Skip to main content
Beantwoord

Kan schriftelijk bevestigd worden dat mijn overstap boetevrij is in verband met de gewijzigde voorwaarden?

• May 20, 2026
  • 7 reacties
  • 82 keer bekeken

Ik heb zojuist via de overstapservice van Ziggo opgezegd. Omdat ik nog in mijn 2-jarige contract zit, wil ik er zeker van zijn dat een moderator in mijn dossier noteert dat dit boetevrij is wegens de gewijzigde voorwaarden per 1 juni. Kunnen jullie dit controleren? Via de chat kom ik niet verder, want dit willen dan telefonisch contact opnemen, terwijl ik graag een schriftelijke bevestiging wil krijgen. 

Beste antwoord door Jeroen van KPN

De mail is letterlijk je schriftelijke bevestiging, voorbeeld:

Hallo ​@AGies, als je je bij de overstap aan de tekst in de door jouw ontvangen e-mail houdt. Zie hierboven het voorbeeld dan is er geen sprake van een boete. Tevens heb je als het goed is ook inmiddels een bevestiging ontvangen van de overstap. In die bevestiging wort ook niet gesproken over een boete in verband met de opzegging. 

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 20, 2026

Beste ​@AGies heb je een mail gehad van KPN aangaande de komende wijziging van de voorwaarden?

Dan kun je binnen de gestelde termijn in de mail kosteloos opzeggen of overstappen.

Ik ben een medeforumlid en niet van KPN

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 20, 2026

rvk01
Slimmerik
  • May 20, 2026

Ze hebben het daar over dat je zelf op kunt zeggen. Overstapservice is echter iets anders. Dan zegt de nieuwe provider voor jou op. We hebben hier al in de community gezien dat dan WEL de afkoopsom getriggerd wordt in het systeem van KPN. 

Je moet er dus zelf nog achteraan om er voor te zorgen dat de opzegging die gedaan wordt door de nieuwe provider aangemerkt wordt als opzegging wegens wijziging voorwaarden. Dat gaat niet automatisch.

Er liep hier vorige week ook een ander topic over waar hetzelfde gebeurde. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 20, 2026

Nadat je de email hebt ontvangen, zou het ook gewoon via de overstapservice moeten gaan.

Mocht dat afgekeurd worden, dan is het verstandig om even te bellen naar KPN.

rvk01
Slimmerik
  • May 20, 2026

Mocht dat afgekeurd worden, dan is het verstandig om even te bellen naar KPN.

Probleem in het andere topic was dus dat het goedgekeurd werd maar dat er wel een vlaggetje stond voor die afkoopsom. Dus dat bellen naar KPN is sowieso verstandig na het activeren van de overstapservice.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 21, 2026

Om deze reden wil ik inderdaad schriftelijk bevestigd hebben van KPN zelf, dat het zonder afkoopsom is. Helaas kwam ik via de chatbot niet verder, want die willen bellen en ik wil het dus schriftelijk hebben. Vandaar ook mijn vraag via het forum zodat KPN hier zelf op kan reageren :) 

Dank voor je reactie! 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@AGies, als je je bij de overstap aan de tekst in de door jouw ontvangen e-mail houdt. Zie hierboven het voorbeeld dan is er geen sprake van een boete. Tevens heb je als het goed is ook inmiddels een bevestiging ontvangen van de overstap. In die bevestiging wort ook niet gesproken over een boete in verband met de opzegging.Â