Skip to main content
Sinds paar dagen kan telefon ip adres wifi niet meer ophalen. Moet elke keer harde reset uitvoeren dan doet ie t weer totdat ik met telefoon huis verlaat en wifi verbinding verbroken wordt dan weer opnieuw hetzelfde probleem bij thuiskomst. Gisteren een uur met kpn aan de lijn die in instellingen niets kunnen vinden. Ben al door mn mb’s heen. Kpn stelt nu voor om monteur langs te sturen maar zou daarvoor wel moeten betalen. Vind ik onacceptabel aangezien fout in experiabox zit. Mijn man heeft met heel andere telefoon hetzelfde probleem. Weet iemand hier oplossing?
Hoi Td.



Aangezien dit op 2 toestellen speelt zoek ik het ook bij de Experiabox zelf, ik denk graag mee. Hoe heb je de reset uitgevoerd? Resetknopje op de Experiabox met een tandenstoker een paar seconden ingedrukt gehouden? Welke Experiabox heb je en om welke toestellen gaat het?



Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Ik heb het profiel aangevuld. Het betreft de experiabox v10a. Op de ipad heb ik het probleem niet. Elke keer na een harde reset met tandenstoker paar sec indrukken dan wordt de wifi verbinding op de telefoon automatisch hersteld maar na het verlaten van het huis of zoals nu gedurende de nacht is het weer mis. De experiabox configureerde ook de brandmelders niet. Die heb ik via een mobiele hotspot moeten configureren. Het lijkt alsof er ergens iets geblokkeerd word. Het orobleem doet zich nu een week voor met de telefoons terwijl we de experiabox al een paar maanden hebben. Tot dat moment merkte ik al wel dat de wifi vaak niet automatisch configureerde bij thuiskomst. Ik moest dan vaak de telefoon herstarten en het handmatig doen. Al eindeloos met klantenservice aan de lijn gehangen en die hebben eerst aan de wifi instellingen gesleuteld, ander kanaal etc maar dat loste het niet op. Ik heb geen andere router er tussen of iets wat zou kunnen storen, maar volgens mij zit het probleem ook niet in de wifi sterkte, die is uitstekend, ik heb op de laptop helemaal boven in huis prima verbinding. Ik heb op meerdere topics gelezen dat mensen een vergelijkbaar probleem hebben en dat het in de firmware van dit type experiabox zou zitten. Daar wordt echter door de klantenservice niets over gezegd wat ik erg merkwaardig vind aangezien dit een al maanden bestaand probleem is. Is bekend of dit firmware probleem inmiddels is opgelost bij deze versie? Ik heb met de oudere versie nooit dit probleem gehad.
Ik kan duidelijk zeggen dat dit geen firmware probleem is die deze melding geeft bij specifiek mobiele telefoons, dit kan ook uit ervaring thuis zeggen.



Voordat ik een andere modem ga sturen; heb je op de telefoons zelf de instelling van de WiFi verbinding helemaal verwijderd/vergeten en opnieuw vdrbinding gemaakt met WiFi? Ik kan dit alleen bedenken als er nog iets in de instellingen iets opgeslagen van de oude modem oid.



Als je hier aangeeft om welk(e) toestel(len) het gaat kan ik stap voor stap uitleggen hoe je dit kunt doen.
Het vergeten van wifi verbindingen had ik uiteraard al gedaan. Hielp niet. Inmiddels via de klantenservice een nieuw modem gekregen versie 10 ipv10a. Probleem is daarmee opgelost. Volgens monteur waren er nog veel problemen met de v10a.