Skip to main content

Omdat ik op dit moment helaas met een gehoorprobleem zit kan ik niet bellen of gebeld worden. Daarom maar op deze manier.

In het kort:

4 januari: mail KPN “we komen ergens in de komende 3 weken je glasvezelkastje vervangen”

19 januari: mail KPN “hoe ging het omruilen van het glasvezelkastje?”

Ik heb echter niemand gezien, het kastje is niet omgerolen. Bellen. Vervolgens heb ik een aantal uur aan de telefoon gehangen, want ik werd van het (nee niet glasvezel-) kastje naar de muur en weer terug gestuurd.  Inclusief een ombeschofte medewerker die me niet uit lieten praten en toen ik daar wat over zei de verbinding verbrak, doorverbonden worden en op een 06 voicemail uitkomen en dus de hele riedel opnieuw kunnen doen, beloofd worden om teruggebeld te worden wat niet gebeurde etc etc. En elk keer mag je minimaal 5 minuten werken en 10 minuten in de wacht staan.

Uiteindelijk komt er een medewerkster die het allemaal heel vervelend vond, en wel dat stapje extra zette, en me ook daadwerkelijk teruggebeld heeft met de mededeling “het is een administratieve fout geweest, kastje hoeft niet vervangen te worden”.

 

8 april, 17:45u. Staat ineens een KPN medewerker voor de deur: “Ik kom het glasvezelkastje vervangen, hebt u in januari mail over gehad”.

 

Hoe zit dit KPN? En ik wil in het antwoord geen “sorry” of “excuses” horen voordat er een compensatievoorstel gekomen is.

 

Compensatievoorstel? Voor wat?

Heeft die medewerker nu het kastje vervangen? 


Compensatievoorstel? Voor wat?

Heeft die medewerker nu het kastje vervangen? 

Voordat je op zaken reageert waar je geen bemoeienis mee hebt of geen zinnige bijdrage aan kunt leveren, doe eerst een cursus begrijpend lezen.


Wat ik aangeef: heb letterlijk uren aan de telefoon moeten hangen, ben geschoffeerd door een medewerker, en ben verkeerd voorgelicht. En ja, ik had de medewerker lekker aan de deur kunnen laten staan en 15 keer terug kunnen laten komen voor Jan met de korte achternaam - maar die jongen kan er ook weinig aan doen.


Verder geen bijdehante opmerkingen hier - ik ben serieus in mijn klacht, en helaas wegens medische redenen niet in staat om de normale weg van “bellen met de klantenservice” te bewandelen, maar wil wel m'n beklag doen. En dan word ik door de fantastische chatbot naar dit forum verwezen, dus hoezee, iedereen mag meegenieten.


U kunt hier een klacht indienen:

https://www.kpn.com/algemeen/klacht

Met een beetje geluk is er dan een medewerker die u terug belt. Maar compensatie kunt u wel vergeten. Daar doet KPN niet aan.


U kunt hier een klacht indienen:

https://www.kpn.com/algemeen/klacht

Met een beetje geluk is er dan een medewerker die u terug belt. Maar compensatie kunt u wel vergeten. Daar doet KPN niet aan.

 

Maar ik wacht gewoon af tot een KPN medewerker niet telefonisch reageert. Vanaf daar verder.

 

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels


@Eric71 Het is niet aardig je frustratie op een forumlid te reageren. Een compensatie kan je alleen krijgen als je financieel schaden ondervind door fouten van KPN, maar welke financieel schaden heb je bij het telefoneren naar een gratis nummer geleden?


@Eric71 Het is niet aardig je frustratie op een forumlid te reageren

 

Het bewuste forumlid komt met een onzinnige reactie en geeft duidelijk blijk niet te hebben gelezen. Dan mag ik daar naar mijn weten op reageren.

 

Een compensatie kan je alleen krijgen als je financieel schaden ondervind door fouten van KPN, maar welke financieel schaden heb je bij het telefoneren naar een gratis nummer geleden?

