Skip to main content

LS,

 

Tweak is overgenomen door Odido en houdt op met bestaan. De diensten via glasvezel die ik bij tweak had zal Odido niet aanbieden, Kan KPN dit mij wel als particulier aanbieden?

 

  • Vast IP adres
  • Native IPv6 /56 blok (of beter… ) middels DHCP prefix
  • Reverse dns van ipv4 (en ipv6) adres naar mijn mailserver

Zo ja wat zijn hiervan de kosten als particulier?

Hallo @eenforumnaampje 

 

Als particuliere klant kan je alleen dynamische IP adressen krijgen, in de praktijk zijn ze wel behoorlijk vast, ze wijzigen bijv. als je van DSL naar glasvezel overgaat, maar aangezien je al glasvezel hebt is dat  niet van toepassing bij jou.
Mocht het ooit wel gewijzigd worden dan krijg je daar normaal eerst een bericht over.

IPv6 is dus ook dynamisch en is een /48 prefix.

Reverse DNS (laten) instellen is niet mogelijk, dat is dan waarschijnlijk het grootste gemis.
Je kan wel relayen via de KPN mailserver maar daar zitten ook behoorlijke beperkingen aan.


Heeft KPN zakelijk dit wel? Zo ja, kan ik particulier een KPN zakelijk abonnement afsluiten?


Heeft KPN zakelijk dit wel? Zo ja, kan ik particulier een KPN zakelijk abonnement afsluiten?

Denk het niet maar je kunt bellen met 0800 0403
Of de vraag op he zakelijk forum stellen


Hi, het wordt teveel rompslomp als ik het via KPN wil. Dus heb ik nu voor glasnet.nl gekozen.

Dank allen voor de antwoorden.


Heeft KPN zakelijk dit wel? Zo ja, kan ik particulier een KPN zakelijk abonnement afsluiten?

Denk het niet maar je kunt bellen met 0800 0403
Of de vraag op he zakelijk forum stellen

Ik reageer enkel zodat andere gebruikers die dit topic openen het kunnen lezen:

Consumenten welke niet ingeschreven staan  bij heg kvk kunnen geen zakelijk abonnement aanvragen.


Voor wat jij wilt lijkt mij dat een goede keuze @eenforumnaampje 

Voor oud Tweakers een leuke korting en ook vaste IP adressen, weet je ook al of je rDNS kan (laten) instellen, zag dat niet staan op hun website?