Skip to main content
Vraag

Kan niet inloggen op KPN Servicetool: "Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk"

• June 12, 2026
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik kan niet inloggen op de KPN Servicetool, 3 keer gebeld met de klantenservice maar ze krijgen het niet opgelost.

Ik maak gebruik van de KPN ExperiaBox 12 en ben ook verbonden hiermee. Ik krijg de melding 

Gebruik Servicetool niet mogelijk

Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk

Het enigste wat ik kan bedenken is dat er een probleem is met de ONT aangezien het aanmelden hiervan een drama was en het de KPN klantenservice ook al niet lukte, Ik moest dit zelf oplossen door naar een nummer te bellen waar ik nooit meer heen mag bellen, was kennelijk niet bedoelt voor particulieren.

Ik wil de Servicetool gebruiken om mijn Zaram aan te melden.

Met vriendelijke groet,

Fabian  

4 reacties

• June 12, 2026

Beste ​@Henkjsjsjsjs zojuist bij mij geprobeerd, ik krijg gewoon contact met de servicetool, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Henkjsjsjsjs. Welkom op de KPN Community! Lastig dat je problemen hebt met het aanmelden van je eigen apparatuur. Dat zou normaal moeten lukken als de juiste stappen worden gevolgd. 

Enige wat ik kan bedenken is dat de ONT niet goed aangemeld is en dat roet in het eten gooit. Is dat een eigen ONT? Waarom moest de ONT nog aangemeld worden toen je abonnement werd geactiveerd? Dat hoeft normaal gesproken niet. En wil je een Zaram modem/router gaan gebruiken met een SFP+ module? 

Om de Servicetool te gebruiken dient normaal gesproken de oorspronkelijke (O)NT geïnstalleerd te zijn en het KPN modem aangesloten. Dan wordt je herkend door de tool en kun je de stappen doorlopen. Wat ook nog een boosdoener kan zijn is het gebruik van een VPN. Is daar misschien sprake van? En heb je ook meerdere apparaten en browsers geprobeerd om in te loggen op de Servicetool? 

Laat maar weten hoe het precies zit en wat je al geprobeerd hebt. Dan kijken we daarna weer even verder :) Ook hebben we nog een handige Kennisbank-artikel over het gebruik van eigen apparatuur. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 16, 2026

Hoi ​@Arjan van KPN ,

De monteurs die de ONT en de glasvezel naar binnen brachten hadden geplaatst hebben dit nooit gemeld.

Op het moment dat de monteurs bezig waren kwam de postbode met de Experiabox 12, deze heb ik direct aangesloten en op het moment dat de monteurs weg gingen had ik een werkende internetaansluiting, dit hadden ze nog nooit meegemaakt.

Alleen kreeg ik spijt van het abonnement en na een wijziging werd de internetaansluiting verbroken en kreeg ik een melding dat er binnen 3 maanden een monteur zou langskomen om de glasvezel aan te sluiten. aangezien de kabel er al lag en de ONT ook vind ik dit zeer vreemd. Ik moest dit toen zelf regelen door naar een nummer te bellen die alleen voor monteurs is. 

Als ik in de mijn KPN App kijk dan staat er bij mijn wifi ook 2 aansluitingen en ja ik wil de Zaram SFP+ gebruiken voor mijn Unifi Cloud Gateway Fiber.

Ik ben verbonden met mijn wifi van de Experibox geen vpn en diverse computers telefoon browers enz al geprobeerd. 

Met vriendelijke groet,

Fabian

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hmm, dat ging dus allesbehalve soepel met de activatie van je (glasvezel)abonnement. En nu weer problemen met de Servicetool, niet zo fijn. Ik kan je wel verzekeren dat je nu maar één abonnement hebt lopen. Je kunt eens controleren onder Producten → Kies het abonnement wat je wilt verwijderen → Wie heeft toegang → Ik wil dit product niet meer → Ja, ontkoppel mij, of je dan het tweede abonnement kunt verwijderen. 

Ik wil wel eens kijken wat ik voor je kan doen, maar dan heb ik wel enkele gegevens van je nodig. Zou je daarvoor je achternaam, postcode en huisnummer en geboortedatum kunnen invullen in je profiel? Zet dan onder ‘persoonlijke opmerkingen’ ook nog het serienummer van de KPN ONT en graag ook die van de Zaram SFP+ module (en specificeer wat bij wat hoort). Dan ga ik eens rondvragen of we dit kunnen verhelpen.