Beste community, Ik wil graag mijn recente ervaring met KPN delen en hoop dat een KPN moderator of community lid mij verder kan helpen.
Probleem met Internetverbinding
Mijn internetverbinding viel vaak weg, dus heb ik contact opgenomen met KPN. Na enkele tests bleek dat het probleem bij mijn V14 modem lag. KPN heeft dit modem omgeruild voor een nieuwe V14, maar helaas had ik na een tijdje weer hetzelfde probleem. Voornamelijk zodra ik een speedtest deed ging het modem “stuk” bij een upload.
Ik denk inmiddels zelf dat dit ook goed aan de kabel zou kunnen liggen in plaats van het modem.
Screenshot van 5 Juli
Modemwissels en Verkeerde Levering
In overleg met de klantenservice heb ik toen een V12 modem aangevraagd. Tot mijn verrassing ontving ik echter een V10a modem. Daarnaast is mijn internetabonnement omgezet van 4Gbit naar 1Gbit. Ik heb expliciet gevraagd of ik mijn actieprijs zou behouden, en dit werd bevestigd. Echter, in mijn KPN-app staat nu dat ik mijn actieprijs kwijt ben.
Problemen met de V10a Modem
De V10a modem voldoet niet aan mijn verwachtingen:
- WiFi Dekking: De dekking is aanzienlijk slechter dan die van de V14, waardoor ik nu geen volledige dekking meer heb in mijn huis.
- De GUI om dingen in te stellen verdwijnt vaak en is niet meer benaderbaar. (ip verwijst automatisch naar http://mijnmodem.kpn/login.cgi )
Screenshot van 23 Juli
Al aantal maanden problemen
Sinds ik bij KPN ben gekomen heb ik alleen nog maar met ze aan de lijn gehangen, dit begon al bij het aansluiten waar ze geen levering van de apparatuur deden, de kabel niet hadden geactiveerd nadat het was geleverd, er een monteur moest langskomen. etc.etc. Tot aan nu waar het nog steeds niet goed gaat.
Ben ook vaak naar kantoor gereist in plaats van thuiswerken in verband met de wegvallende verbindingen. Ook met gamen in mn prive tijd heeft het heel veel irritaties gegeven.
Hulp Gevraagd
Ik heb opnieuw contact opgenomen met de helpdesk, maar zij gaven aan dat ze me niet verder kunnen helpen. Heeft iemand hier een soortgelijke ervaring gehad of weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Alle suggesties zijn welkom! Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Gewenste oplossing:
Terug naar een 4gbit verbinding met een werkende V14
Actieprijs terug gedurende de tijd dat ik deze nog zou hebben.
Alternatieve oplossing:
Een Experiabox V12 met huidig abbonement.
Actieprijs terug gedurende de tijd dat ik deze nog zou hebben.