Skip to main content

Goedenavond,

Door verhuizing overweeg ik over te stappen naar KPN (Glasvezel) als provider. Ik heb nu Ziggo, waarbij ik het modem van Ziggo als Access point heb in geconfigureerd en daaraan gekoppeld 3 TP-Link Deco M9 Plus als Mesh netwerk. Het modem doet zelf niet mee in het wifi netwerk. Werkt allemaal naar behoren.

Als ik bovenstaande berichten lees moet een identieke opstelling met de box 12 ook werken? Of zit ik ernaast? Ik hoor het graag! 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Erik Bouman! De opstelling kan hetzelfde blijven. Modem van Ziggo vervangen voor ons modem (BOX 12). 

Lees ook: :Gebruik een eigen router achter de Experia Box]

 


Bij Ziggo heeft u het modem waarschijnlijk in bridge modus laten zetten. Dat kan bij KPN niet. Je krijgt dus 2 routers achter elkaar. Dat geeft meestal geen problemen. Ik zelf heb het al jaren. Er zijn een paar specifieke gevallen waarbij het een probleem kan zijn. Bij sommige games bijvoorbeeld. En bij een bepaald soort VPN verbinding. Heeft u ook tv van KPN? De tv ontvangers moeten rechtstreeks op de Experiabox aangesloten worden. Bekabeld. Niet achter de Deco's. Dat werkt niet.


@Nick83 , dank voor het antwoord en de tip voor TV. Ga ik het zo doen.


Reageer