Skip to main content

Ik heb een vraag over interactieve TV kijken via de laptop die, door de migratie tussen Telfort en KPN, de afgelopen weken niet meer mogelijk was.

Via de digitale assistent moet ik 0880402 bellen.

Na 9 minuten krijg ik van de KPN-medewerker te horen dat ik geen KPN-klant ben!

Ik moet naar Telfort want daar liggen mijn gegevens. Oké snap ik, maar kun je me intern doorverbinden zodat ik niet opnieuw in een wachtrij kom?

Helaas ik word subiet doorgeschakeld naar Telfort en kom dus weer in de wacht te staan!

Terugkijkend zie ik al die voordelen van de digitale en bedrijfskundige veranderingen niet. Wèl de nadelen!

Is het zo moeilijk om, in deze digitale hutspot tussen Telfort en KPN, de dienstverlening ietsiepietste klantvriendelijker te maken? 

Ietsiepietsie meer meedenkend met de klant die door de migratie met allerlei problemen wordt geconfronteerd?

KPN is inmiddels bezig om de Telfort Thuis abonnementen naar KPN te migreren. Dit proces duurt nog zo'n 2 maanden. Zolang je nog niet gemigreerd bent dien je nog de Telfort helpdesk te bellen via 0900-9596 (standaard tarief).

Nadat je gemigreerd bent valt je Telfort abonnement onder KPN en kun je de KPN desk bellen 0800-0402 (kostenloos). Je abonnement heet van af dat moment TFT KPN.


Hallo @groart , als je inlogt in MijnTelfort en je wordt meteen doorgestuurd naar KPN ben je gemigreerd en heb je niets meer met TFT van doen.

 


Bedankt @PeterG en @JanD voor jullie informatie. Ik ben weer iets wijzer geworden!

  • Toch slordig dat de digitale assistent op een Telfort-vraag naar de KPN heldesk verwijst. 
  • Amateuristisch van KPN om de Telfort-vragen niet te beantwoorden maar simpel af te schuiven naar Telfort.
  • Onprofessioneel dat KPN niet begrijpt dat een dergelijk grote migratie allerlei technische probleempjes bij de klant zal veroorzaken. En iets meer coulance in de dienstverlening vragen.
  • De klant heeft niet om deze migratie gevraagd.  KPN heeft deze migratie eenzijdig zonder overleg met de Telfort-klanten besloten.
  • Ik zie één voordeel: straks kan ik kosteloos naar de KPN helpdesk bellen!

@groart Goedemorgen! Het spijt mij dat er onduidelijkheden zijn ontstaan en dat de migratie zo stroef verloopt. Ik zal jouw feedback terugkoppelen. Mochten er nog zaken openstaan dan help ik graag!


@Remco_ Ik lees net je reactie.

Dat de migratie niet helemaal soepel verloopt had ik al ingecalculeerd.

Jammer dat Telfort/KPN een te positief beeld verspreid (“zorgeloos overstappen"). Iets meer realiteitszin zou veel sympathie opleveren bij de klant (als je hem binnenboord wil houden).

Dus vooral aandacht voor mijn eerste drie punten (zie boven).

Juist in een migratie van twee naar een (Telfort wordt KPN) blijft KPN werken met TWEE afzonderlijke helpdesks. Eén gezamenlijke helpdesk voor de klant is toch veel handiger?


@Remco_ nog een opmerking.

In het basispakket zit weer ARTE. HOERA!

Destijds bij XMS had ik ook ARTE in het basispakket. (Trouwens ook TV5, maar dat is een ander verhaal).

Bij de migratie van analoog naar digitaal onder het mom van “zorgeloos overstappen”, verdween ARTE uit het basispakket.

Ik kon ARTE natuurlijk blijven zien, maar dan moest ik wèl het pluspakket erbij nemen.

 

Remco, ik ben blij dat deze fout eindelijk is opgelost!


