Skip to main content

Firefox heeft een probleem gedetecteerd en is niet doorgegaan naar mijnmodem.kpn. Of de website is onjuist geconfigureerd, of uw computerklok is op de verkeerde tijd ingesteld.

Waarschijnlijk is het certificaat van de website verlopen, waardoor Firefox geen beveiligde verbinding kan maken.

Wat kunt u hieraan doen?

mijnmodem.kpn heeft een beveiligingsbeleid met de naam HTTP Strict Transport Security (HSTS), wat betekent dat Firefox alleen een beveiligde verbinding ermee kan maken. U kunt geen uitzondering toevoegen om deze website te bezoeken.

Het probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de website, en u kunt niets doen om dit te verhelpen. U kunt wel de beheerder van de website over het probleem informeren.

Hallo, de genoemde workarounds werken bij mij ook niet. Op Chrome niet en ook niet met Edge. Is er nog een andere manier om toegang tot het modem te krijgen?


Dan zou het via Internet Explorer 11 zeker wel moeten lukken. Die browser kent dat type beveiliging nml niet.

I.E. 11 vind je in Windows 10 onder :mag_right: (vergrootglas) en dan apps.


Lukt ook met IE niet, krijg volgende melding:

“This site is not secure

This might mean that someone’s trying to fool you or steal any info you send to the server. You should close this site immediately.”

En nu?


Lukt ook met IE niet, krijg volgende melding:

“This site is not secure

This might mean that someone’s trying to fool you or steal any info you send to the server. You should close this site immediately.”

En nu?

Als je nu drukt op "More information", kan je dan alsnog doorgaan naar de pagina?

Dat kan je rustig doen want het is je eigen Experia Box waarmee je verbindt.


Ja, dan lukt het wel. Dank voor deze oplossing!


Fluit fluit fluit

4 Weken verder.

PS: Workarounds werken niet bij mij, ik kan dan wel inloggen maar de UI is helemaal leeg. Kan er niets mee doen. Ik heb poorten open staan die ik dicht wil gooien, maarja… Lekker veilig gevoel geeft dit. 


Aangezien wij nu ivm Corona thuiswerken is het van belang dat de internetverbinding en dus ook de pagina naar de modem/router altijd bereikbaar is. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat een verlopen certificaat na een maand nog niet opgelost is. Willen jullie dit AUB met spoed oplossen!!


De workarounds werken niet, zelfs de KPN thuis app levert dezelfde fout op. Dit kan belemmerend zijn voor thuis werken of VPN verbindingen.


Beste @Mira de Wit en @ldries46, bedankt voor jullie reacties! We werken zeker aan een oplossing. Zodra deze beschikbaar is, laten we het weten. Het is een beetje stil in dit topic, omdat we ook realiseren dat steeds maar ‘niets’ zeggen ook niet zoveel toevoegt en soms alleen voor irritatie zorgt. Excuses voor het ongemak! 


Er is een simpele oplossing mogelijk, in ieder geval voor de mensen die nu aangeven problemen hebben nl: Stuur deze mensen vandaag nog een modem met een geldig certificaat dat niet verloopt op korte termijn


Ik vind op dit punt de KPN enorm tekort schieten in hun dienstverlening.

 


Ik was op het moment dat het certificaat verliep bezig met een experiment met poorten. Ik heb een poort 9000 gebruikt voor dit experiment dat kan ik nu niet meer terugdraaien, doet KPN dat nu voor mij??

Tot nu toe was de reactie van KPN altijd, wat je verder doet met het modem dat is je eigen verantwoording, maar die kan ik nu niet nemen dus moet KPN dat voor mij doen


Ik vind op dit punt de KPN enorm tekort schieten in hun dienstverlening.

 

Ik ben het hiermee eens. Dus ook geen reden om KPN aan te bevelen. En zeker een reden om elders te gaan kijken of ze het daar beter doen (PS ik gebruik al meer als 20 jaar KPN/Planet internet, dus dat is geen lichte beslissing).


Ik was op het moment dat het certificaat verliep bezig met een experiment met poorten. Ik heb een poort 9000 gebruikt voor dit experiment dat kan ik nu niet meer terugdraaien, ...

Kan je dan ook niet via de genoemde work-arounds inloggen op de V10a?


Ik heb al meerdere malen aangegeven dat die workarounds bij mij niet werken. Misschien omdat ik een zwaardere beveiliging gebruik dan de standaard die door KPN is ingesteld. Maar dat moet toch mogelijk zijn. 

PS ik ben altijd heel positief maar KPN doet erg zijn best om dat te veranderen.


Ik kan niet inlogggen mijn experiabox, krijg onderstaande meldig:

NET::ERR_CERT_DATE_INVALID

Is hier een oplosssing voor?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hallo @Joselkima , zie dit topic: certificaat v10A verlopen voor meer info en workarounds


Ik heb al meerdere malen aangegeven dat die workarounds bij mij niet werken.

Heb jij Windows 10?


Ja en alleen Edge  als netwertk browser. Ik heb ook de KPN thuis App geprobeerd vanaf mijn telefoon, gaf dezelfde resultaten. Het ligt dus niet aan de browser. Het ligt aan de modem

Ik kan niet inlogggen mijn experiabox, krijg onderstaande meldig:

NET::ERR_CERT_DATE_INVALID

Is hier een oplosssing voor?

 

 

De enige opossing die ik weet is druk zetten op KPN bellen 0800-0402 en door drammen voor een modem met goed certificaat .


Ik kan nu zonder problemen vanaf de IPAD direct inloggen op de Experia V10A met zowel Safari alsChrome webbrowsers. Lijkt wel alsof de certificaatproblemen zijn opgelost.


Het probleem is nog steeds niet opgelost. Met Edge op Windows 10  kan ik nog steeds niet inloggen het certificaat  verhinderd dat.


Ook met KpnThuis werkt het niet.


Ik kan nu zonder problemen vanaf de IPAD direct inloggen op de Experia V10A met zowel Safari alsChrome webbrowsers. Lijkt wel alsof de certificaatproblemen zijn opgelost.

Helaas is de update er nog niet. Maar als jij kan inloggen dan is dat mooi.


Ik kan nu zonder problemen vanaf de IPAD direct inloggen op de Experia V10A met zowel Safari alsChrome webbrowsers. Lijkt wel alsof de certificaatproblemen zijn opgelost.

Wat is de versie van de firmware die op jouw V10a staat?

Edit: Ik zie dat @Paul_ me net voor is en al aangeeft dat mijn vermoeden (nieuwe firmware) niet juist is.

Dan bevreemdt me het ten zeerste dat je zonder problemen kunt inloggen op jouw iPad.


Ik heb net ingelogd met de IPad op de Experia V10a en ik heb gezien dat de firmware versie is v5.00.31 build 420. Als ik vanaf mijn Windows 10 pc wil inloggen dan lukt het ook niet.