Skip to main content

Desktop:

Ik probeer te verbinden met https://ring.com/ en krijg dan ( in Chrome. Firefox, Edge, DuckDuck) de volgende foutmelding: Je verbinding is niet privé. Aanvallers proberen misschien je gegevens van ring.com te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie over deze waarschuwing<chrome-error://chromewebdata/> net::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

ring.com gebruikt gewoonlijk versleuteling om je informatie te beschermen. Toen Chrome deze keer probeerde verbinding te maken met ring.com, stuurde de website ongewone en onjuiste inloggegevens terug. Dit kan gebeuren als een aanvaller probeert zich als ring.com voor te doen of als een wifi-inlogscherm de verbinding heeft verbroken. Je informatie is nog steeds beveiligd omdat Chrome de verbinding heeft beëindigd voordat gegevens konden worden uitgewisseld. Je kunt ring.com momenteel niet bezoeken, omdat de website HSTS gebruikt. Netwerkfouten en aanvallen zijn doorgaans tijdelijk, dus deze pagina werkt later waarschijnlijk correct.

iPhone app met WIFI: Als ik via de RING-App bijvoorbeeld mijn accountinstellingen wil wijzigen krijg ik de volgende foutmelding: Er is iets misgegaan. Onze excuses/ Probeer het opnieuw. Code: P10-01

iPhone chrome met WIFI: Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren ring.com heeft een ongeldige reactie verzonden. ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR.

iPhone app zonder WIFI: Dan werkt het wel en kan ik mijn account openen.

iPhone chrome zonder WIFI: Dan werkt het wel en kan ik mijn account openen.

Helpdesk Ring Amsterdam: Moeizaam communiceren, geen oplossing.

Helpdesk USA: Zij concluderen dat het probleem zit in de F-secure van KPN.

Helpdesk KPN NL: De Wifi thuis gesplitst in 2 stuks resp. 2,4 G en 4G. Dat is helaas ook niet de oplossing.

Samengevat: Ik kan op mijn iPhone alleen mijn account van RING benaderen zonder wifi, dus wel met 4G. Zowel in de app als met de browser chrome.

Met mijn desktop (bekabeld) lukt dat dus niet op https://ring.com/users/sign_in en ook niet met https://ring.com/

Heeft iemand hiervoor nog tips om dat op te lossen?

Alvast bedankt

Heb je de KPN Box of Experiabox al eens gereset naar fabrieksinstellingen? 

Ja. al meerdere malen gereset (herstelknop) en helemaal uit en weer ingeschakeld. Helaas geen resultaat

Ik vermoed inderdaad ook de F-Secure. Het is nogal een overkill aan internet security, vind ik, maar dat is voor jou minder van belang.  

F-secure even uitzetten helpt vaak niet helemaal maar dat zou je kunnen proberen. Of je moet regels maken dat F-secure Ring toelaat in de firewall en als lopend/actief proces. 

F-Secure (virusscanner) op desktop even uitgeschakeld. Ook dat helpt niet. Op mijn laptop is F-secure niet geinstalleerd en ook daarop hetzelfde probleem. 

Certificaat melding: net::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

Details: subject: ring.com

Issuer: blocking-page-authority

Expires on: 24 mrt 2028

Current date: 25 jun 2025

PEM encoded chain: ……

dus dat certificaat is kennelijk nog wel geldig. 

Ik heb dit ook en het heeft niks met F-Secure te maken of de Experia Box. Ik gebruik beiden niet maar ik kom er ook niet op anders dan via 5G. 

Op mijn ProtonVPN werkt het overigens ook. KPN DNS blokkeert het ergens.

Ik kan die website gewoon bereiken via wifi en mobiel.

Ja. al meerdere malen gereset (herstelknop) en helemaal uit en weer ingeschakeld. Helaas geen resultaat

De herstelknop is geen reset. Resetten doe je met een paperclip 20 seconden in het kleine gaatje. Of in de webinterface. 

Heb de box helemaal terug gezet naar fabrieksinstellingen via mijnmodem.kpn. Opnieuw opgestart. Probleem persisteert helaas. 

Ik heb dit ook en het heeft niks met F-Secure te maken of de Experia Box. Ik gebruik beiden niet maar ik kom er ook niet op anders dan via 5G. 

Op mijn ProtonVPN werkt het overigens ook. KPN DNS blokkeert het ergens.

Is het dan zinvol dat ik ook ProtonVPN ga installeren alleen en uitsluitend omdat ik mijn Ring account niet goed kan bereiken maar wel via 4G, dus buiten wifi om? Ik kan ook eerst nog proberen om via een andere wifi mijn ringaccount te bereiken om vast te stellen of het een algemeen wifi probleem is of een aan KPN gebonden oorzaak-----KPN DNS?

