Skip to main content
Beantwoord

Kan KPN uitval onderzoeken zodat storingen niet weer gebeuren?

• January 9, 2026
  • 4 reacties
  • 47 keer bekeken

Gisteren een afspraak met een kpn monteur gemaakt omdat het glasvezelkastje constant uitviel zodat normaal TV kijken niet meer ging. Vanmorgen het gebeuren opgestart door het glasvezelkastje aan en uit te zetten. De storing lijkt zich vanzelf opgelost te hebben dus ik heb de afspraak met de monteur afgezegd. Nu heb ik dit een jaar geleden ook meegemaakt waarbij een zware storing ook vanzelf verdween. Nu moet er m.i. toch iets ergens niet goed zijn en ik ben benieuwd of KPN instaat is dit probleem uit te zoeken en op te lossen zodat dit soort storingen voortaan achterwege blijven.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Rvjvh. Welkom op de community! Fijn dat de storing nu weg lijkt, maar ik snap je zorg heel goed. Zeker als dit eerder is gebeurd, kan er iets zijn dat niet helemaal goed werkt.

De tip die JanD hierboven geeft is een goede eerste stap. Met een reset van de glasvezelaansluiting worden veel storingen al opgelost. Helpt dit niet, neem dan contact op met onze klantenservice nadat je onze Servicetool hebt gebruikt. Zij kunnen je verbinding controleren en samen met jou kijken naar een passende oplossing, zoals het inplannen van een monteur.

4 reacties

JanD
Superuser
  • January 9, 2026

Beste ​@Rvjvh de beste ‘reset’ voor de glasvezelkast is minimaal 2 minuten van de stroom halen en dan weer herstarten.

Ik heb heel soms ook geheel onverwacht rare storingen en er daarom een gewoonte van gemaakt de glasvezelkast 1e per maand te herstarten.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 12, 2026

Hoi ​@Rvjvh. Welkom op de community! Fijn dat de storing nu weg lijkt, maar ik snap je zorg heel goed. Zeker als dit eerder is gebeurd, kan er iets zijn dat niet helemaal goed werkt.

De tip die JanD hierboven geeft is een goede eerste stap. Met een reset van de glasvezelaansluiting worden veel storingen al opgelost. Helpt dit niet, neem dan contact op met onze klantenservice nadat je onze Servicetool hebt gebruikt. Zij kunnen je verbinding controleren en samen met jou kijken naar een passende oplossing, zoals het inplannen van een monteur.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2026

Hallo Vikash. De service tool had ik eerder gebruikt en het glasvezel kastje heb ik meerdere keren gereset. En het modem ook opnieuw gestart. Tijdens de eerder vermelde storingen hielp dit niet en had ik een afspraak met een monteur gemaakt die ik de dag erna had afgezegd omdat alles weer naar behoren werkt. Ik heb nog steeds geen idee waarom het glasvezelkastje toen constant uitviel en alles nu weer goed werkt, nagenoeg zonder storingen. Dus er moet toch iets niet in orde zijn. Ik heb zelf wel het idee dat het in de meterkast, waar het glasvezelkastje, het modem, het 1e superwifi punt en 2 "slimme meters" wat te druk is met draadloos gedoe wat mogelijk storingen veroorzaakt. Ik onderneem verder niets meer omdat alles nu goed werkt en als er weer storingen optreden zal ik dat melden. Dus geen bericht is een goed bericht

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Bedankt voor je terugkoppeling en fijn dat alles nu weer stabiel werkt. Je gedachte over mogelijke interferentie in de meterkast is begrijpelijk. Zolang er geen storingen zijn, is het prima om het zo te laten. 

Â