Skip to main content

Beste kpn, 

Ik ben een nieuwe klant bij jullie, toen ik alles wilde aansluiten een aantal maanden geleden ging het kastje niet over de glasvezelaansluiting heen. Na gebeld te hebben met jullie werd er gezegd dat er gratis een monteur zou komen, omdat dit dan een fout was vanuit het aansluiten van KPN en dat voor nieuwe klanten een glasvezel monteur altijd gratis was. 

Toen de monteur kwam heeft hij ten onrechte kosten gerekend. Ik heb zeker 8 x gebeld met de klantenservice en deze vertelde dat er inderdaad geen kosten gerekend mochten worden door de monteur en dat dit teruggestort zal worden. Maar ik moest even wachten tot de factuur er was en hierna terug bellen, want ze konden het pas verrekenen zodra het op de factuur stond.

Dit heb ik gedaan en heeft veel tijd, energie en frustraties opgeleverd...

Alle collega’s die ik heb gesproken vertelde dat ze dit zouden oplossen. Toen ik op 26 september belde, omdat wij de factuur ontvangen hadden waar de monteurskosten op stond heb ik een heel lang gesprek (van meer dan 45 minuten, doordat ik steeds in de wacht werd gezet) gehad met jullie medewerker. Na dit gesprek vertelde uw medewerker mij dat ze het bedrag van €70,- zal crediteren en dan deze verrekend zal worden met de komende facturen. Dit was fijn om te horen, dan was dat lange wachten en al die telefoongesprekken niet voor niets! 

Maar niets bleek minder waar, want toen de volgende factuur kwam is gewoon het normale bedrag afgeschreven. Enorm teleurgesteld en in shock van de bizar slechte service heb ik weer KPN opgebeld. 

De eerste die ik sprak (yael) zei: “dan moet u nogmaals bellen, want ik kan dat niet.” De tweede (normin) zou een belafspraak maken met manager, maar verbrak hierna de verbinding.

Ik als nieuwe klant ben echt heel boos en teleurgesteld. En ik verwacht dat KPN zich gewoon aan de afspraak houdt en de kosten terugstort zoals dit beloofd is.

Ik heb uren geïnvesteerd met klantenservice en enorm veel geduld getoond iedere keer, maar ik wordt niet geholpen. 

Slechte zaak van kpn en had dit ook niet verwacht! Al had ik dit geweten dan had ik nooit klant geworden bij jullie. 

Ik verwacht zsm een bericht terug.

Met vriendelijke groet,

Manon de Jong - Nederveen

 


 

 

Een moderator kan voor u nakijken waar dit spaak loopt en (indien u er recht op hebt) een nieuwe credit aanmaken. Wel is het van belang dat u dan uw forumprofiel zo volledig mogelijk in vult. Wanneer je dit niet doet dan kunnen ze ook uw gegevens niet zien.


Wat vervelend dat het bedrag nog niet is gecrediteerd.

Een kpn moderator zal dit verder oppakken en behandelen. Voor deze is het heel fijn als vast je naam, postcode, huisnummer en klantnummer in je profiel ingevuld staan. Dan kan ie meteen kijken zodra je topic in de wachtrij ( 3 à 5 dagen) aan de beurt is. Alleen aan de hand van je forumnaam kunnen ze je niet opzoeken.

Ook bij Persoonlijke Opmerkingen nog de laatste 3 cijfers van je iban als volgt “IBAN xxx”

Invullen op https://forum.kpn.com/settings/profile daarna onderaan 'bewaren’ gebruiken.


Beste Peter, 

 

Bedankt voor je reactie. 
Ik heb de gegevens aangevuld. Ik zie nu dat ik perongeluk op een verkeerde knop gedrukt heb waardoor de vraag als beantwoord staat. 
 

Zal de moderator nog wel antwoorden nu of moet ik de vraag opnieuw indienen? 
 


Ik heb al gemeld dat ie ten onrechte op beantwoord staat. 😎

Komt goed. (qua oppakken moderator i.i.g.)


