Skip to main content
Vraag

Kan router op afstand herstart worden?

• December 24, 2024
  • 5 reacties
  • 239 keer bekeken

Hallo,

Kan je vanaf een afstandje je router laten herstarten? Wij zijn op vakantie en de beveiligings camera's doen het niet... Dit gebeurt helaas vaker sinds er een update is geweest. We doen dan de router even aan en uit en dan hersteld de verbinding meestal wel weer even. Aangezien we nu niet thuis zijn kunnen we deze stap niet doen. Kan iemand ons helpen? Groetjes 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 24, 2024

Beste ​@Debgal alléén KPN kan dat doen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 24, 2024

@JanD ja dat hoopte ik al. Maar kan nergens een chat ofzo vinden. Als kpn hem nu even herstarten kunnen de beveiligings camera's het weer oppakken. Hoop ik dan. Zo vervelend dat het systeem steeed uitvalt🥺

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 26, 2024

Je kan bijvoorbeeld, voor in de toekomst, ook een VPN verbinding thuis opzetten. Je kan dan vanaf elke locatie via de VPN verbinding je thuisnetwerk beheren. Dan kan je inloggen op je KPN router en wel restarten vanaf afstand:

Moet je wel technisch aangelegd zijn, of willen leren. Maar als het eenmaal werkt, heb je er wel profijt van.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 26, 2024

Als je een FritzBox hebt kan je deze openen naar de buitenwereld, via een unieke hostname en poort. Zo bereik ik mijn FritzBox op afstand, maar ook een VPN is makkelijk ingesteld, al zou ik WireGuard aanraden. 

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Debgal, je kunt de router inderdaad niet op afstand herstarten. Wij kunnen dat wel doen, maar doordat er niets op je profiel staat kan ik dat ook niet. Er zijn andere opties zoals Jeff en Ariën al noemen. Vanuit het buitenland kan je ons ook bellen op +31 6 1200 1200. Via die weg kan dat dan het snelste gedaan worden.