Skip to main content
Vraag

Klacht: afnemende kwaliteit en storingen bij mobiel en wifi

• 31 mei 2025
  • 4 reacties
  • 63 keer bekeken

Beste kpn, 

na jaren van erg tevreden zijn ben neemt m’n frustratie rond afnemende kwaliteit dusdanig toe dat ik erg overweeg toch maar over te stappen.

naaste alles in 1 met veel extra streaming pakketten enz. Hebben we 5 mobiele abonnementen, maandelijks goed voor € per maand.

problemen:

2x mobiel werkt data niet (al 2 jaar)

1x mobiel werkt data onvooorspelbaar

1x mobiel werkt data buitenland niet of nauwelijks

wifi in huis wordt per dag slechter

wifi buitenshuis werkt niet meer. 

met helpdesk kom ik niet veel verder dan dat het toch aan ons zelf zou liggen en terwijl meeste op 2 mobiele abbo  en wifi ook buiten altijd top was.

voor elke mobiel moet je apart bellen nadat je door wachtlijsten heen bent wordt er aangegeven dat je moet wachten op sms die niet komt. En voor de wifi wordt je telelens door het hele circus van stekkers en resetten heen geleid maar helt niks.

wie kan mij helpen zonder dat ik uren met helpdesk die helaas echt niks “helpt” m’n problemen oplost. 

anders toch maar eens verdiepen in wat goed alternatief zou zijn  …

groet Bertrand

4 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8441 reacties
  • 3 juni 2025

Hoi ​@BertrandS , dank voor jouw bericht :)

Dat zijn nogal wat problemen die je aankaart en ik kan me goed voorstellen dat je hier allesbehalve blij van wordt. Wat heb je zelf allemaal al gedaan/geprobeerd? 

Je geeft aan dat de mobiele data al 2 jaar niet werkt op je mobiel, heb je hiervoor ooit aan de bel getrokken bij onze Helpdesk? Het kunnen bijvoorbeeld bepaalde instellingen zijn die niet goed staan maar er kan ook iets heel anders aan de hand zijn, met de informatie die ik tot mijn beschikking heb is het via deze weg lastig om meteen aan te geven in welke hoek je het moet zoeken. Daarom zou ik je adviseren om daarvoor een belafspraak in te plannen met onze Helpdesk.

Verder geef je aan dat op 1 mobiel de data onvoorspelbaar is; kun je dat nader toelichten? Hoe uiten de problemen zich precies? Ook geef je aan dat je met 1 mobiel problemen ervaart in het buitenland; is dat in elk land zo buiten Nederland? En was dit iets eenmaligs of heb je dit vaker meegemaakt? Hoe meer je me hier over kunt vertellen, des te beter kunnen wij je hier verder bij helpen.

Wat betreft de wifi; dat het buitenshuis niet werkt, kunnen we niet zoveel aan doen ben ik bang. Het wifi signaal wordt uitgezonden door je modem en deze staat binnen. Als wifi buitenshuis werkt is dat natuurlijk hartstikke mooi maar die garantie kunnen we je niet geven (dat kan overigens geen enkele provider als het gaat om wifi buitenshuis).  maar je geeft ook aan dat het dagelijks slechter wordt; kun je dit ook nader toelichten? Is de wifi langzaam of valt deze bijvoorbeeld weg? Gebruik je trouwens ook nog wifi versterkers of heb je alleen het modem (Experia Box) die een wifi signaal uitzendt? Sowieso kan ik je wel alvast aanraden om eens aan de slag te gaan met de KPN Wifi Manager.

• Auteur
  • Helper
  • 35 reacties
  • 5 juni 2025

@Jan van KPN Bedankt voor je reactie, 
helaas is dit zoals het zo vaak gaat, natuurlijk hebben we aan de bel getrokken, instellingen met hen gecontroleerd, internet afgestruind. Kabels vervangen enz… maar dan blijft veelal de conclusie helaas we weten het niet en impliciete mededeling het ligt niet aan ons dus jammer.

