Skip to main content

Firefox heeft een probleem gedetecteerd en is niet doorgegaan naar mijnmodem.kpn. Of de website is onjuist geconfigureerd, of uw computerklok is op de verkeerde tijd ingesteld.

Waarschijnlijk is het certificaat van de website verlopen, waardoor Firefox geen beveiligde verbinding kan maken.

Wat kunt u hieraan doen?

mijnmodem.kpn heeft een beveiligingsbeleid met de naam HTTP Strict Transport Security (HSTS), wat betekent dat Firefox alleen een beveiligde verbinding ermee kan maken. U kunt geen uitzondering toevoegen om deze website te bezoeken.

Het probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de website, en u kunt niets doen om dit te verhelpen. U kunt wel de beheerder van de website over het probleem informeren.

Het is toch te bizar voor woorden dat dit nu al bijna anderhalve maand duurt. Als developer weet ik hoe simpel dit is op te lossen. Dit is gewoon je klanten laten vallen omdat management het waarschijnlijk geen prioriteit vindt.

Misschien ben ik kleinzerig hoor, maar ik vind dit reden om over te stappen, puur om het signaal dat jullie hiermee afgeven. Dit moet al maanden bekend zijn geweest. Een certificaat heeft een einddatum.

Graag zie ik met hoge spoed een oplossing waarbij ik niet door allerlei hoepels moet springen om bij mijn instellingen te komen. Normale gebruikers doen dat immers ook niet.


Ik ben blij dat er meer mensen boos zijn. Tegen mij is gezegd dat 24 augustus de datum is waarop kan worden begonnen met het uitrollen van het nieuwe certificaat.

Als dit inderdaad gebeurt dan zou iedereen die hier mee te maken heeft gehad via 08000402 of via deze site als eerste geholpen moeten worden.

In dien niet dan is er maar één oplossing en dat is een nieuwe modem voor al de genoemde mensden


Het is toch te bizar voor woorden dat dit nu al bijna anderhalve maand duurt. Als developer weet ik hoe simpel dit is op te lossen.

Ik ben het volledig met je eens, het getuigt al van mismanagement door zo'n certificaat überhaupt te laten verlopen, maar zelfs dan zou het vernieuwen van het certificaat een kwestie van minuten of uren moeten zijn i.p.v. weken of zelfs maanden.

Ik ben bang dat er een hele nieuwe firmware uitgerold moet worden omdat het certifcaat waarschijnlijk in de firmware "embedded" is. Het gevolg is dat de firmware de volledige testcyclus heeft moeten doorlopen en dat kost tijd.

Ik hoop dat KPN dit debacle zeer gedegen zal evalueren en de juiste maatregelen zal treffen om dit in de toekomst te vermijden.


Kan er nog steeds niet inkomen Jammer kpn dat jullie meer dan een maand geleden al zeiden dat het opgelost zou worden.


Wanneer wordt het certificaat probleem opgelost ? voor de experiabox V10A ?


Helaas hier ook nog steeds niet bereikbaar…

Jammer dat dit zo lang moet duren. Niet echt klantgericht.


Het is toch te bizar voor woorden dat dit nu al bijna anderhalve maand duurt. Als developer weet ik hoe simpel dit is op te lossen. Dit is gewoon je klanten laten vallen omdat management het waarschijnlijk geen prioriteit vindt.

Misschien ben ik kleinzerig hoor, maar ik vind dit reden om over te stappen, puur om het signaal dat jullie hiermee afgeven. Dit moet al maanden bekend zijn geweest. Een certificaat heeft een einddatum.

Graag zie ik met hoge spoed een oplossing waarbij ik niet door allerlei hoepels moet springen om bij mijn instellingen te komen. Normale gebruikers doen dat immers ook niet.

Ik kan dus gewoon nergens in Heb blokkades erop staan  voor mijn zoon ivm school . Nu heeft hij al 4 weken vakantie en ik kan er de beperkingen niet afhalen qua ps4 en zo. En een optie om alles te resetten is er ook niet omdat ik dan niet meer beveiligd ben Kpn moet zich rot schamen dat dit kan in deze tijd.

Met elke maand een bedrag afschrijven zijn ze snel genoeg


Wanneer wordt het certificaat probleem opgelost ? voor de experiabox V10A ?

Hi @cotje77, welkom op ons forum. Ik heb jouw bericht voor het gemak samengevoegd met dit topic. Er wordt nog hard gewerkt om dit probleem op te lossen. Een exacte oplosdatum is helaas nog niet bekend. Mijn excuses voor het ongemak.


En een optie om alles te resetten is er ook niet omdat ik dan niet meer beveiligd ben

Waarom bent u dan niet meer beveiligd? 


