Skip to main content

Kan Superwifi gecombineerd worden met DVS voor TV binnen 1 installatie?

Kwestie van proberen! We zijn hier niet gek op draadloze verbindingsets.  Een super Wi-Fi aansluiten op een dvs is niks. Hoe zie je je net werk voor je?


Vrijwel zelfde vraag:

 


Joep,

Achter de Experia zit nu een Devolo om het TV signaal over het elektriciteitsnet door te geven.

Met Superwifi komt daar dus een tweede signaal over dezelfde kabels bij. Ik vroeg me af of dat elkaar in de weg zit.


Joep,

Achter de Experia zit nu een Devolo om het TV signaal over het elektriciteitsnet door te geven.

Met Superwifi komt daar dus een tweede signaal over dezelfde kabels bij. Ik vroeg me af of dat elkaar in de weg zit.

Nee, dat klopt niet. De SuperWiFi's communiceren met elkaar via WiFi. Niet over het eletriciteitsnetwerk. Dus er komt geen 2de signaal bij. 

En omdat de SuperWiFi's onderling via WiFi communiceren moet je er ook geen wonderen van verwachten. Want als je ergens in huis slecht WiFi hebt en je gaat aan de gang met SuperWiFi's, wat veranderd er dan? Je krijgt een soort tussenstation. Wat WiFi ontvangt en weer opnieuw uitzend. Is dat een goede constructie? Als dat tussenstation op een strategische plek staat, dan kan het leuk werken, maar het lukt niet altijd om er zo heel veel meerwaarde uit te halen.


Bedankt Nick. Helder.