Met onvoorspelbaar bedoel ik dat er momenten zijn dat er geen problemen zijn maar meestal geen of zeer slecht bereik heb.   En dat niet altijd op het zelfde moment of dezelfde plek is., Dit is zeker niet eenmalig maar gebeurt zeer regelmatig. 

Problemen met verbinding in buitenland is overal maar we wonnen vlak bij de grens dus komen nog wel eens in duitsland, mijn vriendin heeft zelfde telefoon ook KPN abbo en zijn heeft dan geen problemen. En ik kan naar data verbinding fluiten, nagenoeg geen verbinding. 

Tja buitenhuis heb ik gewoon een wifi versterker staan (twee in huis en 1 buiten), tot 1 jaar geleden werkte dat prima maar nu niet of heel slecht. Daarnaast is het heel bijzonder dat als het werkt en ik bijv. KPNTV op op telefoon start de WIFI direct weg is en overgaat op 5G.

Prachtig die wifi manager x geprobeerd maar lijkt niet wat te veranderen en kost steeds toch weer tijd om het uit te voeren. 

het klinkt misschien wel wat negatief, maar ik wordt een beetje moedeloos ervan omdat de helpsdesk niet echt lijkt te helpen of het gewoon ook niet weet en telkens weer het standaard checklist lijkt af te werken.   

Intussen lijkt het dat we telefoon van mijn zoon kunnen opsturen voor reparatie, echter wel een heel groot probleem, hij heeft geen vervangend toestel terwijl werk, school, bank is wel nodig om door te kunnen… goede tip hoe dat op te lossen zou heel fijn zijn, immers hebben we geen extra iphone in huis liggen om tijdelijk in te zetten. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8441 reacties
  • 10 juni 2025

Goedemorgen ​@BertrandS en bedankt voor je terugkoppeling.

BertrandS schreef:

Met onvoorspelbaar bedoel ik dat er momenten zijn dat er geen problemen zijn maar meestal geen of zeer slecht bereik heb.   En dat niet altijd op het zelfde moment of dezelfde plek is., Dit is zeker niet eenmalig maar gebeurt zeer regelmatig. 

En wat gebeurt er als jij jouw simkaart in het toestel van je vrouw doet en vice versa? 

BertrandS schreef:

Tja buitenhuis heb ik gewoon een wifi versterker staan (twee in huis en 1 buiten), tot 1 jaar geleden werkte dat prima maar nu niet of heel slecht. Daarnaast is het heel bijzonder dat als het werkt en ik bijv. KPNTV op op telefoon start de WIFI direct weg is en overgaat op 5G.

Wat voor type toestel gebruik je precies? Het klinkt alsof de 'Wifi assistentie' actief is; deze functie zorgt ervoor dat je toestel overgaat op 4G/5G zodra dit signaal sterker is dan het wifi signaal waar je gebruik van maakt. Beste is om deze functie dan ook uit te schakelen. 

BertrandS schreef:

Intussen lijkt het dat we telefoon van mijn zoon kunnen opsturen voor reparatie, echter wel een heel groot probleem, hij heeft geen vervangend toestel terwijl werk, school, bank is wel nodig om door te kunnen… goede tip hoe dat op te lossen zou heel fijn zijn, immers hebben we geen extra iphone in huis liggen om tijdelijk in te zetten. 

Misschien kun je eens in je omgeving vragen of iemand nog een oud toestel heeft liggen die je zoon tijdelijk kan gebruiken? Vanuit KPN heb ik hier helaas geen oplossing voor, het spijt me. 

• Auteur
  • Helper
  • 35 reacties
  • 19 juni 2025

@Denise van KPN  ​@Jan van KPN  ​ik heb andere telefoon gevonden zodat we die van mijn zoon kunnen opsturen, moeten we exacte aankoop datum opgeven (via kpn besteld) maar die kan ik niet precies terug vinden. Indien die goed is wordt er “gedreigd we bij opsturen anders deze niet terug krijgen. 

Wat mij betreft niet allemaal klant vriendelijk en risico dat we dan niks hebben. 

Graag advies wat nu te doen...

Reageer