Skip to main content

Firefox heeft een probleem gedetecteerd en is niet doorgegaan naar mijnmodem.kpn. Of de website is onjuist geconfigureerd, of uw computerklok is op de verkeerde tijd ingesteld.

Waarschijnlijk is het certificaat van de website verlopen, waardoor Firefox geen beveiligde verbinding kan maken.

Wat kunt u hieraan doen?

mijnmodem.kpn heeft een beveiligingsbeleid met de naam HTTP Strict Transport Security (HSTS), wat betekent dat Firefox alleen een beveiligde verbinding ermee kan maken. U kunt geen uitzondering toevoegen om deze website te bezoeken.

Het probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de website, en u kunt niets doen om dit te verhelpen. U kunt wel de beheerder van de website over het probleem informeren.

KPN heeft blijkbaar “ondeugdelijke waar” verstrekt aan de klanten. Die betalen daar wel voor.

Hoe zit dat met een restitutie/korting/… op het abbonnement?

Heeft KPN daar al iets over gezegd?

Het zijn “peanuts” maar zo omgaan met je klanten, dat hoort niet!

 

En ik wacht nog steeds, maand, na maand ...


En ik wacht nog steeds, maand, na maand ...

Sinds 3-7. Dat is dus precies 3 weken.


Precies, en dat had dus al lang voor die datum geregeld moeten zijn!

(en ik snap ook dat dat “maand, na maand … “ niet helemaal overkomt - dat komt uit een oude reclamespot over zemen, lang lang geleden, is vast wel ergens te vinden)


netolk: Tenzij je Firefox gebruikt dan is er geen alternatief...

@netolk

Als je een Windows pc hebt dan heb je sowieso ook Edge en (onder apps via het 'vergrootglas’:mag_right: ) ook Internet Explorer 11.


netolk: Tenzij je Firefox gebruikt dan is er geen alternatief...

@netolk

Als je een Windows pc hebt dan heb je sowieso ook Edge en (onder apps via het 'vergrootglas’:mag_right: ) ook Internet Explorer 11.


IE 11 heb ik niet. Edge wel, helaas.


Volgens mij staat op elke Windows 10 pc nog steeds Internet Explorer. Of je nu wil of niet...


Ik moest er ook even behoorlijk naar zoeken, @netolk . Maar op elke Windows 10 installatie zit inderdaad ook Internet Explorer 11. Te vinden dus via :mag_right: , dan apps aanklikken.

En waarom jammer van Edge? Dan zou je eerder jammer bij Google Chrome verwachten. Edge is een uitstekende browser. Zeker als je al de nieuwste versie hebt.


Volgens mij staat op elke Windows 10 pc nog steeds Internet Explorer. Of je nu wil of niet...

Nee hoor, dit kun je prima verwijderen. Edge is lastiger helaas (geeft issues als je deze verwijderd).

 

Dit kun je doen in het control panel → progrmas and features en links staat dan Turn Windows features on of off. Daar staat IE11 in


Nee hoor, dit kun je prima verwijderen. Edge is lastiger helaas (geeft issues als je deze verwijderd).

Gek dat je het jammer vindt dat Edge niet te verwijderen is.

Edge is mijns inziens de snelste en de veiligste browser die op het Windows platform beschikbaar is.


Zelfde probleem hier in Zwolle, ook na een power cycle


Ter info: Edge, de nieuwe versie, is gebaseerd op “Chromium” (een soort systeem/programma) waar ook Google Chrome op is gebaseerd. Werkt inderdaad snel en goed. Advies is dus laten staan en gebruiken, tenzij je echt geen MicroSoft of Google dingen zomaar wil gebruiken … Ik gebruik zelf FireFox en Thunderbird.

Groeten


Ik blijf het vreemd vinden dat er nergens vermeld wordt WANNEER dit probleem opgelost zal zijn. Hier hebben zo te lezen veel mensen last van en verloopdata van certificaten zijn toch al bij aanvang bekend.Hier blijft KPN wel ernstig in gebreke!

Waar mogen we op rekenen???


Beste @Hkwadraat, helaas heb ik geen antwoord op je vraag! Ik weet wel dat het even duurt voordat er een certificaat getest is en daadwerkelijk uitgerold is. Zodra we meer informatie hebben, zullen we dit natuurlijk laten weten. Ook ben ik me er zeker van bewust dat dit al eerder had moeten gebeuren. Excuses voor het ongemak!


Ik weet wel dat het even duurt voordat er een certificaat getest is en daadwerkelijk uitgerold is.

Dan is er iets goed mis met de procedures. KPN is notabene zelf een root certificate authority en toch kan zij zelf geeneens binnen een paar minuten een SSL certificaat uitrollen.

Weet je dat ik elke drie maanden het SSL certificaat op mijn EdgeRouter moet vernieuwen en dat dat volledig geautomatiseerd is. Het proces voor het vernieuwen van dat certificaat duurt niet langer dan een paar seconden.

Met alle respect, maar persoonlijk vind ik dit een enorme blunder van KPN.


Met alle respect, maar persoonlijk vind ik dit een enorme blunder van KPN.

