Skip to main content

mijn wifi is erg slecht. Dit is de laatste tijd het geval. Dit in een tijd dat er thuis gewerkt moet worden. Helaas kan dat niet meer met KPN. Wij hebben drie verstrerkers in huis maar schijnbaar werken deze niet meer goed. Ik heb nu een kabel van 10 meter door mijn woonkamer. 

Er is een monteur geweest die iets heeft geschoven. Uiteraard probleem niet opgelost. Deze monteur kwam nadat we al meerdere keren aan de telefoon hebben gezeten. Paar uur van onze kostbare tijd kwijt,

Super wifi zou de oplossing moeten zijn. Die kunnen wij uit coulance voor 100 euro krijgen. Dus als jullie niet voldoen aan jullie verplichtingen (en slogan overal wifi in huis) kan ik 100 euro betalen om jullie probleem op te lossen.

Klinkt wat vreemd.

Daarnaast heb ik drie mobiele nummers bij jullie lopen en wil nog een vierde aansluiten. Hier wacht ik nog even mee.

 

Nieuwe klanten krijgen gratis vaste klanten kunnen de pot op. Heel jammer dit.

 

Kan iemand mij uitleggen waarom ik moet betalen om aan jullie verplichtingen te kunnen voldoen?

Tevens de vraag wat het mij extra gaat kosten als ik stop met kpn en dat ik nog wel vast zit aan mijn twee abonnementen.

 

Ik verneem graag jullie (re)actie

 

O ja, ik wilde iemand spreken die van de 100 euro wellicht nul kon maken. Ik werd doorverbonden, na 20 minuten ben ik gestopt omdat ik moest werken. Daarna kan ik geen contact meer krijgen behalve als ik weer 20 minuten moet wachten.

Heel jammer

Hoi @Tilburger, wat balen dat de WiFi niet is zoals gehoopt. Nu is het een signaal wat door de lucht gaat en beïnvloed kan worden door factoren waar jij en ik geen invloed op hebben, maar vaak kunnen we het signaal wel verbeteren. Dit is alleen nog niet gelukt. Dat is jammer. Monteur heeft je daarom de SuperWiFi's aangeboden voor 100 euro begrijp ik. Daar ga je niet mee akkoord. Ik kan daar zo geen 0 van maken, er zit al een korting op. Ik zie echter wel dat er 2 november tussen 1000-1200 uur weer een monteur komt. Ik ben benieuwd of hij nog trucs in huis heeft om het signaal te verbeteren. Ik hoor dan ook graag van je als hij is geweest. 

Want als je echt wil afkopen betaal je nog de overige maanden abonnementsgeld + afkoopsom. 


Hallo

 

er is een monteur geweest die echt zijn best heeft gedaan. Hij heeft diverse werkzaamheden uitgevoerd en was service gericht. Uiteindelijk leek het te werken behoudens dan dat er op 1 lap top (een mac) het niet deed en boven het bereik slecht was omdat er een dun gibo wandje staat tussen de versterker. Voor de duidelijkheid: we hebben drie versterkers op de kabel.

Tevens bleek dat we met de nieuwe box geen vaste telefoon meer hebben.  Nogmaals het leek te werken. Schijn bedriegt, het is nog steeds zo slecht als dat het al was. Het is wisselvallig en dus op meerder lap tops werkt het slecht evenals de telefoons (ik heb mijn wifi op de telefoon uitgeschakeld).

Dus zijn best gedaan maar heeft niets geholpen. Bovenal krijgen we hier nog een rekening voor van € 45 euro. Niet aangekondigd en dus onverwacht. Ik zou dit ook nooit geaccepteerd hebben. Ik zou gezien het gezeik van de aflopen maanden en het tijd verdrijf van onze kant een rekening bij de KPN in moeten dienen. 

Wederom een poging gewaagd bij de service desk. Weer iemand anders met hele andere verhalen en zegt dat wij gewoon moeten betalen en als onze klacht gegrond is dan krijgen we geld terug. Tevens wordt het gezien als een klacht voor de monteur. Onterecht want hij heeft echt zijn best gedaan. Hij kan er ook niets aan doen dat service kpn en kwaliteit ronduit slecht is. De administratieve fout van jullie kant heb ik al eerder gehad doordat onterecht kosten waren berekend bij de aanschaf van een kids abonement. Dit heeft mij ook ongeveer 2 uur gekost om een fout van jullie te herstellen. Zou ik er niet scherp op geweest zijn hadden jullie 25 euro van mijn gestolen.

Naast dit had de medewerker nog een gouden tip: probeer het met de wifi manager. Alsof na maanden slechte kwaliteit we dit nog niet hadden gedaan. 

Nu na een gesprek van 1 uur en twee minuten hebben we nu een terugbelafspraak waar we wellicht iemand aan de telefoon krijgen die wat kan toevoegen aan de historie die we inmiddels hebben.

Het lijkt me duidelijk dat het geduld nu wel op is.

Ik ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden. Hier is sprake van het niet nakomen van de verplichtingen van de kpn waar de klant last van heeft en waar de kpn niets aan doet, ergo je wordt op extra kosten gejaagd welke je nog moet betalen ook omdat iemand van de service desk niet kan afwijken van standaard formulieren.

Dus we wachten weer af of er iemand komt met de juiste oplossing en de bevoegdheden heeft om beslissingen te nemen. Een coulance en schadevergoeding zou op zijn plaats zijn.

We werken nu weer thuis met een lange kabel door de woonkamer omdat de Wifi niet werkt (waar we wel een overeenkomst voor hebben met de KPN).

