Skip to main content
Vraag

Klacht: waarom moet ik 2 weken wachten op monteur door jullie fout?

• December 30, 2025
  • 7 reacties
  • 104 keer bekeken

Vandaag zouden ee overgaan van koper naar glasvezel helaas werkt het niet na telefonisch contact komen er niet uit koper is afgesloten volgens de vrouw aan de lijn nu hebben we niks meer en moeten wachten tot 9 jan op monteur  dat kan toch niet waar zijn jullie willen dat we overgaan en nu zitten wij zonder alles ik vind dit schandalig

7 reacties

JanD
Superuser
  • December 30, 2025

Beste ​@Arieensilvia weet je wel zeker dat je geen verbinding meer hebt via de koperlijn?

Dat wordt in de regel pas afgeschakeld als glasvezel actief is.

Mocht je echt geen internet meer hebben en je hebt wel een mobiel abo bij KPN, kan KPN jeeen datapakket geven om de tijd zonder internet te overbruggen en kun je mobiel als hotspot instellen.

• Auteur
  • Topper
  • December 30, 2025

Hoi ja volgens de telefoniste is het glasvezel nu actief dus koper houd er mee op zei ze weet verder ook niet

JanD
Superuser
  • December 30, 2025

Hoi ja volgens de telefoniste is het glasvezel nu actief dus koper houd er mee op zei ze weet verder ook niet

Dus op een van de 2 moet je nu een verbinding hebben, of glas of koper, dat kun je eenvoudig testen.

@Arieensilvia 

• Auteur
  • Topper
  • December 30, 2025

Hoi ja koper werkt nu maar stopt vandaag volgens de telefoniste dus wat moet je er mee ze zegt glasvezelkastje gaat het mischien wel doen vandaag ja hoe dan als er niks gebeurt veranderd het niet toch?!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 30, 2025

Hoi ​@Arieensilvia 

Koper wordt pas afgesloten nadat jouw modem succesvol is aangesloten op glasvezel. Heb je jouw modem nog op koper aangesloten? Dat zou nog moeten werken.

Ook bij mij was dat het geval toen ik overging van koper naar glas. Ik had problemen met de migratie en pas na bezoek van een monteur voor een reparatie aan de FTU lukte het (een paar weken later). Tot die tijd bleef mijn internet via koper gewoon werken.

• Auteur
  • Topper
  • December 30, 2025

Hoi ja we hopen dat dan maar in ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@Arieensilvia wat een vervelende situatie zeg, zeker rond de feestdagen. Werkt je verbinding nog steeds over de koperlijn? Mocht je nog hulp nodig hebben laat het dan weten!