Skip to main content

Na een storing de Experia V10 gereset en kom er niet meer in. Alles geprobeerd, dus al 3 keer gereset, maar nog steeds niets.

 

*admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

Hallo @Dartajan , als je wilt inloggen bij een V10 via 192.168.2.254 krijg je op de beginpagina een invulveld te zien, daar enter je doorheen en dan geef je een zelfgekozen wachtwoord in en dat herhaal je nog een keer en dan ben je binnen in het modem.

 


@Dartajan Welkom terug hier! Bedankt voor je bericht. JanD voorziet je als het goed is van het correcte antwoord. Na de reset van het modem, wordt ook het wachtwoord gereset van de webinterface. Voor de V10 betekent dit, je hoeft in eerste instantie geen wachtwoord in te voeren…
Gebruikersnaam: Admin
Wachtwoord: _____

Hierna wordt gevraagd een nieuw wachtwoord aan te maken. Als je hier al van op de hoogte was en het lukt toch niet, laat je het dan even weten? 


@Dartajan Op de Experia v10 laat je de eerste keer na een factory reset het wachtwoord leeg, dan krijg je vanzelf de vraag om een nieuw wachtwoord in te voeren. Mocht je de v10A hebben, daar gaat het anders. Daarvan vind je het Admin password op een etiket aan de achterzijde, mogelijk verstopt achter een kaartje wat eruit schuift.

 


Hallo allemaal. Bedankt voor de uitleg. Ik heb hem nu via de tool opnieuw naar fabrieks- instellingen gereset. Laat ik het wachtwoord leeg dan geeft die een error. Vul ik het ww wat bij de modem is geleverd in, dan ook geeft die een error. Vul ik het ww in wat ik zelf al eerder had gemaakt in, ook dan geeft die aan dat het niet klopt.


Moet nu nog {You have entered an incorrect username or password 5 times.
Please try again after 2160 seconds.} wachten.


Hallo @Dartajan dan zou ik de Experia Box handmatig resetten (via de reset schakelaar “achter het gaatje”) en niet via de tool. Zie dit topic: Hoe reset ik de Experia Box


Hallo @Dartajan dan zou ik de Experia Box handmatig resetten (via de reset schakelaar “achter het gaatje”) en niet via de tool. Zie dit topic: Hoe reset ik de Experia Box

En lang genoeg vasthouden. Zomaar 10 of 15 seconden ofzo...


Hallo @Dartajan dan zou ik de Experia Box handmatig resetten (via de reset schakelaar “achter het gaatje”) en niet via de tool. Zie dit topic: Hoe reset ik de Experia Box

En lang genoeg vasthouden. Zomaar 10 of 15 seconden ofzo...

Beste Nick83. Dat was wat ik als eerste had gedaan. Maar ook daarna kwam ik niet in de Experia Box. Toen dat niet werkte, heb ik de tool gebruikt. Nu moet ik wachten tot ik weer opnieuw mag beginnen. Staat nu op 1386 seconden.


Een reset zou die wachtperiode ook moeten afbreken. Maar welke Experia Box hebt je nu eigenlijk?

Vul ik het ww wat bij de modem is geleverd in, dan ook geeft die een error.

Deze opmerking suggereert dat je de v10A hebt, dat is de enige met een ‘bijgeleverd’ Admin password.


Ik heb een Experia Box V10A. Was de A vergeten. Weet niet of dat wat uitmaakt?


Hallo @Dartajan dan zou ik de Experia Box handmatig resetten (via de reset schakelaar “achter het gaatje”) en niet via de tool. Zie dit topic: Hoe reset ik de Experia Box

En lang genoeg vasthouden. Zomaar 10 of 15 seconden ofzo...

Beste Nick83. Dat was wat ik als eerste had gedaan. Maar ook daarna kwam ik niet in de Experia Box. Toen dat niet werkte, heb ik de tool gebruikt. Nu moet ik wachten tot ik weer opnieuw mag beginnen. Staat nu op 1386 seconden.

Dan reset je hem nog een keer. Dan hoef je niet te wachten.


Zet het wachtwoord eerst anders in een notepad zodat je zeker weet dat je niet per ongeluk een tikfout maakt.


Ik heb een Experia Box V10A. Was de A vergeten. Weet niet of dat wat uitmaakt?

Ja, dan gebruik je na een factory reset het Admin password van het etiket aan de achterzijde. Zie mijn voorbeeld van een uur geleden. Let daarbij op de ‘speciale’ tekens die mogelijk zijn.


Een reset zou die wachtperiode ook moeten afbreken. Maar welke Experia Box hebt je nu eigenlijk?

Vul ik het ww wat bij de modem is geleverd in, dan ook geeft die een error.

Deze opmerking suggereert dat je de v10A hebt, dat is de enige met een ‘bijgeleverd’ Admin password.

Ik heb inderdaad een Experia box V10A. Was ik vergeten erbij te vermelden. 


Ok. Hij is klaar om opnieuw te gaan proberen. Maar nu. Moet ik nu het bijgeleverde wachtwoord invullen, of moet ik zonder wachtwoord inloggen? De naam Admin kan ik niet veranderen.