@groart Kijk dat is dan inderdaad mooi meegenomen 🙂 . Ik vind het alleen jammer dat er in eerste instantie tekort is geschoten in de dienstverlening. Ik weet uit ervaring dat de Telfortportfolio qua systemen en applicaties anders is ingericht en dat kan soms een belemmering zijn in de dienstverlening vanuit de Klantenservice van KPN. Maar mocht er iets openstaan waarbij ik kan helpen dan doe ik dat graag! Post dan gerust nog even een bericht!


@Remco_ ik heb nog een oude wens. 

Ooit -enkele jaren terug- hadden we bij XMS/Telfort de televisiezender TV5 in het basispakket. Kunnen we deze mooie, informatieve en zeer Europese zender weer in het basispakket terugkrijgen? 

Nu hebben we diverse Belgische, Duitse en Engelse zenders maar één Franse zender. Dus één extra Franse zender is toch geen luxe?


Ik kon ARTE natuurlijk blijven zien, maar dan moest ik wèl het pluspakket erbij nemen.

Zelf had ik het Arte pakket er altijd al bijzitten (ouder abonnement), en kennelijk zit het er nu voor jezelf ook weer bij. Maar mensen hebben eigenlijk nooit een Plus pakket daarvoor hoeven af te nemen, omdat het gewoon via internet is te ontvangen. In 6 talen nog wel.

https://www.arte.tv/en/

Zoiets is dan te casten naar een Chromecast als je het op TV wilt hebben.
Het is met een app op een telefoon ook te casten naar TV.


@groart We bekijken jaarlijks de zenderpakketten en helaas is een paar jaar terug de keuze gemaakt om TV5 niet langer door te geven. Als ik eerlijk ben verwacht ik ook niet dat dit op korte termijn gewijzigd gaat worden 😞 . Op dit moment bieden we wel France 2 aan die je op kanaal 92 kunt terug vinden!


@Remco_ France 2 vergelijken met TV5?  Meen je dat nou?

Het is appels met peren vergelijken.  Of je HD beeld vergelijkt met analoge.

 

Het is zonneklaar dat TV5 kwalitatief beter is dat France 2.

Bovendien zijn de meeste TV kijkers van KPN het Frans niet goed machtig en zullen ze eerder TV5 met  dan France 2 zonder ondertiteling kijken.

Conclusie is dat TV5, vanwege kwaliteit en ondertiteling,  sowieso meer kijkers trekt dan France 2!

Het enige argument om France 2 wèl en TV5 níet aan te bieden, zijn de kosten.

 

Voorstel: leg aan de klant uit wat de meerkosten zijn als TV5 in het zenderpakket zit.  De klant kan dan ook daadwerkelijk een keuze kan maken!

Kunnen jullie dit voorstel meenemen om het zenderpakket (nog) meer klantgericht te maken?

 

Noot: naast TV5 zou je ook BBC4 en Eurosport 2 (zat ook in het basispakket) mee kunnen nemen in deze vernieuwde opzet van het zenderpakket.


@groart

naast TV5 zou je ook BBC4 en Eurosport 2 (zat ook in het basispakket) mee kunnen nemen in deze vernieuwde opzet van het zenderpakket.

BBC4 niet. De BBC wil niet meer dat deze buiten het V.K. doorgegeven wordt. Inmiddels heeft zelfs Ziggo, middels nieuw contract met BBC, de zender BBC4 niet meer.

Eurosport 2 heeft bij KPN nooit in het basispakket gezeten. De enige provider die dat wel heeft is T-mobile. Misschien zat je daar eerst?


Het is zonneklaar dat TV5 kwalitatief beter is dat France 2
………

Voorstel: leg aan de klant uit wat de meerkosten zijn als TV5 in het zenderpakket zit.

Het zit in Nederland in het basis pakket bij bijv. Ziggo, T-Mobile, Caiway, Delta

https://europe.tv5monde.com/nl/tv5monde-ontvangen

Kijk in het lijstje onder Nederland.
KPN maakt daarin een negatieve uitzondering als je dat afzet op Ziggo en T-Mobile.


