Skip to main content
Antwoord

Kleur van "data" lampje op glasvezelbox brandt continu blauw

• May 29, 2025
  • 5 reacties
  • 181 keer bekeken

Hallo,

Ik ben nieuw hier.

Ik heb vandaag de installatie alvast voorbereid van de glasvezelbix en het ontvangen modem.

Nu brande de bovenste 2 leds groen en het onderste lampje "data" brand continu blauw.

Mijn aansluiting gaat per 5-6 in.

Betekend het blauwe led nu dat er nog geen data/verbinding is ivm contractingang op 5-6?

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Jan Boekhorst 

Jij hebt zo te lezen een Nokia XGS-PON glasvezelkastje. Het blauwe lampje betekent dat er een “10Gbps linkup mode” is tussen modem en het glasvezelkastje. Welk modem heb je, KPN Box 14?

bron

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• May 29, 2025

Nee. Heeft met de snelheid te maken dacht ik. Ik denk dat da aangeeft dat de max haalbare snelheid 10 gbit is.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 29, 2025

Hallo ​@Jan Boekhorst 

Jij hebt zo te lezen een Nokia XGS-PON glasvezelkastje. Het blauwe lampje betekent dat er een “10Gbps linkup mode” is tussen modem en het glasvezelkastje. Welk modem heb je, KPN Box 14?

bron

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 29, 2025

Ja, ik heb een modem box 14. Maar het contract gaat pas 5-6 in. Zou ik nu dan al een internet verbinding hebben dan?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 29, 2025

Met de drie genoemde lampjes lijkt de glasvezelverbinding al actief, maar ik verwacht dat jouw SuperFiber 4 abonnement pas op 5-6 geactiveerd wordt als alles “aan de andere kant” klaar is.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Jan Boekhorst, wat ontzettend leuk dat je voor KPN hebt gekozen! 💚 En tof dat je jouw weg naar de KPN Community gevonden hebt. Zoals je ziet, zitten hier veel gebruikers die graag met je meedenken. Hopelijk heb je iets aan de antwoorden van ​@RBxx en ​@Marlon92.