​@Graduske Je kan is proberen of het via Proton VPN free wel werkt. Ik gebruik hier een betaalde variant en ring.com werkt hier zonder problemen. Zodra ik de VPN uitzet en op de KPN servers naar ring.com ga krijg ik een certificaatfout in alle browsers. 

Exact kan ik het niet verklaren waar het issue zit, maar ergens bij KPN thuis netwerk lijkt er iets te zijn wat het certificaat tegenhoud. Misschien dat de mods hier dit is kunnen uitpluizen?

Yep, Ik heb weer contact gehad met Ring in USA en zij geven (weer) aan dat het ergens bij de provider KPN moet zitten. Ik heb gebeld met KPN en ze bellen mij nog terug over dit issue.

Welkom op de KPN Community, ​@Graduske! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Als ik het goed begrijp, lukt het jou niet om ring.com te bezoeken. Klopt dat? Ik heb het zelf ook geprobeerd, maar ik ervaar net als ​@JanD geen problemen. Het is mij dus niet direct duidelijk waarom dit bij jou niet lukt. Ja, ik snap dat je de melding krijgt dat het certificaat is verlopen, ook al lijkt deze verder nog wel geldig te zijn. Maar ik snap niet waarom jij (en ​@Chrizziey) deze melding krijgt, terwijl ik (en ​@JanD) deze melding niet krijgt.

​@Chrizziey heeft het over de KPN DNS. Je zou kunnen kijken of je die kunt veranderen naar bijvoorbeeld die van Google. Misschien dat het dan wel lukt?

Onderstaand de reactie van RING:

Hi ….,

This is ………. from Ring Community Support,

This is just a quick note of the next step that we need to do to fully isolate the issue that your´re experiencing with  the ring app and ring.com. You need to contact your Internet Provider (ISP) to check any WiFi restrictions where they need to check your IP address of your phone and computer to make sure it is not blocked.

If you have any other questions or clarifications about this, please reply to this email and I will get back to you as soon as possible.

Welkom op de KPN Community, ​@Graduske! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Als ik het goed begrijp, lukt het jou niet om ring.com te bezoeken. Klopt dat? Ik heb het zelf ook geprobeerd, maar ik ervaar net als ​@JanD geen problemen. Het is mij dus niet direct duidelijk waarom dit bij jou niet lukt. Ja, ik snap dat je de melding krijgt dat het certificaat is verlopen, ook al lijkt deze verder nog wel geldig te zijn. Maar ik snap niet waarom jij (en ​@Chrizziey) deze melding krijgt, terwijl ik (en ​@JanD) deze melding niet krijgt.

​@Chrizziey heeft het over de KPN DNS. Je zou kunnen kijken of je die kunt veranderen naar bijvoorbeeld die van Google. Misschien dat het dan wel lukt?

Het bereiken van die website ring.com is niet het probleem. Maar als ik dan op die website wil inloggen op mijn account dan word ik geblokkeerd. En dat geldt voor chrome, duckduck, edge, safari en op alle apparaten (iphone, desktop, iphone). Kan ik DNS wijzigen in http://mijnmodem.kpn/ ?

Ah, oke, het gaat dus echt alleen om het inloggen. Dat kan ik helaas niet zelf testen, omdat ik geen Ring deurbel heb.

Maar voor zover ik weet, wordt er aan onze kant niets geblokkeerd en zou het dus gewoon mogelijk moeten zijn om in te loggen op de website. Je kan kijken of een andere DNS de oplossing biedt. Dat geeft ons dan ook meteen meer informatie. De DNS kan je inderdaad wijzigen via mijnmodem.kpn. Instructies vind je hier: Modems met KPN Software: DNS instellingen aanpassen. Ik ben er vanuit gegaan dat je een modem met de nieuwe KPN Software hebt. Heb je deze niet? Kijk dan even in de Kennisbank naar instructies.

De topictitel kan dan beter aa gepast worden naar

Kan niet inloggen bij ring.com

Want ring.com op zich is dus goed bereikbaar ​@Denise van KPN 

De topictitel kan dan beter aa gepast worden naar

Kan niet inloggen bij ring.com

Want ring.com op zich is dus goed bereikbaar ​@Denise van KPN 

Dat is inderdaad beter maar ik kan dat zelf niet, wellicht dat de moderator dat kan/wil doen 

Ik heb een (test) account aangemaakt en kan (via safari/mijn iPhone) op de wifi en 5G zonder problemen inloggen op https://account.ring.com/account/dashboard

Klopt deze link? 

Ik heb een (test) account aangemaakt en kan (via safari/mijn iPhone) op de wifi en 5G zonder problemen inloggen op https://account.ring.com/account/dashboard

Klopt deze link? 

