Skip to main content
Beantwoord

Kan niet meer bellen met vaste telefoon na glasvezel installatie

• March 11, 2026
  • 8 reacties
  • 47 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Beste forum leden  Ik heb een vaste telelefoon maar kan niet meer bellen of gebeld worden  Heb nu een glasvezel aansluitingen van dan af is het misgegaan het is wel goed geweest  een week maar nu weer kan ik niet bellen

Beste antwoord door edewaele

Beste forum leden  Ik heb gebeld naar het forum nummer de phone zat in stekker /poort 2 en dat moest poort 1 zijn   Heb deze gewisseld en voila alles werkt weer Iedereen weer heel veel dank voor jullie mee denken tot de volgende keer weer maar 

mvrg e de waele

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 11, 2026

Beste ​@edewaele hoe bel je met je ‘vaste’ telefoon, via een ingebouwd prepaidkaartje? 

Welk merk en type telefoon gebruik je daarvoor?

Gebruik je ook een vaste telefoon, die aangesloten is op de modem?

Graag meer duidelijkheid wat niet werkt, 

de vaste prepaid huistelefoon 

of de vaste telefoon gekoppeld aan de modem.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 11, 2026

Beste ​@edewaele hoe bel je met je ‘vaste’ telefoon, via een ingebouwd prepaidkaartje? 

Welk merk en type telefoon gebruik je daarvoor?

Gebruik je ook een vaste telefoon, die aangesloten is op de modem?

Graag meer duidelijkheid wat niet werkt, 

de vaste prepaid huistelefoon 

of de vaste telefoon gekoppeld aan de modem.

Waarschijnlijk prepaid als in betalen als je gaat bellen.

@edewaele heb je het modem al eens uit en aan gezet?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 11, 2026

goede middag   Ik heb een  vaste  KPN  Dalas comford +  dect telefoon en ik waardeer deze op via kpn opwaarderen,  mijn telefoon is aangesloten op mijn modem in phone 2  Ik heb deze storing ook gehad na het instaleren van de glasvezel heb toen gebeld en hebben het daar opgelost maar nu is het weer fout

ik ga hem nu  mijn modem uit en weer aanzetten  Zo dat is weer gebeurd  maar heeft niets gedaan ik krijg weer de bezettoon

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • March 11, 2026

Beste forum leden  Ik heb gebeld naar het forum nummer de phone zat in stekker /poort 2 en dat moest poort 1 zijn   Heb deze gewisseld en voila alles werkt weer Iedereen weer heel veel dank voor jullie mee denken tot de volgende keer weer maar 

mvrg e de waele

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 11, 2026

Fijn dat het gelukt is. :) 

Maar ik volg alleen even niet wat KPN Opwaarderen te maken heeft met een vaste telefoonaansluiting?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 11, 2026

Helemaal niets dat komt omdat ik altijd opwaardeer via de kpn opwaarderen ik kan ook bij een ander opwaarderen dus heeft niets met de KPn waarderen te maken

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 11, 2026

Oke :)

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@edewaele, ik zie dat het inmiddels alweer is opgelost, super fijn om te horen! 🙂 Soms kan het na een verandering in de bekabeling of het netwerk voorkomen dat de vaste telefonie even niet goed werkt. In dat geval kan het helpen om het modem een keer opnieuw op te starten, de beltooninstellingen te controleren of de poorten van de telefoon even te wisselen. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, laat het vooral weten. We helpen je hier bij de community graag verder!