@Dartajan Kijk! Nu wordt het al wat duidelijker. RBxx geeft inderdaad al correct aan dat je na de reset het admin password (achterop de sticker) moet invoeren, om in te kunnen loggen op de webinterface. Succes!


Ok. Zonder wachtwoord niets en met het bijgeleverde wachtwoord ook niets.


Ok. Zonder wachtwoord niets en met het bijgeleverde wachtwoord ook niets. Het zelfgemaakte wachtwoord, ook niets.


Ga nog een keer mijn pen in dat gaatje steken om de Box te resetten, en daarna weer niks, dan ga ik naar de kpn winkel voor een nieuwe Box. 


Staat er soms een speciaal leesteken in dat bijgeleverde wachtwoord, zoals   ‘  “  ~  `  ^

dit gedraagt zich wat vreemd, typ eens een spatie na zo’n karakter.

Gebruik eerst eens notepad o.i.d. dan kan je zien wat je doet, zoals Frank hierboven ook al zegt.


Staat er soms een speciaal leesteken in dat bijgeleverde wachtwoord, zoals   ‘  “  ~  `  ^

dit gedraagt zich wat vreemd, typ eens een spatie na zo’n karakter.

Gebruik eerst eens notepad o.i.d. dan kan je zien wat je doet, zoals Frank hierboven ook al zegt.

Beste allemaal. Ik ben er klaar mee. Heb nu nog een keer mijn pen in dat gaatje achterin mijn Experia Box V10A gestoken en netjes gewacht op het groene licht, maar er gebeurt niets. Kom niet in de Box. Wat ik ook probeer, het lukt niet. Heb al mijn wachtwoorden die ik heb gebruikt voor de Box en ook het meegeleverde wachtwoord nu uitgeprobeerd, maar hij blijft hardnekkig NEE zeggen. Ga morgen wel naar de KPN-shop. Ik heb internet dus de rest komt wel. Allemaal bedankt voor de hulp. Fijne pasen. Groetjes Dartajan.


Hehe. Ben eruit. Achter dat kaartje wat achterop de V10A zat, stond nog meer info. Daar stond dus de code voor als je een fabriek reset doet. Dat had ik niet gezien. Nu ben ik weer in de modem. Nogmaals bedankt voor jullie hulp. Groetjes >>>{Dartajan}==>.


@Dartajan Welkom terug hier! Bedankt voor je bericht. JanD voorziet je als het goed is van het correcte antwoord. Na de reset van het modem, wordt ook het wachtwoord gereset van de webinterface. Voor de V10 betekent dit, je hoeft in eerste instantie geen wachtwoord in te voeren…
Gebruikersnaam: Admin
Wachtwoord: _____

Hierna wordt gevraagd een nieuw wachtwoord aan te maken. Als je hier al van op de hoogte was en het lukt toch niet, laat je het dan even weten? 

Ik wist niet dat er achter dat kaartje met wwoord en nog meer, ook nog meer info verborgen zat, maar via de handleiding werd ik daar ook niet op geattendeerd. Maar goed. Ik ben eruit en nu moet ik mijn modem nog aan mijn gebruik aan gaan passen. Groetjes Dartajan. 


Staat er soms een speciaal leesteken in dat bijgeleverde wachtwoord, zoals   ‘  “  ~  `  ^

dit gedraagt zich wat vreemd, typ eens een spatie na zo’n karakter.

Gebruik eerst eens notepad o.i.d. dan kan je zien wat je doet, zoals Frank hierboven ook al zegt.

Beste allemaal. Ik ben er klaar mee. Heb nu nog een keer mijn pen in dat gaatje achterin mijn Experia Box V10A gestoken en netjes gewacht op het groene licht, maar er gebeurt niets. Kom niet in de Box. Wat ik ook probeer, het lukt niet. Heb al mijn wachtwoorden die ik heb gebruikt voor de Box en ook het meegeleverde wachtwoord nu uitgeprobeerd, maar hij blijft hardnekkig NEE zeggen. Ga morgen wel naar de KPN-shop. Ik heb internet dus de rest komt wel. Allemaal bedankt voor de hulp. Fijne pasen. Groetjes Dartajan.

Ik wist niet dat er achter dat kaartje met wwoord en nog meer, ook nog meer info verborgen zat, maar via de handleiding werd ik daar ook niet op geattendeerd. Maar goed. Ik ben eruit en nu moet ik mijn modem nog aan mijn gebruik aan gaan passen. Groetjes Dartajan. 


Zet het wachtwoord eerst anders in een notepad zodat je zeker weet dat je niet per ongeluk een tikfout maakt.

Ik wist niet dat er achter dat kaartje met wwoord en nog meer, ook nog meer info verborgen zat, maar via de handleiding werd ik daar ook niet op geattendeerd. Maar goed. Ik ben eruit en nu moet ik mijn modem nog aan mijn gebruik aan gaan passen. Groetjes Dartajan. 


Reageer