Skip to main content
Beantwoord

kan met mijn telefoon/laptop geen internet/wifi verbinding maken met experiabox v10

  • December 28, 2019
  • 13 reacties
  • 1663 keer bekeken

Sinds vandaag de nieuwe experiabox v10 in huis maar kan met mijn telefoon en laptop geen internet/wifi verbinding maken met de experiabox.

Via de wifi van de buren kan ik dit wel met mijn telefoon en laptop, dus het ligt niet aan mijn telefoon/laptopĀ 

Wie kan mijn nog helpen na 10 uur met KPN hulplijn ?

Groetjes Mirjam

Beste antwoord door huistijger

Hoi @Mirjam72Ā 

Reset de V10 eens door met een paperclip of iets dergelijks in het gaatje bij de kabelaansluitingen de schakelaar in te drukken en vast te houden tot het powerlampje rood wordt (er staat duidelijk Reset bij het gaatje)
Nu gaat de V10 opnieuw opstarten, hetgeen langer duurt dan normaal.
Wacht rustig tot alles weer opgestart is en test het dan nog eens.
Let wel heb je eerder instellingen veranderd in de V10 dan ben je die nu kwijt en moet je die er opnieuw inzetten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • December 28, 2019

Branden de lampjes?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2019

Ja alle lampjes branden.

Mijn telefoon en laptop berekenen de experia box ook maar wanneer ik het wachtwoord intik geeft mijn laptop aan geen internet en mijn telefoon zegt internet misschien niet beschikbaar

Alles meerdere malen gereset ed maar zonder resultaatĀ 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • December 28, 2019

Ok. Dan is wifi dus prima in orde. Maar heb je gewoon geen internet. Wat is de historie? Bent u nieuwe klant? Overgestapt? Verhuist? Of bent al langer klant, maar heeft u nu een nieuw modem omdat u vorige kapot was?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2019

Ben al lang klant.Ā 

Experia box had wrs een storing waardoorĀ mijn tvontvanger steeds foutmelding gaf.

Nu een nieuwe experia box plus nieuwe tv ontvanger, ditĀ werkt nu wel.Ā 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2019

Ik dacht eerst dat het aan mijn telefoons lag maar ik kan wel verbinding maken met het internet/wifi van de buren, dus dat is het niet

Vreemd dat zowel mijn telefoon als laptop het internet wel herkend maar nog steeds geen verbinding kan maken.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • December 28, 2019

Heb je de Experiabox al een keer even uitgezet en weer aan? Heeft u Experia WiFiĀ versterkers?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2019

Ja alles al meerdere malen gereset, ook door KPN.

Nee geen versterkersĀ 


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • December 29, 2019

@Mirjam72Ā Welkom op ons Forum! Wat gek dat je apparaten geen verbinding kunnen maken. Je ziet je nieuwe netwerknaam dus wel en kan het wachtwoord invoeren, maar zodra je verbindt geeftĀ hij aan dat dat niet mogelijk is?Ā 
Je zou je netwerknaam en wachtwoord kunnen wijzigen via de webinterfaceĀ wellicht dat dit helpt?

Werkt je televisie wel weerĀ naar behoren?Ā 

Ik hoor graag van je!


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 29, 2019

Hoi @Mirjam72Ā 

Reset de V10 eens door met een paperclip of iets dergelijks in het gaatje bij de kabelaansluitingen de schakelaar in te drukken en vast te houden tot het powerlampje rood wordt (er staat duidelijk Reset bij het gaatje)
Nu gaat de V10 opnieuw opstarten, hetgeen langer duurt dan normaal.
Wacht rustig tot alles weer opgestart is en test het dan nog eens.
Let wel heb je eerder instellingen veranderd in de V10 dan ben je die nu kwijt en moet je die er opnieuw inzetten.


WimC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 29, 2019

Blijkbaar kon je wel verbinden, maar krijg je niet het juiste ip adres of DNS adressen mee.

Als je wel TV hebt, is de verbinding aanwezig, Wellicht even IP v6 uitzetten ?

Ā 

Als je aanmeld bij de wifi, kijk dan bij de info, welk ip adres je krijgt en welke DNS

instellingen, En controleer de DHCP reeks, moet je voor inloggen op de EB,

maar dan wel even een utp kabel gebruiken, kan je tevens bij de status van

de DHCP aanmeldingen wat er allemaal wordt uitgedeeld.


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • January 10, 2020

@Mirjam72Ā We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 10, 2020

Inmiddels is er een monteur van KPN langs geweest die na er eerst ook niet uitkwam maar na telefonische overleg met een collega en oplossing vonden

Bij dat het opgelost is


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 11, 2020

Maar je weet dus niet wat nu het probleem was?