Ik heb geprobeerd het internet aan te sluiten met het nieuwe modem dat ik heb gekregen omdat de eerste (nieuw abonnement) defect was. Aangesloten volgens de handleiding. Via de contactdoos en de dsl kabel. Ik heb gebruik gemaakt van de installatie module, dat is vrij snel afgerond.
Zodra dat ik kom bij wi-fi instellen gaat het mis. Hij gaat dan het wi-fi netwerk instellen en vraagt dan of ik het wachtwoord en de naam wil veranderen van het netwerk. Dan klik ik op ja omdat ik dat wil. Dan geef ik een naam op en een wachtwoord klik op. Ga verder en krijg dan telkens een foutmelding terwijl ik dan wel zie dat de netwerknaam is veranderd. Maar zodra ik dan met het wachtwoord wil inloggen wat ik net heb opgegeven zegt hij dat het wachtwoord niet klopt.
Ik heb ook geprobeerd om het wachtwoord te gebruiken zoals die op als default achterop het modem staat. Dat werkt ook niet. Dus dan ga ik maar weer het modem resetten, zodat het de naam weer KPN..... Ik heb het geprobeerd via de installatie module.
- Ik heb dit geprobeerd door in te loggen via mijn account
- Ik heb het geprobeerd door de app van KPN
- Ik heb het geprobeerd door een via mijnmodem.kpn in te loggen waar ik in eerste instantie ook nog wel eens de foutmelding krijg dat de gegevens die ik op gaf dus het wachtwoord dat achter het modem staat niet klopte.
Al deze problemen heb ik dus ook met het eerste modem gehad. Heb ik contact gehad met KPN medewerker. Hij begreep er ook niks van en zei nou waarschijnlijk heb je gewoon de pech van een foute of een defect apparaat. Ik heb een aantal dagen moeten wachten totdat het nieuwe modem geleverd werd bij het afhaalpunt. Dat ben ik vandaag gaan ophalen en nu loop ik weer tegen dezelfde problemen aan.
Ik heb inmiddels het modem zeker 10 keer gereset. Als ik een reset uitvoer dan duurt het echt best wel even voordat hij zichzelf weer heeft herstart. Dan zie ik dat de wifi naam weer KPN... is en dan ben ik verbonden. Vervolgens kost het een paar minuten, zeg hooguit 10 zeker minder, dat de naam uiteindelijk weer terug schiet op de oude naam en pakt hij het wachtwoord niet. Kan ik dus geen verbinding meer maken met mijn wi-fi netwerk.

*bericht geschreven met spraak naar tekst