Skip to main content

De huidige FTU is destijds geplaatst door T-Mobile. Kan het KPN Husselpakket hierop worden aangesloten?

Heeft u er een foto van?


Ik kan er momenteel moeilijk bij, dus dit is het beste plaatje dat ik momenteel kan maken.

 


Als je op https://www.kpn.com/hussel jouw postcode invult, krijg je dan glasvezel aangeboden?


Ja, dan krijg ik glasvezel aangeboden

 


Ja, dan krijg ik glasvezel aangeboden

Dan kan er dus een NTU van KPN op die glasvezel aangesloten worden.


Als je op https://www.kpn.com/hussel jouw postcode invult, krijg je dan glasvezel aangeboden?

Bij ons is volgens die site ook 1000/500 hussel mogelijk. Lijkt me nogal fake in een gebied waar KPN mensen te lang aan het ADSL lijntje heeft gehouden, waardoor er nu glasvezel van glasvezel buitenaf is. Kwa contractduur enz kan het ook niet.

T-Mobile leverde voor zover ik weet alleen maar via KPN WBA of Reggefiber/NetwerkNL, dus bij @jandegroot2019  lijken er geen problemen, als men tenminste monteurs/planning op orde heeft.


Glasvezel kwam inderdaad via Reggefiber. Eerst had ik Vodafone. Dat werd overgenomen door T-Mobile en toen moest er een nieuwe FTU (NTU) geplaatst worden. Dus als ik het goed begrijp gebruikt T-Mobile het KPN netwerk en zou er geen nieuwe FTU geplaatst hoeven te worden?


Glasvezel kwam inderdaad via Reggefiber. Eerst had ik Vodafone. Dat werd overgenomen door T-Mobile en toen moest er een nieuwe FTU (NTU) geplaatst worden. Dus als ik het goed begrijp gebruikt T-Mobile het KPN netwerk en zou er geen nieuwe FTU geplaatst hoeven te worden?

De FTU is van Reggerfiber/NetwerkNL. Vodafone had geen NTU, daar ging de glasvezel rechtstreeks via een glasvezelpatchkabel met de juiste connectoren naar de router (Draytek). Gaandeweg van de periode T-Mobile Thuis kregen nieuwe klanten een losse NTU (glasvezelconvertor) en een losse router (Huawei, nu Zyxel of iets van jezelf). 

Die plastic kappen/kastjes zijn in principe toereikend, maar is onderhevig aan een hoop bureaucratie. Ik ga er even vanuit dat wat ik op de foto zie een FTU is met een uitgaande gele glasvezel patchkabel. De huidige FTU+NTU is weer anders, dus je hebt grote kans dat ze dat op de foto weghalen en vervangen door huidige.

Als je T-Mobile ODF had (dus dat T-Mobile alleen de glasvezel huurde van de KPN holding), zal iemand in de PoP/wijkkast de glasvezel moeten ompluggen. Daarvoor moet men dan iemand van Reggefiber/NetwerkNL inplannen en dat kan soms lang duren. Hoelang weet je pas achteraf. 


Beetje overdreven lang verhaal om een simpel antwoord te geven:

@jandegroot2019 

Ja, jij hebt gewoon een goede glasvezelaansluiting van Reggefiber (tegenwoordig KPN Netwerk NL). Hierop kan T-Mobile leveren zoals je nu merkt. 

 

Als je een KPN abonnement bestelt stap je dus over van T-Mobile naar KPN. Bij jou thuis zal de monteur van KPN alleen een nieuw glasvezelkastje op die aansluiting schuiven om het te laten werken. Daarvoor zal hij ook meteen dat gele kabeltje van T-Mobile weghalen want die manier van aansluiten is eigenlijk niet zoals het bedoeld was door Reggefiber. 


OK, duidelijk. Nu lees ik dat Budgetplan ook gebruikt maakt van het KPN netwerk. Geldt daarvoor hetzelfde verhaal, heer/mevr @Ward_ ?

 


OK, duidelijk. Nu lees ik dat Budgetplan ook gebruikt maakt van het KPN netwerk. Geldt daarvoor hetzelfde verhaal, heer/mevr @Ward_ ?

 

Jazeker. Budget is exact gelijk aan KPN qua diensten en apparatuur. 


Hey @jandegroot2019, leuk dat je de community een vraag stelt, welkom op het KPN forum :)

Ik zie dat er veel informatie wordt gedeeld, super! Kun je daarmee verder, Jan? Als er nog vragen zijn, stel ze hier gerust! 


Reageer