@PeterG  Kan me niet herinneren dat ik van provider ben veranderd. Wel ging het van XMS>Telfort> KPN. En bij XMS heeft Eurosport 2 een tijdje (helaas veel te kort) in het basispakket gezeten.  


@PeterG en @Babylonia  zal @Remco_ nog reageren?  Zal hij een inhoudelijke reactie op mijn voorstel kunnen geven?

 


Ik denk niet dat @Remco_ daar nog aanvullende informatie over kan geven?  Beslissingen over keuzes van wel- of geen TV 5 in een basis TV-pakket ligt niet bij een helpdeskmedewerker.
 


En bij XMS heeft Eurosport 2 een tijdje (helaas veel te kort) in het basispakket gezeten.

Oh, maar dat is dus wél een andere provider. Bij KPN (ook Telfort en xs4all) heeft Eurosport 2 nóóit in het basispakket gezeten. Door overname door Telfort (en nu KPN) ben je dus feitelijk wel degelijk naar een andere provider gegaan XMS → Telfort/KPN dus.

Via online tv diensten Dplay kun je ook naar Eurosport 2 kijken. En andere Discovery Networks zenders. Dplay kost € 3,99 per maand.

KPN heeft wel meer providers overgenomen (Lijbrandt, BrabantNet) en al die abonnee's zijn daarbij ook overgegaan naar het zenderpakket van KPN.

Heb bij diverse providers het aanbod gecheckt (niet nu, al eerder) en alleen T-mobile biedt Eurosport 2 ook in het basispakket aan. Die hebben sowieso een leuk basisaanbod met ook alle ca. 150 lokale zenders (radio en tv), alle 13 regionalen landelijk, TV5 Monde. Ze hebben wel in totaal véél minder gewone zenders in het basisaanbod.

Selecteer hier "basispakket” voor het basisaanbod van de roze provider.


@groart Ik vind het zeker een sympathiek voorstel maar zoals Babylonia al vermoed liggen dergelijke beslissingen een paar loonschalen hoger 🙂 . Er is toen een afweging gemaakt en ik heb daar inderdaad zelf weinig invloed op. 


@Remco_ ik had je trouwens niet zo hoog ingeschat...

Wèl had ik je ingeschat, hoe ik als klant bij deze hoger-ingeschaalde-persoon kan komen. 

Heb je een naam? Hoe kan ik hem/haar bereiken?


@PeterG bedankt voor je uitgebreide antwoord!  Je weet er veel van.

En de voorganger/oprichter van XMS was mijn woningcorporatie: Portaal.  Destijds (2005?) had Portaal/XMS in Soest een van de eerste glasvezelnetten van Nederland!


@Remco_ik had je trouwens niet zo hoog ingeschat...

Wèl had ik je ingeschat, hoe ik als klant bij deze hoger-ingeschaalde-persoon kan komen. 

Heb je een naam? Hoe kan ik hem/haar bereiken?

I.v.m. de AVG worden nooit persoonsgegevens verstrekt van derden.
Ook niet zondemeer gegevens van andere personeelsleden werkzaam binnen een bedrijf.

De hoogste baas bij KPN is "Joost Farwerck ”.  Vanuit diens functie openbaar bekend.
(Voor hoelang moet je afwachten, want opvolgingen gaan bij KPN in een vrij rap tempo).
Maar of het je verder helpt, betwijfel ik?


@Remco_ oké naam heb je niet, maar heb je wel de afdeling die de zenderpakketten doet? En hoe kan ik ze bereiken?


@Remco_  kan je een reactie geven op bovenstaande vraag?


Sorry op de één of andere manier kreeg ik geen update vanuit dit topic waardoor deze even aan mijn aandacht is ontschoten. Ik heb helaas geen direct contactpersoon of een afdeling die ik je kan aandragen waarmee je in gesprek kunt gaan over de invulling van de zenderpakketten. 


@Remco_ Hoe verder?  Vraag via Forum en/of klantenservice bellen?