Skip to main content

Ik heb vandaag de box 12 uit de box gehaald wat een drama zeg . inloggen is niet mogelijk communicatie error with gateway.(PC,mobiel)

Xiaomi mi 8 en iPhone 7 worden gewoon niet toegelaten op het netwerk.iphone 10,tablet, Xiaomi A2 geen probleem.

Rechts streeks aangesloten ,resetten de box zegt doe het lekker zelf.

Hallo Dokrak, wat jammer dat je issues ervaart met je nieuwe Box. Je geeft aan dat inloggen niet mogelijk is. Bedoel je daarmee inloggen op de KPN Box zelf, of gaat het om wifi?


Hoi Eric. 

Inloggen op de experiabox 192.168.2.254.Ik heb wel een soort van oplossing reset werkt niet. Ik heb moeten resetten en echt de stroom er af moeten halen. Alles van mijn netwerk los moeten halen. Enkele kabel naar pc en local host toevoegen van de 192.168.2.254.

Echter als ik dan kijk gaan er wel wat ip conflicten komen. 

Sluit eerste super wifi aan krijgt ip 2.151

pak nummer 2 in de app kpn geeft hij aan 2.4

De v12 deelt opnieuw 2.151 aan beide super wifi punten. Los of bekabeld 2 macs op een ip. 

Ip conflict geeft hij ook aan in de v12 box. 

Pak ik mijn zoons mobiel gaat hij verifiren v12 deelt ip 2.3 uit. Kijk ik in mijn wifi setting op Android zit ik op een compleet ander ip adres. Je ziet de mobiel opspringen in de v12 box. 

​​​​​van daar uit wordt het een sneeuwbal haha. met als eind resultaat gateway error op adres 192.168.2.254

Ik heb het nu een soort van werkend. 

Wifi 1 vast ip op 151

Wifi 2 vast ip op 150.

2 mobiels en 1 pc vast ip. 

Vanuit hier maar even verder nadenken hoe of wat. Andere router, switch of alles maar een vast ip geven. Een ding weet ik wel zodra het eerste ip conflict er is. Zegt mijn switch ok gezellig ik doe mee. 

Gisteren  een nieuwe besteld maar even rustig afwachten en vandaar uit verder met alles aansluiten 😋😎

​​​​​

 

 


Ik hop al jaren ieder jaar naar een andere aanbieder tussen ziggo en kpn sorry beetje zuinig. De v10 en al die vorige versies werkte out of the box. Mijn netwerk ligt ook al jaren het zelfde erbij. Op af en toe een nieuwe kabel na. Kinderziektes denk ik verbinding is wel puik voor 2 koper draadjes gewoon 193/25 🤗👍


Heb ik ook een keer langs zien komen op mn mobiel.

Wat bedoelt u met "local host toevoegen van de 192.168.2.254"?


Op Windows 10 pc heb ik in  c:windows\system32\drivers\etc .

In map etc kom je een file tegen hosts openen met klad blok. 

Nieuwe regel voeg je dit toe. 

192.168.2.254 mijnmodem.kpn

Opslaan browser openen in een privacy/incognito venster192.168.2.254. Met beetje geluk zien ze elkaar weer. En kan je inloggen

 


Op Windows 10 pc heb ik in  c:windows\system32\drivers\etc .

In map etc kom je een file tegen hosts openen met klad blok. 

Nieuwe regel voeg je dit toe. 

192.168.2.254 mijnmodem.kpn

Opslaan browser openen in een privacy/incognito venster192.168.2.254. Met beetje geluk zien ze elkaar weer. En kan je inloggen

 

Ja... dat heb ik ook gedaan. Omdat ik een 2de router heb met eigen dns server. Maar als je een pc rechtstreeks met de KPN Box 12 verbind, dan zou dat niet nodig moeten zijn. Tenzij u op de pc een alternatieve DNS server ingesteld hebt. En als u dat gedaan hebt, dan heeft u deze pc mogenlijk ook een vast ip gegeven. En dat verklaart tevens uw overige problemen.


Als u in een command prompt ipconfig /all intikt, wat ziet u dan?

Het gaat er dan voornamelijk om of de dhcp ingeschakeld is. En welke dns server er ingesteld staat.

 


Ik heb alles los op mijn wifi na inclusief super wifi. Kan nu zonder problemen op 192.168.2.254 komen. 

Ben er inmiddels ook achter dat mijn switch de oorzaak is. Nieuwe netgear is onderweg misschien is hij op of zit de v12 iets anders in elkaar dan de v10 🤔

Zoiezo achter mijn experiabox komt mijn mi 1800.raspberry met pi hole, raspberry file/game server 😁


Nieuwe netgear

1tje met igmp snooping?


Goede dag Nick. 

Ik heb de GS108E besteld als het goed is wel. 

Fijne zondag 🤗