Later meer ….. hopelijk dan een keer met positief nieuws over het nakomen van verplichtingen van de KPN.

 

groet

 

 

 

 

 


Denk nou niet dat de super wifi's de oplossing zijn. Er gaat niets boven de bekabelde uitvoering.  Overigens betaal je niet voor Wi-Fi maar voor een verbinding tot en met het modem. Maar ik geloof gewoon niet dat het niet werkt. Die experia wifi's zijn gewoon goed. Dus het probleem moet ergens anders zitten.


Hi joep 

 

vreemd dat het altijd heeft gewerkt en dat er al diverse monteurs naar gekeken hebben. 
Ik ga er vanuit dat ik wel betaal voor WiFi. De reden dat we versterkers hebben dat is omdat men een actie had “overal WiFi in en rond het huis”.

Maar inderdaad ik betaal voor geen WiFi 

 


Ik ga er vanuit dat ik wel betaal voor WiFi.

Nee. Je betaalt voor internet. Niet voor WiFi. 


Ik ga er even vanuit dat de wifi versterkers allemaal met een kabel naar de experiabox gaan en dat je geen gebruik maakt van draadloze verbindingsrommel. Als dat wel zo is dan heeft de monteur gelijk. Dan is super wifi's de oplossing. Zijn ze keurig bekabeld aan de experiabox dat is ie geen gelijk en zit het probleem ergens anders. Echt ik mag toch hopen dat ze bekabeld zijn. 


Uiteraard zijn ze bekabeld. De bekabeling is ook door de monteur nog eens gecheckt en waar maar een vermoeden was dat stekkertje niet goed was heeft hij het vervangen. Was een top monteur. Daar ligt het zeker niet aan.

 


Werkt bekabeld internet wel goed? Welke snelheid haalt u bekabeld? 


89,1 down en 31,0 up


Ik zie inderdaad de klacht. Deze heeft misschien niet helemaal de titel meegekregen die het zou moeten krijgen. Je geeft al aan een topmonteur. Maar toch nog geen oplossing. Lijkt mij toch goed om alles met de klachtbehandelaar te bepreken. Het is niet handig als ik daar nu tussen ga zitten. 


89,1 down en 31,0 up

Haalt u dit ook op de kabels waar de WiFi versterkers op aangesloten zijn?

Welke Experiabox heeft u? (misschien is dat al gezegd, maar ik kan het zo niet vinden)


We hebben de nieuwste, de 12. Dit is degene die klaar is voor de toekomst. Vaste telefoon werkt niet 😄

dus eigenlijk net zoals met de WiFi wel betalen maar niet krijgen 😄


Ok. Iets proberen. Brand het WiFi lampje op de KPN Box?

Kunt u de pagina http://192.168.2.150 bereiken? U ziet dan dit login formulier? 

Het apparaat waarop u werkt moet wel verbonden zijn met uw eigen netwerk, niet met 4G of dat van een ander.


We hebben de nieuwste, de 12. Dit is degene die klaar is voor de toekomst. Vaste telefoon werkt niet 😄

dus eigenlijk net zoals met de WiFi wel betalen maar niet krijgen 😄

Dat van die telefoon moet een KPN medewerker oplossen. Ik neem tenminste wel aan dat het stekkertje in de juiste poort zit.

Bij PHONE 1.


Telefoon uiteraard in de goede 

en de WiFi is uit op de box, WiFi zit op de versterkers. Dit was trouwens ook een bug in de plug en play handleiding van omzetten naar nieuwe box.

alle versterkers zijn omgezet naar nieuwe WiFi etc.

 

zoals eerder aangegeven heeft de monteur dit opgelost en aangepast. Tevredenheid over monteur is goed, apparatuur van KPN is volgens mij het issue.

Als je met een versterker niet eens door een Gibo wandje komt of dat de afstand niet meer mag zijn dan 5 meter …. 


Heeft u al in kunnen loggen op de versterkers?

De versterkers zenden misschien een ander WiFi netwerk uit dan de Experiabox. Dat moet je even controleren. 


Dat heeft monteur gedaan. Die zonden nog uit op oude naam, inmiddels dezelfde.

ik heb er geen verstand van maar ik vermoed dat de versterker eerste verdieping niet goed is. Ook al omdat een Gibo wand al te veel is al hoewel beneden een afstand van 8 meter ook al te veel is...

opvallend is wel dat soms goed is en dan valt het weer weg. Als je gaat meten dan is het soms hoog maar ook vaak laag. Het is dus niet constant goed of constant slecht (uitgezonderd van de versterker boven die is constant slecht ..)

die van zolder is wel goed trouwens 

 

 


Ik zie inderdaad geen actieve telefoonverbinding, deze is wel geleverd. Ik heb daarom nu van afstand jouw modem herstart. Krijg je nu een telefoonverbinding? Zo niet, reset het modem nog eens. En probeer de andere phone poort ook eens.


Geprobeerd maar resultaat nul, nul.

ik heb meer aan WiFi dan aan de vaste telefoon. Als je zorgt voor 2 super WiFi zodat we gewoon WiFi hebben zoals het moet dan laten we de telefoon maar zitten.

uiteraard ga ik vanuit dat die monteurskosten niet berekend gaan worden.


Ik kan je zo geen SuperWiFi's sturen.  Maar wil wel op zoek naar de oplossing. Omdat er al meerder monteurs zijn geweest heb ik nu melding gemaakt. Collega's zullen contact met je opnemen om het verder te bespreken.