Het voelt heel onnodig allemaal inderdaad, dus die mening snap ik wel. Ik denk dat er in dit geval wat meer achter zit dan een simpele vernieuwing alleen weet ik het fijne er ook niet van. Want anders zou het zo klaar zijn inderdaad. Hoe je het ook wendt of keert, heel slordig.


Hi @Paul_ , ik zet vast een notitie in mijn agenda voor medio 2021. Het ssl certificaat van de KPN Box 12 verloopt dan in september, maar je kan er beter vroeg bij zijn :disappointed_relieved: Hopelijk doet de modem afdeling dat ook.


Met alle respect, maar persoonlijk vind ik dit een enorme blunder van KPN.

Het voelt heel onnodig allemaal inderdaad, dus die mening snap ik wel. Ik denk dat er in dit geval wat meer achter zit dan een simpele vernieuwing alleen weet ik het fijne er ook niet van. Want anders zou het zo klaar zijn inderdaad. Hoe je het ook wendt of keert, heel slordig.

Dat weet ik wel. :thinking:  Om dat SSL certificaat op de V10a te krijgen moet er een hele nieuwe firmware uitgerold worden en tja, dan moet er natuurlijk wel een goede regressietest gedaan zijn en dat kost tijd.


Met alle respect, maar persoonlijk vind ik dit een enorme blunder van KPN.

Het voelt heel onnodig allemaal inderdaad, dus die mening snap ik wel. Ik denk dat er in dit geval wat meer achter zit dan een simpele vernieuwing alleen weet ik het fijne er ook niet van. Want anders zou het zo klaar zijn inderdaad. Hoe je het ook wendt of keert, heel slordig.

Dat weet ik wel. :thinking:  Om dat SSL certificaat op de V10a te krijgen moet er een hele nieuwe firmware uitgerold worden en tja, dan moet er natuurlijk wel een goede regressietest gedaan zijn en dat kost tijd.

Dat suggereert dat in de tussentijd ook de software is aangepast. Ik weet niet of het al langs is gekomen, maar ik kan me niet voorstellen dat het certificaat is meegebakken in de firmware. Zou dit geen TR-069 ding moeten zijn? 


Ik weet niet of het al langs is gekomen, maar ik kan me niet voorstellen dat het certificaat is meegebakken in de firmware. Zou dit geen TR-069 ding moeten zijn? 

Je hebt volkomen gelijk dat je je niet kunt voorstellen dat dat SSL certificaat in de firmware ingebakken zit maar toch vrees ik het ergste. Vandaar dat ik eerder in dit draadje ook spreek van een "architectonische blunder". Als het een TR-069 dingetje zou zijn dan zou de uitrol van een nieuw SSL certificaat een kwestie van uren moeten zijn en niet, zoals nu, een kwestie van vele weken. 


De v10a heeft denk ik (te) weinig geheugen. Dus alles wat niet heel strikt noodzakelijk voor dagelijks functioneren is zit er niet in.


De v10a heeft denk ik (te) weinig geheugen. Dus alles wat niet heel strikt noodzakelijk voor dagelijks functioneren is zit er niet in.

Je reactie zette me aan het denken. Zou het uitschakelen van FON per 1 augustus de reden zijn dat er wordt gewacht met updaten?

https://www.kpn.com/service/internet/fonwifi.htm

 


Ik heb al vrij snel na 3 juli 0800-0402 gebeld en toen te horen gekregen dat het certificaat verlengd zou worden en dat dat wel even zou duren. Afgelopen zondag weer gebeld en nu kreeg ik te horen dat het een storing is waardoor het certificaat verlopen is en dat ze de oorzaak maar niet kunnen vinden. Ook werd mij gevraagd of de Wifi werkte. Nu heb ik de Wifi niet aanstaan omdat ik een eigen router heb die de Wifi verzorgd. Ik kan de Wifi niet testen omdat hij niet aanstaat en ik kan hem niet aanzetten omdat ik niet bij de modem kan. De truc voor Edge werkt niet ook dat krijg ik dezelfde melding. Als het een storing is dan duurt het wel erg lang om hem te verhelpen. Als het alleen een verlopen certificaat is dan had dat vlgs mij al in orde kunnen zijn. De enige oplossing die  nog kan werken is alle v10a’s vervangen. ik ws daar al niet blij mee omdat hij een poort minder heeft dan het vorige model.


Afgelopen zondag weer gebeld en nu kreeg ik te horen dat het een storing is waardoor het certificaat verlopen is en dat ze de oorzaak maar niet kunnen vinden. 

Dat is echt onzin.


Het mag dan onzin zijn, ze zeiden het wel en afgezien van de wachttijd om doorverbonden te worden heb ik ca. 45 minuten aan de telefoon gezeten omdat ze met de technische dienst wilde praten.


Het mag dan onzin zijn, ze zeiden het wel en afgezien van de wachttijd om doorverbonden te worden heb ik ca. 45 minuten aan de telefoon gezeten omdat ze met de technische dienst wilde praten.

Dat zegt veel over de kwaliteit :confounded: van de interne communicatie bij KPN. Het is ongelooflijk dat de klantenservice nog niet op de hoogte lijkt te zijn van dit probleem dat nu ondertussen al een maand speelt.