Dat werkt ook niet met WIFI, Ik ka vanavond via ander DNS proberen.

Klopt deze link? 

Dat werkt ook niet met WIFI, Ik ka vanavond via ander DNS proberen.

Gebruik je een andere DNS dan standaard van KPN? ​@Graduske ?

​@JanD Neen. ik gebruik de standaard van KPN

1.  Ik heb op http://mijnmodem.kpn/ de DNS gewijzigd in Primair 8.8.8.8 en Secundair 8.8.4.4 Vervolgens Desktop uitgeschakeld en opnieuw opgestart. Probleem blijft. Krijg dezelfde foutmelding(en) in de browsers Chrome, DuckDuck. Firefox, Edge. Ook op iPhone geprobeerd.
  2. Ik heb op mijn iPhone via de hotspot van de iphone van mijn zoon zowel in de Ring-app en via de browser (chrome) wel toegang kunnen krijgen tot mijn ring-account. Dan blijkt het probleem dus niet aanwezig. Alles werkt dan perfect ook via de app!
  3. ​@JanD  ​@Chrizziey ​@Denise van KPN  Eerder meldde ​@Chrizziey  het exact zelfde probleem Hij gebruikt Proton VPN als optie, en dan werkt het wel. Als hij dan Proton VPN uitzet krijgt hij dezelfde problemen (certificaatfout in alle browsers).
  4. Ring Community Support meldde mij : You need to contact your Internet Provider (ISP) to check any WiFi restrictions where they need to check your IP address of your phone and computer to make sure it is not blocked.

Gezien het bovenstaande (b)lijkt het toch wel een soort van blokkade van slechts enkele individuele gebruikers  op de KPN DNS server. ​@Denise van KPN wat vindt jij ervan? Ik heb je collega N... aantal keren telefonisch gesproken en o.a. het modem opgesplitst met een separate 2,4 ghz toegang wat helaas ook niet de oplossing bleek. Misschien moet er toch wat dieper gegraven worden door iemand van KPN? 

Oke, bedankt voor deze duidelijker uiteenzetting. Wat ik denk, is dat er inderdaad sprake is van een blokkade. Maar niet op de KPN DNS server, want je geeft aan dat het ook met een andere DNS niet werkt. Het lijkt erop dat jouw IP-adres wordt geblokkeerd door Ring.

Wij mogen niet zomaar toegang tot websites blokkeren. We kunnen al helemaal niet zeggen dat 1 individu geen toegang heeft tot een bepaalde website.

Dus lijkt het erop dat Ring jouw IP-adres heeft geblokkeerd. Het werkt namelijk wel als jij verbonden bent met 4G en dus een andere IP-adres hebt. Ook als je via de hotspot van jouw zoon verbindt en je dus een ander IP-adres krijgt, werkt het. En met Proton VPN werkt het ook, omdat je dan ook een ander IP-adres krijgt.

Ik zou je daarom aanraden om opnieuw navraag te doen bij Ring en hen te vragen te controleren op een IP blokkade.

Ben wel heel benieuwd wat er gebeurd als je F-Secure/KPN Veilig, tijdelijk helemaal uninstalleerd… 
(ik ben eigenwijs, ik weet het 😉 )

​@Anneke-Anna Bedankt, heb ik nu geprobeerd. 

Ik heb in mijn account van KPN de F-secure licentie voor mijn desktop gedeactiveerd en vervolgens in “instellingen”--> “apps en onderdelen”--> “programma’s installeren of verwijderen” de F-secure software geheel verwijderd.

Op https://ring.com/nl/nl/?gclsrc............. krijg ik toch weer de volgende foutmelding: Je verbinding is niet privé. Aanvallers proberen misschien je gegevens van ring.com te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie over deze waarschuwing

net::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID. ring.com gebruikt gewoonlijk versleuteling om je informatie te beschermen. Toen Chrome deze keer probeerde verbinding te maken met ring.com, stuurde de website ongewone en onjuiste inloggegevens terug. Dit kan gebeuren als een aanvaller probeert zich als ring.com voor te doen of als een wifi-inlogscherm de verbinding heeft verbroken. Je informatie is nog steeds beveiligd omdat Chrome de verbinding heeft beëindigd voordat gegevens konden worden uitgewisseld.             Je kunt ring.com momenteel niet bezoeken, omdat de website HSTS gebruikt. Netwerkfouten en aanvallen zijn doorgaans tijdelijk, dus deze pagina werkt later waarschijnlijk correct.

Datzelfde geldt ook voor https://ring.com/users/sgnin....... ook hier dezelfde foutmelding.

Om gek van te worden toch…………..

Reageer