Skip to main content

Klacht over slecht internet en klantenservice KPN en geen werkende wifi thuis

  • June 7, 2026
  • 6 reacties
  • 92 keer bekeken

Ik wil hierbij een klacht indienen over de problemen die ik al dagenlang heb met mijn internet en over de manier waarop ik door de klantenservice ben geholpen.

 

Ik zit inmiddels al meerdere dagen zonder goede wifi. Ik heb meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice en ben steeds bezig geweest met het resetten van de router en het opnieuw opstarten van alles wat ik moest proberen. Tot nu toe heeft niets geholpen.

 

Dit zorgt voor veel frustratie binnen ons gezin. Mijn kinderen kunnen niet normaal op hun iPad of telefoon en moeten ook regelmatig huiswerk maken op hun laptop. Dat wordt op deze manier erg lastig. We kunnen niet eens tv kijken. We zijn afhankelijk van internet en het is ontzettend vervelend dat we al dagen met deze problemen zitten zonder dat er een oplossing komt.

 

Wat ik misschien nog wel erger vind, is de manier waarop ik te woord ben gestaan. Tijdens een gesprek gaf ik uit frustratie aan dat ik misschien beter kon overstappen naar Ziggo. Tot mijn verbazing kreeg ik als reactie: “Ja mevrouw, misschien moet u dat ook wel doen.” Ik vond dit echt een vreemde reactie. Als klant verwacht je dat er wordt meegedacht en gezocht wordt naar een oplossing, niet dat er eigenlijk wordt gezegd dat je maar moet vertrekken.

 

Door de problemen én de manier waarop ik ben behandeld, heb ik inmiddels een overstapservice aangevraagd naar Ziggo. Het verschil was direct merkbaar. Daar werd ik vriendelijk geholpen, werd er meegedacht en had ik echt het gevoel dat ik als klant belangrijk ben.

 

Ik vind het erg jammer dat het zo heeft moeten lopen. Ik verwacht van KPN een betere service, zeker als een klant al dagen zonder internet zit. Daarom vraag ik u deze klacht serieus te nemen en hierop te reageren.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 7, 2026

Natuurlijk is een goede internetverbinding ook bij u mogelijk.  De frustratie is begrijpelijk maar uw opmerking over overstappen werkt natuurlijk niet motiverend om tot aktie over te gaan. Zo sta ik er nu ook een beetje in. We helpen u als forumleden graag maar heeft het nu nog zin is de vraag en heeft u er nog wel zin in.... Mijn eerste vraag zou zijn of het alleen de WiFi is of dat een bekabelde pc of laptop ook niet werkt. En is de tv ontvanger met een kabel aangesloten? Het is aan u!


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 7, 2026

Ik ben al overgestapt! Hoop dat het zo snel mogelijk is geregeld. Ik raad kpn iedereen af… terwijl ik jullie echt al die jaren heel hoog had zitten. 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 7, 2026

Ik begrijp ineens de medewerker van de klantenservice. Succes bij Ziggo!


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 7, 2026

En ik begrijp het dat mensen gaan overstappen!! 


AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 7, 2026

Nee, ik heb pas mijn abonnement met twee jaar verlengd! 🙂

Tja, wifi is op eigen risico. Of is er bevestigd dat wifi niet werkte?  Het beste is altijd om bekabeld internet te gebruiken als dat kan. 


Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 9, 2026

Goedemorgen ​@Patty shace , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Kan me oprecht goedvoorstellen dat het een behoorlijke impact heeft wanneer je als gezin meerdere dagen niet kunt rekenen op een stabiele internetverbinding. Dat jullie hierdoor geen tv konden kijken en de kinderen daardoor hinder ondervonden bij hun schoolwerk, zorgt begrijpelijkerwijs voor frustratie. Ook snap ik dat je de reactie van de medewerker die je hebt gesproken toen je contact opnam vanwege deze problemen, niet lekker is gevallen. Ook wanneer iemand uit frustratie een dergelijke opmerking maakt over overstappen naar de concurrent, mag je verwachten dat onze medewerkers begrip tonen en juist constructief op zoek gaan naar een oplossing voor de problemen waar je op dat moment mee kampt. De reactie zoals je die beschrijft, sluit daar natuurlijk niet op aan ik begrijp ook dat dit je heeft teleurgesteld. 

 

Dat je inmiddels hebt gekozen voor een overstap naar Ziggo, vind ik natuurlijk erg spijtig maar vanzelfsprekend respecteer ik die keuze ook. Maar het is vooral voor ons jammer dat jouw ervaring met onze dienstverlening heeft geleid tot dit besluit en dat hadden we denk ik kunnen voorkomen. 

Je signaal nemen we uiteraard serieus en voor wat het waard is, wil ik je ook oprechte excuses aanbieden voor het ongemak en de frustratie die je hebt ervaren maar ik wil je toch ook bedanken dat je deze ervaring hier met ons hebt willen delen.