 

Ik doe een aantal uur in de week vrijwilligerswerk. Dat doe ik niet voor KPN. Net nog even nagekeken, en ik heb ruim 3,5 uur moeten bellen met KPN. Dat jij dat uit liefde voor een bedrijf waar je ook nog aan mag betalen doet moet je zelf weten, maar als dan ook blijkt dat ze zich er met een gemakkelijke smoes vanaf gemaakt hebben wat ook nog niet bleek te kloppen, dan mag ik daar volgens mij best wel boos om zijn. En nogmaals: als ik het spelletje “op z'n KPNs” meespeel en een monteur 15x voor niets laat komen kost het KPN een hoop geld. Dus volgens mij ben ik nog best aardig geweest om m’n eten koud te laten worden en die jongen, na het uitspreken van mijn verbazing, zijn werk te laten doen.

 


Beste @Eric71
Wat een vervelende situate, klinkt als een samenloop van een aantal vervelende omstandigheden vanaf de zijde van KPN. 
Echter, compenseert KPN alleen als u een x aantal uren / dagen niet gebruik heeft kunnen maken van de diensten. Omdat dit niet het geval is geweest bij u, heeft u geen recht op compensatie.
Wel kunt u online een klacht indienen via deze link, een medewerker zal intern de situatie oppakken en kijken waar het fout is gegaan om er lessen uit te leren. Uiteraard zullen ze ook contact met u opnemen. 

Wellicht niet het antwoordt wat u wil horen, maar dit is helaas wel wat het beleid is.
Binnen een aantal dagen zal er een moderator / medewerken van KPN hier reageren en dit verhaal bevestigen zodat u het ook namens KPN hoort.
 


 

Wel kunt u online een klacht indienen via deze link, een medewerker zal intern de situatie oppakken en kijken waar het fout is gegaan om er lessen uit te leren. Uiteraard zullen ze ook contact met u opnemen.

 

Via die link geprobeerd, maar het enige wat ik terug krijg is “bel”, “bel” en “bel”. Dat gaat nu niet, en elke keer dat ik het zie draagt het bij aan m'n toenemende frustratie tot woede aan. Ook dit heeft me weer de nodige tijd gekost, en ik vind dat eigenlijk te zot voor woorden.

 


Wellicht niet het antwoordt wat u wil horen, maar dit is helaas wel wat het beleid is.

Als we met z'n allen maar “normaal” vinden dat een bedrijf als KPN zo met z'n klanten omgaat zal er nooit iets veranderen. En dan ben ik “graag” een Don Quichote.


Binnen een aantal dagen zal er een moderator / medewerken van KPN hier reageren en dit verhaal bevestigen zodat u het ook namens KPN hoort.
 

Dan wacht ik daar maar op - zoals gezegd: ik ben op dit moment door medische redenen niet in staat om te bellen of gebeld te worden. En blijkbaar zijn de groene jongens en meiden alleen maar daarop ingesteld.


Zo @Eric71 , u heeft uw hart kunnen luchten. Niet dat dit forum daar direct voor bedoeld is, maar als het ook deze functie kan vervullen, prima! 

Maar ter zake; u is een nieuw glasvezelkastje toegezegd en die hebt u, zei het een aantal weken later, ontvangen. U hebt daarbij geen onderbreking van uw verbinding ervaren. U hebt gebeld via 0800-0402 neem ik aan, dit nummer is gratis. Het bovenstaande heeft u, afgezien van wat tijd, dus niets gekost. Wat is dan toch het probleem?

Zeker, de door u geschetste situatie is bekend, ook in mijn directe omgeving. KPN heeft toegegeven dat het omwisselen van de kastjes niet overal soepel verloopt, het zei zo. Persoonlijk heb ik ook een gruwelijke hekel aan Chatbot’s maar dit is nu eenmaal de realiteit, en niet alleen bij KPN.

Blijf genieten van uw werkende internetverbinding en de (nabije)wereld om u heen. Er zijn inmiddels genoeg issues op deze aardkloot om u echt druk over te maken. 

 


Hoi @Eric71, welkom op het forum. Ik lees in je bericht dat het omruilen van het glasvezelkastje wat vertraging heeft opgelopen. Fijn te lezen dat het uiteindelijk wel gelukt is.  Verder begrijp ik dat jouw contact met de collega's van de telefonische klantenservice niet volgens verwachting is verlopen. Vind ik jammer om te horen. Dank je wel voor dit signaal, nemen we mee.

Je geeft aan een compensatievoorstel te willen ontvangen. Dat is niet mogelijk. Compensatie wordt gegeven bij dienstonderbreking, en kan gegeven worden bij geleden schade. Tijd kunnen we niet vergoeden. 


Reageer