Hi @M.dj, welkom hier. 

Heb je wel op Apply changes of Opslaan geklikt? Ik zie je gegevens namelijk nog niet. Ligt dat aan mij? 

Ik hoor graag van je. 


Super bedankt @PeterG !! 
 

Hoi @Alex_P , ik had de gegevens opgeslagen maar ik zal even kijken of ik het nog een keer kan opslaan. 
Groetjes Manon 


Dankjewel voor je gegevens. Wat ik zie in de bon van de monteur is dat er door stukwerk het glasvezelkastje zo goed was ingepakt dat het laatste kastje niet op kon worden geschoven. Wie heeft dit stukwerk bij jullie gedaan? 

De monteur heeft dit alsnog opgelost zodat alles in elkaar paste, daar zijn die kosten voor. Verbeter me vooral als ik dit verkeerd heb begrepen. 


Beste Alex, 

 

Je hebt het inderdaad verkeerd begrepen. Ik weet niet of je mijn uitleg hierboven gelezen hebt, maar de reden dat er überhaupt een monteur gekomen is is omdat een medewerker van te voren vertelde dat dit gratis zou zijn. 
 

Het kastje en het stucwerk zaten er beide al voordat wij onze woning kochten. Er werd ons verteld dat we als nieuwe klant beter even op de monteur konden wachten, zodat als er iets stuk ging dit door KPN opgelost kon worden. Na 5 keer gevraagd te hebben of het echt gratis was ben ik er mee ingestemd. 
 

Toch zijn er kosten in rekening gebracht. Dit is niet netjes en niet de afspraak. Alle keren die ik hierna gebeld heb om het op te lossen, is er door jullie medewerkers aangegeven dat het inderdaad een fout was en dat het niet in rekening gebracht had mogen worden. 
 

Ook heb ik de monteur niet zelf binnen gelaten en heb ik gehoord dat deze al klaar was voordat ik of mijn man thuis kwamen. Dit is niet de manier waarop dit hoort te gaan. 
 

Als nieuwe klant hadden wij betere service verwacht of op zijn minst het feit dat jullie je aan je woord houden. Het heeft mij ondertussen zoveel uren en geduld gekost dat ik het echt zat ben. Er worden dingen beloofd die niet worden waargemaakt en dat is geen manier van zaken doen. 
 

Hoe vaak moet ons verhaal nog uitgelegd worden voordat jullie de afspraak nakomen? 
 

Ik ben zo teleurgesteld in jullie en ik heb jullie al mijn geduld en vriendelijkheid gegeven in dit proces, maar het houdt voor mij op. Wij zullen ons gehele abonnement bij KPN opzeggen en naar een ander gaan waar ze wel bekend zijn met het woord klantenservice. 
 

 


@M.dj, wat mij betreft is een opzegging van je abonnement zeker niet nodig. Het is me nu duidelijk. Als het aan mij ligt blijven jullie nog lang klant bij ons, die beslissing kan ik echter niet voor jullie maken. Maar nogmaals, blijf welkom. 

De kosten van de monteur zijn in ieder geval bij deze vergoed, ze worden op de volgende factuur in mindering gebracht. 


@Alex_P 

 

De kosten zijn niet volledig vergoed. Op de eerstvolgende factuur na ons gesprek is er 35,- in mindering gebracht. Maar op de factuur die ik erna heb gekregen werd er gewoon weer 35,- afgeschreven. Terwijl wij €70,- terug zouden moeten krijgen. 


Ik zal het toelichten. Op de factuur van november is er een bedrag van € 70,- in mindering gebracht wat uiteindelijk € 35,- is geworden, op die factuur zijn ook je maandelijkse kosten in rekening gebracht, 70 - 35 dus. Volgende factuur van december is een reguliere factuur met je maandbedrag van € 35,-. Als je de facturen ook opent in Mijn KPN kun je de specificatie per factuur zien.