst is. Is dat nog niet het geval dan zou ik even overleggen met de monteur van netwerk. Die kijkt dan wat de beste oplossing is. Mocht je nog vragen hebben stel die dan gerust!


Reageer