Beste moderator,
twee jaar geleden hebben jullie mij geholpen, mijn aansluiting bestond namelijk wel, alleen was niet goed administratief verwerkt. Door jullie inspanning en een schouw van een monteur is dit gefixt. Zie dit topic
Helaas heb ik nu weer problemen met een installatie op mijn ADSL lijn en wordt ik weer van het kastje naar de muur gestuurd.
Een samenvatting:
Januari 2018 ben ik verhuisd naar beschikbaar voor moderator
17-2- 2018 heeft Telfort mijn ADSL lijn actief gemaakt. Dit zonder problemen.
28-6-2018 vraag ik Tele2 aan.
4-7-2018 wordt deze aanvraag afgewezen. Het zou technisch niet mogelijk zijn. Er is verwarring over mijn huis toevoeging.
Zomer 2018 is er monteur geweest voor een schouw. Hij heeft de lijn opnieuw in het systeem gezet. Sindsdien is het zichtbaar in KPN fourstack.
9-8-2018 begint Tele2 te leveren op de lijn.
6-9-2020 vraag ik een overstap aan van Tele2 naar T-mobile.
3-10-2020 wordt de aanvraag afgewezen omdat er op het opgegeven adres geen vrije aderparen/aansluitingen zijn, voor het leveren van een DSL dienst. Dat houdt in dat er uitgebreid kabel- en laswerk noodzakelijk is. Er wordt ons verzocht om een lasopdracht aan te vragen bij KPN, echter hebben wij deze opdrachten niet in ons portfolio opgenomen vanwege de hoge kosten.
T-mobile heeft tweemaal geprobeerd de order bij KPN er goed in te schieten en hem daarna moeten annuleren.
3-10-2020 KPN klantenservice gebeld. Uw collega heeft lijn doorgemeten en ziet dat mijn lijn beschikbaar is. Tele2 levert nu op service ID beschikbaar voor moderator. Collega verwijst naar KPN netwerk
5-10-2020 KPN netwerk gebeld. Ziet adres in het systeem. Maar zei dat men niets met overstap aanvragen doet. Hiervoor moet KPN klantenservice worden gebeld.
5-10-2020 kpn klantenservice gebeld. Zij geven aan dat ik bij KPN netwerk te moeten zijn.
Ik wil u vragen uw administratie aan te passen, zodat ik zonder problemen mij kan aanmelden bij een derde-provider. Of uitleg waarom deze complexe werkzaamheden noodzakelijk zijn voor een lijn die al sinds jaren in gebruik is. Indien u dit niet kan of wil aanpassen zou ik graag een inhoudelijke reactie willen op dit probleem en de afwijzing.