Skip to main content
Antwoord

Kan verbinding van glasvezelkastje naar modem via Draadloze Verbindingsset?

• February 21, 2025
  • 7 reacties
  • 211 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Glasvezel bij de voordeur (lekker handig ook) , modem in de woonkamer. Kan de verbinding van het glasvezelpunt naar modem ook met een Draadloze verbindingset?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@FRAN6458 ,

Nee, het modem hoort bekabeld aangesloten te zijn op het glasvezelpunt. Het meest handige is om de glasvezelkabel door te (laten) trekken naar het modem in jouw huiskamer. Dat kan een monteur op verzoek doen. Bij mij thuis is dat doortrekken van die kabel ook gebeurd toen de glasvezel naar binnen werd gebracht. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 21, 2025

Hallo ​@FRAN6458 ,

Nee, het modem hoort bekabeld aangesloten te zijn op het glasvezelpunt. Het meest handige is om de glasvezelkabel door te (laten) trekken naar het modem in jouw huiskamer. Dat kan een monteur op verzoek doen. Bij mij thuis is dat doortrekken van die kabel ook gebeurd toen de glasvezel naar binnen werd gebracht. 

• February 21, 2025

Je kan het beste een utp kabel van meterkast naar woonkamer laten leggen. Dat kan een KPN monteur doen en is in principe gratis voor bestaande klanten die over gaan van koper naar glasvezel. De KPN Box kan dan gewoon in de woonkamer.

Het scheelt je een (lelijk) glasvezelkastje in de woonkamer met knipperende lampjes. En je hebt een snoer met stekker in het stopcontact minder in de woonkamer. Ook als je later de muren nog eens een nieuw kleurtje geeft, of nieuw behangetje, dan heb je niets met dat vervelende kastje en glasvezelkabel te maken. Daar mag/kan je namelijk niets aan doen aan dat kastje. Dat kan je niet tijdelijk van de muur halen ofzo. En als het stuk gaat is reparatie duur. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 21, 2025

Marlon92, waar of hoe kan ik dit aanvragen? 

• February 21, 2025

Het eerlijke antwoord op de vraag is ja, dat kan! Bij voormalige buren van mij is het een jaar of 10 geleden door een kpn-monteur zo aangelegd (zelfs nog met een DVS200). Het verdient echter absoluut niet de voorkeur. Maar als je geen hoge eisen stelt aan internetsnelheid en/of alleen tv wilt kijken werkt 't prima. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 24, 2025

Hallo ​@FRAN6458 ,

Marlon92, waar of hoe kan ik dit aanvragen? 

@FRAN6458 

Je kunt bij de klantenservice vragen om een monteur. Bespreek van te voren wel of er nog kosten bij komen. Dat kan de klantenservice jou vertellen. Je kunt het beste telefonisch contact opnemen. Maak eenvoudig online een belafspraak.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 19, 2025

Was gezellig vandaag ​@FRAN6458 . Fijn dat we een kabel hebben kunnen trekken 😉

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 19, 2025

Was zeker even gezellig . En ook zeker bedankt voor het lossen van kabel probleem, snel en vakkundig. Complimenten 👍👍