Dag, kan niet inloggen in mijn modem, daar site een ssl probleem aangeeft, dat de certificaten verlopen zijn, site geeft aan dat t onveilig is en kan verder ook niet inloggen ?


En een optie om alles te resetten is er ook niet omdat ik dan niet meer beveiligd ben

Waarom bent u dan niet meer beveiligd? 

Omdat ik geen vertrouwen heb in de standaard beveiliging van kpn. Hier is alles beveiligd met andere inloggegevens en wachtwoorden


Goedemorgen, 

 

Ik probeer in te loggen op mijn experiabox V10a, met de code op de achterkant, maar na admin en code invullen krijg ik de melding ‘Het IP-adres van de server van mijnmodem.kpn kan niet worden gevonden.’

 

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

 

Sinds enkele dagen krijg ik namelijk constant dat de Xbox eruit vliegt, UPnP niet succesvol staat er dan in de mededeling

 

Admin: bericht samengevoegd met relevant verzameltopic


Hoi @Seppe86! Ik heb je bericht in dit topic geplaatst, daar dit een bekend probleem is en je hier een aantal tips kan vinden. 🙂 Hopelijk kun je met deze tips uit de voeten! 


En een optie om alles te resetten is er ook niet omdat ik dan niet meer beveiligd ben

Waarom bent u dan niet meer beveiligd? 

Omdat ik geen vertrouwen heb in de standaard beveiliging van kpn. Hier is alles beveiligd met andere inloggegevens en wachtwoorden

Het gaat dus niet om de beveiliging. Maar dus gewoon om de wifi netwerknaam en wachtwoord. Bent u bang dat uw buren die weten ofzo?


En een optie om alles te resetten is er ook niet omdat ik dan niet meer beveiligd ben

Waarom bent u dan niet meer beveiligd? 

Omdat ik geen vertrouwen heb in de standaard beveiliging van kpn. Hier is alles beveiligd met andere inloggegevens en wachtwoorden

Het gaat dus niet om de beveiliging. Maar dus gewoon om de wifi netwerknaam en wachtwoord. Bent u bang dat uw buren die weten ofzo?

Ik hoef mijn gegevens toch niet te delen met mijn buren Wil jou pincode toch ook niet weten :)


Ik hoef mijn gegevens toch niet te delen met mijn buren Wil jou pincode toch ook niet weten :)

Nee, dat zeg ik ook niet dat u dat moet doen. Ik vraag me af waar u precies bang voor ben. Dat vraag ik me af.


Ik hoef mijn gegevens toch niet te delen met mijn buren Wil jou pincode toch ook niet weten :)

Nee, dat zeg ik ook niet dat u dat moet doen. Ik vraag me af waar u precies bang voor ben. Dat vraag ik me af.

Hoi nick sorry dat ik je verkeerd begreep.

Ik heb hier meer dingen in huis die ik erop heb zitten met een beveiligingssleutel. De standaard beveiliging van kpn is zo te kraken. Ook heb ik er toezicht op zitten voor mijn kind. Dat houd in dat hij bepaalde tijden buiten de vakantie om gebruik mag maken van zijn toestellen die gebruik maken van het internet. En ik vind het fijn dat mijn gegevens beschermd blijven 


Nou het werk inderdaad nog steeds niet, ik wil het een en ander nakijken maar kom gewoon er weer eens niet in omdat het certificaat nog steeds niet vervangen is. Wat een stelletje prutsers bij KPN…
Als ik dit bij een klant van ons zou doen, dan is hij snel weg. Een certificaat vervangen is een paar minuten werk en dan kan hij uitgerold worden. Dit zou niet zo lang moeten duren.

Kan nu er helemaal  niet meer bij , ook niet met de oplossingen die er normaal zouden zijn. Ja alleen als je een oude browser gaat downloaden, als dat al kan.

 

KPN, graag een snelle oplossing hier voor, dit is gewoon belachelijk en niet professioneel.


Ik hoef mijn gegevens toch niet te delen met mijn buren Wil jou pincode toch ook niet weten :)

Nee, dat zeg ik ook niet dat u dat moet doen. Ik vraag me af waar u precies bang voor ben. Dat vraag ik me af.

Hoi nick sorry dat ik je verkeerd begreep.

Ik heb hier meer dingen in huis die ik erop heb zitten met een beveiligingssleutel. De standaard beveiliging van kpn is zo te kraken. Ook heb ik er toezicht op zitten voor mijn kind. Dat houd in dat hij bepaalde tijden buiten de vakantie om gebruik mag maken van zijn toestellen die gebruik maken van het internet. En ik vind het fijn dat mijn gegevens beschermd blijven 

Welke "standaard beveiliging" bedoelt u? Het standaard WiFi wachtwoord? 


