Skip to main content

Voor het verhuizen van websites maak ik gebruik van FileZilla, alleen heeft er vannacht een router update plaatsgevonden. En nu kan ik niet meer verbinden met geen enkele server..
Ik krijg namelijk het volgende te zien:


Status:    Verbindingspoging mislukt met "ETIMEDOUT - Verbindingingspoging verlopen".
Fout:    Kan niet verbinden met server

Hopelijk kan iemand mij hier bij helpen. Ik heb geprobeerd poort "21” toe te voegen aan mijn router, maar met geen succes. Ik kom dan wel een stapje verder met verbinden, maar maak nog steeds geen verbinding.

Heeft u de KPN Box 12? Zet dan de firewall op Low. Poort forwarden is nutteloos. 


Heeft u de KPN Box 12? Zet dan de firewall op Low. Poort forwarden is nutteloos. 

Ga ik proberen, dankjewel!


Hoi @ti.imo, welkom op onze community! Ik zie dat Nick al wel een goede tip geeft. Werkt alles nu weer?


Hoi @ti.imo, welkom op onze community! Ik zie dat Nick al wel een goede tip geeft. Werkt alles nu weer?

Hoi Thomas, de tip van Nick heeft inderdaad het probleem verholpen.


Ah top! Bedankt voor je terugkoppeling!


Ik heb hetzelfde probleem en ben er al dagen mee in de weer. Dankzij deze forum-discussie is het opgelost.

Met zet “de firewall op Low” wordt bedoeld de Firewall op het modem, niet die op pc, maar daar waar je komt met http://mijnmodem.kpn/

Dus niet de firewall van Windows of AVG of Eset etc. 


Ik wil hier nog wel even als kanttekening aan toevoegen dat wij vanuit KPN niet aanraden je firewall op Low te zetten maar gewoon op Medium te laten staan.

Gebruik het vooral om te testen of het probleem dat je ervaart dan niet optreedt. Als dat zo is, dan is het waarschijnlijk een regel in de firewall die in de weg zit. Gebruik dan vervolgens niveau Aangepast om expliciet die regel uit te zetten. Zie ook ons kennisbankartikel over firewall instellingen met de nieuwe software

 


Reageer