Skip to main content

Bij ons ligt glasvezel van Delta maar ik wil bij KPN blijven wanneer komt KPN over dit netwerk?

Dat gaat nooit gebeuren. KPN legt zijn eigen netwerk aan en maakt geen gebruik van het netwerk van Delta. 


Zeg nooit nooit, je weet niet wat er over bv 5, 10 of 15 jaar gaat gebeuren.


Hallo @Rocks ,

KPN streeft er naar om de komende jaren in heel Nederland een eigen glasvezelnetwerk aan te leggen. Dat zal een ander netwerk zijn dan Delta, want KPN en Delta werken (op dit moment) niet samen.   

Je kunt op deze website checken of er al plannen zijn voor jouw regio: 

https://www.kpnnetwerk.nl

Tot die tijd kun je gewoon klant van KPN blijven via het oude kopernetwerk. 

 


Bij ons in het dorp ligt glasvezel van een lokale aanbieder. Die is onlangs overgenomen door Delta. Vrijwel gelijktijdig maakte Glaspoort bekend een tweede glasvezel te gaan aanleggen met daarop wel kpn. Of kpn ooit gaat leveren over Delta? De tijd zal het leren, maar voorlopig is de kans daarop niet groot. 


Ik zie het nog wel gebeuren dat er een samenwerkingsverband ooit komt, misschien zelfs wel afgedwongen door ACM.


Ik zie het nog wel gebeuren dat er een samenwerkingsverband ooit komt, misschien zelfs wel afgedwongen door ACM.

Wat zou dan de rede zijn dat de ACM dit af zou dwingen? Delta is de eigenaar van het netwerk. 


Ik zie het nog wel gebeuren dat er een samenwerkingsverband ooit komt, misschien zelfs wel afgedwongen door ACM.

Wat zou dan de rede zijn dat de ACM dit af zou dwingen? Delta is de eigenaar van het netwerk. 

Het is krom dat er op bepaalde plekken helemaal geen glasvezel ligt, en op andere plekken 2. Terwijl Delta & KPN Netwerk wel beide achter een “open netwerk” staan, maar waarschijnlijk beiden een andere visie hebben hoe ze dit willen uitvoeren.

Ergens lijkt het mij logischer en efficiënter dat er één onafhankelijke (non-profit) partij is die zorgt dat iedereen glasvezel heeft. En dat elke provider daarop zijn of haar dienst kan bieden. Scheelt kosten en houdt iedereen scherp, want met meer concurrentie wint de klant alleen maar van.

Of dat iets is voor de ACM of politiek, of beide, dat laat ik even in het midden.


Helemaal mee eens, dit (zelfde idee) schreef ik hier al vaak.
Maar ja,  . . . .

 


T-mobile is zo'n 10 euro per maand duurder via glasvezel van Glaspoort, KPN Netwerk, Delta e.a. dan via Open Dutch Fiber.

KPN wil overal en altijd voor dezelfde prijs leveren. Dat kan niet over vreemde netwerken die niet prijs gereguleerd zijn. En klanten gaan een abonnement niet nemen al ze duurder uit zijn.


Goed artikel

https://www.deltafiber.nl/nieuws/waarom-dubbele-glasvezelaanleg-in-nederland-maatschappelijk-onverantwoord-is/


Bijzonder dat zo'n artikel op de site van Delta staat. Als hun geen dubbele netwerken willen, waarom maken ze dan geen gebruik van het netwerk van KPN? 


Het is en blijft natuurlijk van de zotte dat er 2 of meer netwerken in een straat aangelegd worden. Straat open, straat dicht, straat open, straat dicht ……..


Bijzonder dat zo'n artikel op de site van Delta staat. Als hun geen dubbele netwerken willen, waarom maken ze dan geen gebruik van het netwerk van KPN? 

te duur / omslachtig


Bijzonder dat zo'n artikel op de site van Delta staat. Als hun geen dubbele netwerken willen, waarom maken ze dan geen gebruik van het netwerk van KPN? 

Die vraag had ik ook, of waarom plaatst Delta een netwerk waar KPN Netwerk al eentje heeft? Klinkt ergens nog wel iets te egoïstisch vanuit Delta, maar ben het wel met ze eens dat er gewoon een partij moet zijn en eerst overal 1 kabel. Daarna eventueel kijken naar meerdere aansluitingen kan dan nog wel voordelen hebben, maar moet nu geen prio zijn vind ik.
 


Die vraag had ik ook, of waarom plaatst Delta een netwerk waar KPN Netwerk al eentje heeft?

Of waarom legt KPN een netwerk aan waar Delta, ODF of wie dan ook al zit?


ach er zijn plekken waar 3 vezels zijn....


Weet ik, volkomen waanzin naar mijn mening.


Die vraag had ik ook, of waarom plaatst Delta een netwerk waar KPN Netwerk al eentje heeft?

Of waarom legt KPN een netwerk aan waar Delta, ODF of wie dan ook al zit?

Zeker, maar meer omdat Delta het onverantwoord noemt en vervolgens niet uitlegt waarom ze alsnog verder gaan met leggen op plekken waar KPN Netwerk al zit. Maar goed, ik verwacht hierin nog wel wat regulering. Maar dat zal vast nog wel even duren, zat andere problemen die ook nog opgelost moeten worden. 


Laten we maar blij zijn dat het met elektra, gas en water wel goed geregeld is. 😇🤔


ff afwachten dus maar ik vind het gek dat het zo moet gaan alles dubbel op.