Ik hoef mijn gegevens toch niet te delen met mijn buren Wil jou pincode toch ook niet weten :)

Nee, dat zeg ik ook niet dat u dat moet doen. Ik vraag me af waar u precies bang voor ben. Dat vraag ik me af.

Hoi nick sorry dat ik je verkeerd begreep.

Ik heb hier meer dingen in huis die ik erop heb zitten met een beveiligingssleutel. De standaard beveiliging van kpn is zo te kraken. Ook heb ik er toezicht op zitten voor mijn kind. Dat houd in dat hij bepaalde tijden buiten de vakantie om gebruik mag maken van zijn toestellen die gebruik maken van het internet. En ik vind het fijn dat mijn gegevens beschermd blijven 

Welke "standaard beveiliging" bedoelt u? Het standaard WiFi wachtwoord? 

Hoi nick Om in het modem te komen is het meestal admin en dan een standaard wachtwoord. Het wachtwoord kan je zelf veranderen . Hierdoor kunnen andere niet in je modem komen. Als ik de boel reset dan vervalt mijn wachtwoord en alles wat ik ingevoerd heb. En is mijn modem niet meer beveiligd Maar ook dan kan ik er niet inkomen om weer een nieuw wachtwoord op te zetten Wat inhoud dat iedereen als ze willen in mijn modem kunnen komen

 


Mij is meerdere malen verteld dat ze het nieuwe certificaat vanaf vandaag gaan uitrollen en dat dat toten met 30 augustus duurt. Het zou  KPN sieren als ze degene die hebben aangegeven dat ze met dat ontbreken van dat certificaat een probleem hebben het eerst zouden helpen. Mochten ze niet weten wie dat zijn dan heb een tip: Lees  dit forum eens na of luister de dossiers van alle gesprekken op 0800-0402 die hierover gingen eens door.


Hoelang moet dit duren

Als ik dat doe met mijn klanten dan heb ik al.na halve.dag een claim

 

Los dit nu eens snel.op kpn.

Dit is totaal geen service.

 


Ik hoef mijn gegevens toch niet te delen met mijn buren Wil jou pincode toch ook niet weten :)

Nee, dat zeg ik ook niet dat u dat moet doen. Ik vraag me af waar u precies bang voor ben. Dat vraag ik me af.

Hoi nick sorry dat ik je verkeerd begreep.

Ik heb hier meer dingen in huis die ik erop heb zitten met een beveiligingssleutel. De standaard beveiliging van kpn is zo te kraken. Ook heb ik er toezicht op zitten voor mijn kind. Dat houd in dat hij bepaalde tijden buiten de vakantie om gebruik mag maken van zijn toestellen die gebruik maken van het internet. En ik vind het fijn dat mijn gegevens beschermd blijven 

Welke "standaard beveiliging" bedoelt u? Het standaard WiFi wachtwoord? 

Hoi nick Om in het modem te komen is het meestal admin en dan een standaard wachtwoord. Het wachtwoord kan je zelf veranderen . Hierdoor kunnen andere niet in je modem komen. Als ik de boel reset dan vervalt mijn wachtwoord en alles wat ik ingevoerd heb. En is mijn modem niet meer beveiligd Maar ook dan kan ik er niet inkomen om weer een nieuw wachtwoord op te zetten Wat inhoud dat iedereen als ze willen in mijn modem kunnen komen

 

Alleen mensen die bij u in huis zitten en hun laptop verbonden hebben met een kabel aan uw Experiabox. Of mensen die verwonden zijn via WiFi. En dus ook bij u in huis / tuin zitten. En sowieso moeten ze even achterop de Experiabox gekeken hebben voor het wachtwoord. En als u de box gereset heeft, dan is daar dan niets interessant meer te zien. Waarom zou iemand dan überhaupt nog in de Experiabox in willen loggen?


Waarom zou iemand dan überhaupt nog in de Experiabox in willen loggen?

Als men een poort aan een bepaald programma zou willen verbinden bv. Er zijn genoeg redenen te verzinnen. Ik kan mij goed voorstellen dat je in de experia box wil om alles zo veilig mogelijk te maken.

Bovendien in het appartementen complex waar ik woon, kan ik buiten mijn appartement nog gebruik maken van mijn Wifi en diverse andere Wifi netwerken zien. Dus is beveiligen een noodzaak.  


Het modem is beveiligd. Niemand kan zomaar op uw wifi inloggen tenzij u zelf het wachtwoord gegeven heeft. En niemand kan zomaar op het modem inloggen tenzij hij weet welk wachtwoord achterop staat.