Skip to main content

Op twee plekken in mijn huis heb ik slecht internet. Ik heb een vaste DSL aansluiting op de Experiabox V8. Ik kom er niet uit, moet ik nu zo'n Powerline adapter aanschaffen of mijn wifi versterken met b.v. die Superwifi.

Wat geeft de beste internetverbinding? En kan ik dat zelf aansluiten of waar vind ik de goede gebruiksaanwijzing?

Hi Malon, welkom op het forum. 

Laat ik eerst beginnen met het verschil uitleggen tussen deze 2 producten. 

De powerline adapters brengen het signaal over van de 1e adapter bij de modem naar de 2e adapter op je locaties waar slecht internet aanwezig is. Dit signaal wordt overgebracht via je elektriciteitsnetwerk. Hoe goed dit over wordt gebracht hangt dus af van de dat netwerk, dat verschilt per huishouden. 

De Superwifi punten zijn een mesh systeem met minimaal 2 punten. 1 bij de modem die het signaal overbrengt naar de 2e die het dan verder verspreidt. Omdat het hier weer om draadloos gaat is het lastig te zeggen wat het resultaat is. Over het algemeen werkt dit product goed. 

Mijn advies is om het te testen, je mag het namelijk binnen 1 maand weer retourneren. Persoonlijk zou ik beginnen met de Superwifi omdat het om WiFi gaat. De standaard powerline adapters brengen enkel het signaal over, je moet dan zelf daar nog zorgen voor een WiFi punt. Of je moet kiezen voor powerline adapters buiten KPN om die WiFi ingebouwd hebben, deze bijvoorbeeld.  


Hartelijk dank voor uw reactie, ik ga het proberen...


Graag gedaan, hou ons op de hoogte. :relaxed: