Skip to main content

In onze gemeente zijn glasvezelkabels aangelegd tot aan de voordeur. Dit is gedaan door E-fiber.

Onlangs heb ik een folder van E-fiber in de bus gekregen voor een 'kosteloze aansluiting’ op mijn huisadres. Ik ben klant van KPN en wil dat ook graag blijven. Kan ik nu dan ook door KPN aan huis op glasvezel aangesloten worden of heeft E-fiber dat onmogelijk gemaakt?

Kortom, hoe kom ik tot een aansluiting op glasvezel van KPN op mijn thuisadres?

KPN levert niet over het netwerk van E-fiber. KPN blijft gewoon over de telefoonlijn leveren totdat het zelf glasvezel aanlegt bij u in de straat.

Wil u nu een verbinding over het glasvezel van E-fiber? Dan zult u een andere provider moeten kiezen die wel over het glasvezel van E-fiber levert.


Hallo @PetBoe ik zou het wel kosteloos aan laten leggen tot in je huis, je bent immers niet verplicht ook een abo te nemen bij een van de providers die over E-fiber leveren.

Je kunt bij E-fiber zien via jouw woonplaats welke providers er over de liin van E-fiber leveren.

Tevens kun je via www.kpnnetwerk.nl via je postcode/huisnummer zien wat de plannen van KPN zijn voor jouw adres.

 


Ik denk niet dat E-fiber de glasvezelkabel kosteloos bij mij gaat aansluiten als ik voor een niet met E-fiber verbonden provider kies. Uit de onlangs ontvangen folder leid ik niets anders af dan dat ik in dat geval voor een van de door hen aangeboden providers zal moeten kiezen. Alleen dan zouden er geen aansluitingskosten zijn.

Ik heb begrepen dat KPN op haar beurt ook nog eens glasvezel in onze buurt gaat aanleggen en dan wacht ik daar veiligheidshalve maar op.


Hallo @PetBoe KPN legt ook glasvezel aan tot in huis zonder de verplichting een abo bij hen of een van de deelnemende providers af te nemen.

Ik zou de kleine lettertjes bij E-Fiber nog maar eens goed doorlezen.

 


Als KPN toch binnen afzienbare tijd de mogelijkheid biedt om glasvezel tot in huis aan te leggen, dan kan ik als KPN-klant ook wachten totdat het zover is.

Ik vraag mij wel af of het inderdaad zo is dat KPN na E-fiber ook nog eens door alle straten en trottoirs in mijn buurt glasvezelkabels gaat trekken. Gaan Ziggo en andere aanbieders dat op hun beurt ook doen?


Ik vraag mij wel af of het inderdaad zo is dat KPN na E-fiber ook nog eens door alle straten en trottoirs in mijn buurt glasvezelkabels gaat trekken. Gaan Ziggo en andere aanbieders dat op hun beurt ook doen?

Ja. Ziggo is nog niet zo heftig bezig met glasvezel. Maar er zijn al plekken waar men een KPN glasvezelaansluiting, een T-Mobile glasvezelaansluiting en een Delta glasvezelaansluiting in de meterkast heeft.


E-fiber is trouwens overgenomen door Open Dutch Fiber. En dat is de organisatie die vooral veel voor T-Mobile - nu Odido - glasvezel aanlegt.