Skip to main content
Beantwoord

Klacht: ongevraagd medewerker aan de deur

• 8 juli 2025
  • 9 reacties
  • 175 keer bekeken

Joris Noort
Nieuwkomer

Beste KPN,

in de afgelopen 1,5 week zijn er 2 collega’s van je jullie langs de deur geweest. Bij de eerste werknemer verzocht ik hem al vriendelijk om mij uit het systeem te halen, omdat ik geen interesse had en omdat ik ook de deur uit moest. De beste man bleef aanhouden en zei dat hij de volgende keer wel weer langs zou komen. Ik wil jullie nogmaals vriendelijke verzoeken om niet meer langs mijn adres te komen. Ik neem zelf wel contact op als ik interesse in een van jullie diensten heb.

mvg,

Joris Noort

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Joris Noort. Welkom op de KPN Community! 

Het is mij nog niet helemaal duidelijk of je nu een verkoper aan de deur had of iemand van KPN Netwerk die misschien een steekproef wilde doen op je glasvezelaansluiting. In het laatste geval wordt je daar wel van te voren van op de hoogte gebracht door een telefoontje of mail. In het eerste geval zou bij verkoop aan de deur het voldoende moeten zijn om aan te geven dat je geen interesse hebt. Normaal schrappen ze dan je adres uit de lijst, zodat je huis de volgende keer voorbij gelopen wordt. Ik zelf kan dit helaas niet ergens aanpassen, maar mocht je weer eens ongewenst iemand aan de deur hebben, dan kun je het beste een klacht indienen. Dan kunnen de mensen van de klachtafdeling je signaal doorgeven aan de deur-tot-deur verkopers en wordt het opgelost. 

Wil je nog meer weten over ons deur-tot-deur-beleid en wat we precies komen doen, dan kun je onderstaand artikel daarover lezen. 

In ieder geval hoop ik dat je al van de lijst gehaald bent en verder niet meer lastig gevallen wordt :)

Bekijk origineel

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22632 reacties
  • 8 juli 2025

Kwam hij om een abonnement te verkopen of om te kijken waar de glasvezelaansluiting moest komen?

Joris Noort
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 8 juli 2025

Hoi Joep,

Vorige week was het een verkoper. Vandaag weet ik niet. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 3696 reacties
  • 12 juli 2025

@Joris Noort 

Inden iemand langs komt met het aanbod om een glasvezelaansluiting te gaan aanleggen dan zou ik dat aanbod gewoon accepteren. Een glasvezelaansluiting laten aanleggen hoeft niet automatisch te betekenen dat je ook een glasvezelabonnement moet nemen van KPN of een andere aanbieder. Een glasvezelabonnement kun je altijd dan nog op een later tijdstip nemen.

• 6251 reacties
  • 12 juli 2025

Het is gratis. Waarom zou je dat weigeren? Als je het later wil moet je er (flink) voor betalen.

En jij wilt misschien geen KPN. Maar wie weet ga jij ooit nog eens verhuizen en wil de nieuwe bewoner van het huis wel KPN. Dan moet deze nieuwe bewoner flink betalen omdat jij geweigerd hebt.

Joris Noort
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 12 juli 2025

@Marlon92 , het lijkt erop dat je niet goed gelezen hebt. Ik meldde dat er een verkoper aan de deur is gekomen. Ik heb op de site de glasvezelcheck gedaan. Op mijn adres is glasvezel aangelegd. Ze zullen dus daarvoor niet langs de deur komen om dat nog eens te doen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4656 reacties
  • 12 juli 2025

Ik snap de affiniteit van sommige mensen tegenover glasvezel niet. Het aanleggen kost niet, een abonnement is niet verplicht en de kosten van een glasvezel abonnement is gelijk met koper maar veel meer stabieler en hogere snelheid mogelijk. Men helpt de anderen mensen ook kosten te besparen (KPN van stroom- en onderhoudskosten en latere bewoner op dit adres). Bovendien is KPN al sinds 2 decades niet meer verplicht bij ieder huisadres een telefoonaansluiting te garanderen, dus als in de wijk koper wordt deactiveert en KPN doet een aanbod om te overstappen en men weigert het, dan zou man na paar correspondenties en tijd zonder telefoon en internet van KPN hebben en moet maar zien zelf te regelen via coax.

Joris Noort
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 12 juli 2025

@TDN , het gaat niet om glasvezel. Het gaat om abonnementen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4656 reacties
  • 12 juli 2025
Joris Noort schreef:

@TDN , het gaat niet om glasvezel. Het gaat om abonnementen. 

KPN medewerker kommen aan de deur om belangrijke zaken te doen (infrastructuur controleren of vernieuwen). Om abonnementen te verkopen zijn geen directe KPN medewerker maar collaborateur (van gehuurde bedrijven), deze kan je afhouden met een stikker op de deur en hoef niet met KPN te contacteren. Indien ze de stikker misachten kan je een klacht indienen bij KPN.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2274 reacties
  • Antwoord
  • 12 juli 2025

Hoi ​@Joris Noort. Welkom op de KPN Community! 

Het is mij nog niet helemaal duidelijk of je nu een verkoper aan de deur had of iemand van KPN Netwerk die misschien een steekproef wilde doen op je glasvezelaansluiting. In het laatste geval wordt je daar wel van te voren van op de hoogte gebracht door een telefoontje of mail. In het eerste geval zou bij verkoop aan de deur het voldoende moeten zijn om aan te geven dat je geen interesse hebt. Normaal schrappen ze dan je adres uit de lijst, zodat je huis de volgende keer voorbij gelopen wordt. Ik zelf kan dit helaas niet ergens aanpassen, maar mocht je weer eens ongewenst iemand aan de deur hebben, dan kun je het beste een klacht indienen. Dan kunnen de mensen van de klachtafdeling je signaal doorgeven aan de deur-tot-deur verkopers en wordt het opgelost. 

Wil je nog meer weten over ons deur-tot-deur-beleid en wat we precies komen doen, dan kun je onderstaand artikel daarover lezen. 

In ieder geval hoop ik dat je al van de lijst gehaald bent en verder niet meer lastig gevallen wordt :)

Reageer