Skip to main content
Antwoord

Kan mijn gratis snelheidsverhoging vandaag al in gaan?

• July 14, 2025
  • 24 reacties
  • 71 keer bekeken

Waarom moet ik 3 dagen wachten voordat mijn pakket wordt geactiveerd? Volgens mij hoef ik geen apparatuur aan te passen. Ik zou deze graag vandaag al aangepast willen hebben.

Beste antwoord door Noordzee

Ik heb het even nagecheckt en heb mijn pakket op 11 maart aangevraagd. Maar ik kan nergens die prijs schema's van toen vinden. Ook niet in mijn contracten.

Dan gelden voor jou de toen (op 11 maart 2025) geldende tarieven. 

Met inderdaad een verschil van 7,50. 

Op 10 april is mijn nieuwe pakket pas ingegaan.

Dat is niet van belang. 

24 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 14, 2025

Beste ​@Demy2204 als je binnen een bestaand abo een snelheidsverhoging hebt aangevraagd, gaat dat in de regel vrij snel in, vaak binnen een half uur al of in ieder geval dezelfde dag.

Of er moet ergens technisch iets aangepast worden, dan kan het inderdaad wat langer duren.

Je krijgt in de regel een mail als je van je aangepaste diensten gebruik kunt maken.

Succes.

• Auteur
  • Topper
  • July 14, 2025

Oke top, aangezien die 3 dagen aangaf.

• Auteur
  • Topper
  • July 16, 2025

Is er toevallig al een update?

• July 16, 2025

Ik denk dat je nog ff geduld moet hebben. De meeste klanten die een gratis snelheidsverhoging krijgen moeten er weken op wachten vanaf het moment dat ze daar bericht over gekregen hebben.

• Auteur
  • Topper
  • July 16, 2025

Ik heb dus een betaalde gedaan van 7,50 van 100mb/ps naar 200mp/ps.

• Auteur
  • Topper
  • July 16, 2025

Had hem alleen onder dit verkeerde kopje geplaatst :D

• July 16, 2025

Ik heb dus een betaalde gedaan van 7,50 van 100mb/ps naar 200mp/ps.

Hmm... da is heel duur. Bij de nieuwe abonnementsvorm zit er maar 1 euro tussen 100 en 200 mbit. Ben je contractvrij? 

• Auteur
  • Topper
  • July 16, 2025

Oh ja nu zie ik het ook. Wat apart. Ik heb nog een vast contract voor zo’n 1,5 jaar. Ik betaal straks bijna voor het duurste.

• Auteur
  • Topper
  • July 16, 2025

Ik ga nu naar 51.65 voor alleen internet dan.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Demy2204 welkom op de KPN Community! Is jouw abonnementswijziging inmiddels doorgevoerd?

• Auteur
  • Topper
  • July 17, 2025

Hoi Remco, heb jij ook nog enig idee waarom mijn verhoging zo duur is in verhouding met alle andere pakketten?  Ik betaal straks zo’n 7,50 meer dan jullie pakket prijs.

• Auteur
  • Topper
  • July 17, 2025

En nee ik heb nog steeds geen bevestiging van mijn upgrade.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 17, 2025

Oh ja nu zie ik het ook. Wat apart. Ik heb nog een vast contract voor zo’n 1,5 jaar. Ik betaal straks bijna voor het duurste.

Hoi Remco, heb jij ook nog enig idee waarom mijn verhoging zo duur is in verhouding met alle andere pakketten?  Ik betaal straks zo’n 7,50 meer dan jullie pakket prijs.

Hallo ​@Demy2204 ,

Jij hebt nog anderhalf jaar een contract en minimaal tot die tijd zit je vast aan de tarieven uit dat contract. Na de einddatum van jou kun je ervoor kiezen om te verlengen in combinatie met een overgang naar de nieuwste propositie. Daarmee ben je veel goedkoper uit. 

Je moet dan wel goed opletten dat je niet ongeluk jouw contract verlengt op basis van de oude voorwaarden met een tijdelijke korting. Want dat is op termijn duurder.

Nog een tip: Verleng altijd met één jaar, want dan kun je jaarlijks profiteren van de nieuwste mogelijkheden.    

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 17, 2025

Dan is er wat fout gegaan. Zo'n bevestiging krijg je direct. De aanpassing is binnen een kwartier verwerkt.

(Toevallig heb ik dat vorige week zelf ook ondervonden.)  

Wil je alsnog wijzigen en lukt dat niet via MijnKPN?:

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• Auteur
  • Topper
  • July 17, 2025

Klopt alleen komt mijn 100mbps pakket gewoon overeen met het huidige plan. Dan lijkt het me gek dat ik 7,50 moet gaan betalen terwijl het 200mbps maar 1 euro duurder is.

• Auteur
  • Topper
  • July 17, 2025

Maar ik zal even bellen,

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 17, 2025

Klopt alleen komt mijn 100mbps pakket gewoon overeen met het huidige plan. Dan lijkt het me gek dat ik 7,50 moet gaan betalen terwijl het 200mbps maar 1 euro duurder is.

Dit schema hieronder is van toepassing voor nieuwe klanten vanaf 1 april 2025 en voor klanten die hun contract vanaf 1 april 2025 hebben laten omzetten naar de nieuwe propositie.:

Jouw contract loopt nog anderhalf jaar door, dus jij hebt jouw contract voor 1 april 2025 verlengd/opgestart.

En dan geldt dit schema hierboven niet voor jou.  

• Auteur
  • Topper
  • July 17, 2025

Ik heb het even nagecheckt en heb mijn pakket op 11 maart aangevraagd. Maar ik kan nergens die prijs schema's van toen vinden. Ook niet in mijn contracten.

• Auteur
  • Topper
  • July 17, 2025

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 17, 2025

Dan gelden voor jou de toen (op 11 maart 2025) geldende tarieven. 

Met inderdaad een verschil van 7,50. 

Dat is niet van belang. 

• July 17, 2025

Vroeger kreeg je bij verlengen automatisch de nieuwste abonnementsvorm. Hetzelfde als wat nu nog steeds bij mobiele abonnementen gebeurt. 

Maar dat is sinds een aantal jaar niet meer. Als je nu verlengt en je let niet op, dan verleng je gewoon het oude contract van misschien wel 6 jaar oud. En dan gelden ook nog steeds de oude prijzen van 6 jaar geleden. En die zijn dan al 6 keer door de jaarlijkse inflatiecorrectie omhoog gegaan. Daar krijg je dan een paar maanden 5 euro of € 7,50 korting op. De enige die daar beter van word is KPN zelf.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 22, 2025

Dan is er wat fout gegaan. Zo'n bevestiging krijg je direct. De aanpassing is binnen een kwartier verwerkt.

(Toevallig heb ik dat vorige week zelf ook ondervonden.)  

Wil je alsnog wijzigen en lukt dat niet via MijnKPN?:

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

​@Demy2204 

Is de update inmiddels geregeld? 

• Auteur
  • Topper
  • July 22, 2025

Ja gelukkig wel, dankjewel!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goed om te horen ​@Demy2204! Post gerust nog eens een topic in de toekomst al we iets voor je kunnen doen!