Skip to main content
Vraag

Klacht over kosten voor monteur om internet netjes aan te sluiten

• June 2, 2025
  • 8 reacties
  • 101 keer bekeken

Afschuwelijke klantenservice.
Ik kan mijn modem niet aansluiten in onze meterkast want de vorige bewoner had ziggo en dit was anders aangesloten. Dus ik heb uit nood verlengsnoeren dwars door mijn woning liggen en bel KPN of ze dit op kunnen lossen omdat ik graag mijn internet op een normale manier wil kunnen gebruiken. Zeggen ze heel simpel, je hebt zelf al een manier gevonden om het te gebruiken dus kunnen we je niet helpen. We kunnen wel een betaalde monteur langs laten komen voor 80 euro per uur of weet ik het. Dus ik zeg oke, omdat ik slim dacht te zijn en een tijdelijke nood oplossing heb gevonden word ik niet geholpen, en als ik dat niet gezegd had dan wel? En ja zo zit het dus. Nou fijn om een nieuwe klant zo te behandelen. Zsm weer overstappen naar Ziggo. 

Flinke domper weer, ik raad KPN ten zeerste af bij iedereen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 2, 2025

En je kan niet in de buurt een hobby-bob vinden die voor een bakje koffie en een appeltaartje een kabeltje kan trekken? 

KPN levert standaard tot aan de plek waar het aangesloten is. Dus als je het anders wilt, dan is het gewoon wat meer bijbetalen. Ik denk dat je bij elke provider tegen hetzelfde zal aanlopen. 

En verder is wel duidelijk dat KPN niet over de (Ziggo) coax levert.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 2, 2025

Nee die ken ik niet. Ik ben een alleenstaande mama met een peuter van 3 die hier rondloopt. Ik kom hier wonen en normaal sluiten ze gratis het modem op een veilige manier voor je aan. Nu zit ik met een gevaarlijke situatie met verlengkabels door de woning waar mijn dochter continue aan zit als ik niet op let en dit is zeker niet overal het geval. Voorheen zat ik bij Ziggo en daar werd het wel netjes aangesloten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 2, 2025

En de aansluiting van KPN zit in de meterkast, maar geen stopcontact. Ziggo heeft het voor de vorige bewoner doorgetrokken naar de woonkamer.  Dus alleen omdat ik nu bij KPN ben gegaan heb ik dit probleem.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 2, 2025

KPN kan gewoon een stopcontact in je meterkast plaatsen, zolang de situatie veilig uit te voeren is.

Kijk ook eens hier: https://www.kpn.com/service/monteur

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 2, 2025

Beste ​@Jvengelen als je een nieuwe klant bent van KPN en je kunt de boel zelf niet aansluiten kun je van een gratis installatiemonteur gebruik maken.

Je belt gewoon 0800 0402 en zegt dat je nieuwe klant bent en het zelf aansluiten niet lukt.

Succes

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 2, 2025

Dat vroeg ik ook maar omdat ik al een noodoplossing heb verzonnen voor nu kunnen ze alleen een betaalde monteur langs laten komen.  Verder willen ze niet helpen. Maar ik ben net met spoed verhuisd. Ik woonde bij mijn moeder in die kanker had en verzorgde haar tot ze stierf toen moesten we met staande sprong over verhuizen en ik heb het als alleenstaande moeder niet zo breed. Vandaar dat ik hier zo boos om werd.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 2, 2025

Je bent onjuist geïnformeerd door de klantenservice, u zou gebruik kunnen maken van de installatiegarantie binnen 14 dagen van installatie. Dat wist de klantenservice medewerker blijkbaar niet. Mijn advies zou zijn om opnieuw te bellen. Wij kunnen kosteloos een nette kabel leggen of eventueel een stopcontact in de meterkast 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Jvengelen en welkom bij de KPN Community. Goed dat je je vraag hier stelt en gecondoleerd met je verlies. Na zo'n heftige periode kan ik me goed voorstellen dat je dit gewoon geregeld wilt hebben dus ik onderstreep deze reactie:

Je bent onjuist geïnformeerd door de klantenservice, u zou gebruik kunnen maken van de installatiegarantie binnen 14 dagen van installatie. Dat wist de klantenservice medewerker blijkbaar niet. Mijn advies zou zijn om opnieuw te bellen. Wij kunnen kosteloos een nette kabel leggen of eventueel een stopcontact in de meterkast 

Hier heb je gewoon recht op. Dus ik hoop dat bij nogmaals contact dit ook voor je geregeld wordt. Laat je weten of het lukt?Â